Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
sleurhut bedankt voor de tip!

Het zou mij wel verwonderen dat de lager al versleten zou zijn na 2liter. Zou deze ook niet minder"afzien" bij een gewone trekstarter kwestie van lichtjes te trekken tot je voelt dat deze pakt en dan doortrekken. Bij de rotostart krijgt de one way een seriuze klap te verwerken omdat deze direct met volle kracht om de as gespannen wordt. Kan verkeerd zijn hoor maar dit is mijn theorie

jacobs zei:
sleurhut bedankt voor de tip!

Het zou mij wel verwonderen dat de lager al versleten zou zijn na 2liter. Zou deze ook niet minder"afzien" bij een gewone trekstarter kwestie van lichtjes te trekken tot je voelt dat deze pakt en dan doortrekken. Bij de rotostart krijgt de one way een seriuze klap te verwerken omdat deze direct met volle kracht om de as gespannen wordt. Kan verkeerd zijn hoor maar dit is mijn theorie
Het lager moet schoon en vooral vetvrij zijn (wat vreemd voor een lager, maar goed). Bij de starter is de kans groot dat er vettigheid in komt door lekkage bij het uitlaatspruitstuk van de motor. Hier loopt dan een olie-achtige substantie tussen de backplate en starter in, zo op de startas en tussen het lager. En dan gaat het lager slippen. Even het lager vetvrij maken met dieselolie of remmenreiniger en weer monteren. Ook zand en vuiligheid wil wel eens een nadelige invloed hebben. Mocht de uitlaat lekken op de starter, controleer dan de siliconen afdichtring, plaats eventueel een plaatje tussen het uitlaatspruitstuk en de starter en als je het helemaal goed wilt doen, dicht de starter dan af met een beetje vloeibare pakking.

nou ben ik sinds gister een blije eigenaar van ook een savage, nou ga ik hem zaterdag uit proberen(hopelijk) met mijn maatje spoiler.
Mensen ik kan bijna niet wachten kon vanmiddag geen vrij nemen was tedruk nou moet ik nog drie dagen wachten..
Spoiler als ik telaat ben kon ik Cniet wachten en ben ergens gestopt om terijden hahaha.

shell zei:
nou ben ik sinds gister een blije eigenaar van ook een savage, nou ga ik hem zaterdag uit proberen(hopelijk) met mijn maatje spoiler.
Mensen ik kan bijna niet wachten kon vanmiddag geen vrij nemen was tedruk nou moet ik nog drie dagen wachten..
Spoiler als ik telaat ben kon ik Cniet wachten en ben ergens gestopt om terijden hahaha.

Gefeliciteerd met je Savi. Foto's graag :wink:

shell zei:

Jep,we want pics :D En veel plezier met je Savy.

Afbeelding+198.jpg
diT IS NOU MIJN SAVAGE

NOU HOPELIJK IS HET GELUKT!!!

Een Savy die schoon is,dat zijn 2 dingen die niet bij elkaar passen :D ,chassis platen heb ik trouwens nog niet eerder gezien.

NET VOOR HET EERST EVEN GEREDEN, WEL LEUK SPEELGOED HOOR!!!!
HIER KAN IK WEL EEN PAAR UURTJE MEE SPELEN MET DIE AUTO.

Shell,je mag de capslock toets wel uit zetten,dit komt niet echt ok over,word gezien als schreuwen

vandaag even een stukkie gereden, in mijn enthousiasme benzine vergeten dus heb maar 1 tankie gereden, was wel geweldig maar toen hij lekker warm was gelopen was ook mijn benzine op, jammer maar morgen even kijken op mjn werk of het wat rustiger is dan ga ik morgenmiddag even rijden en vergeet ik mijn benzine hopelijk niet..

Back