Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
@ elektroflyer: dit is de link waar ik mijn draagarmen vandaan heb. Goed adresje, al hebben ze weinig. Je moet gewoon ff ebay afstruinen en kijken naar de betrouwbaarheid vn de winkels. Deze zie je vermeld staan op de pagina. Betalingn gaan gewoon via PayPal, ook heel betrouwbaar. Wat wel kan gebeuren is dat je pakketje opengemaakt wordt bij de douane en dan moet je invoerrechten betalen :? maar in het algemeen gaat het wel goed, als je er maar voor zorgt dat je de pakketjes wel compact houd :wink:
De verzendkosten waren 25 dollar, dubbel en dwars waard. Totaal kwam ik op 42 euro uit voor 4 complete draagarmen en op de deurmat bezorgd :D

@ Kobus: Welkom op het forum. Wij rijden bijna elke zondag op hoogtij, er zijn altijd wel rijders te vinden. Voor een paar regenspatten zijn wij niet bang :wink: Alleen als het echt heeeeeeel slecht is komen wij niet, is volgens mij nog niet voorgekomen.
Anders moet je gewoon DIT draadje in de gaten houden en dan hopen wij jou ook binnenkort te verwelkomen op Hoogtij. En wat betreft die wegenbouw :wink: kun je niet een leuk baantje bij ons maken? :D :D Zo te zien ben jij de specialist in dat soort dingen :rolling:
 
heey die alu draagarmen zijn helemaal niet chill als je 1 keer eeen beetje klapper maakt en 1 van die armen buigt. rijd je auto kk krom. en dan moet je maar gaan zoeken welke de kromme is ... bij plastic breekt die tenminste en dan moet je wel een nieuwe kope maar hij rijd niet krom :D
 
daar ben ik het mee eens woei :D ,de savy is wat draagarmen enzo betreft erg degelijk(de kunstof versies),dus waarom alu.......

Het ziet er wel mooi uit trouwens,dat wel!
 
Ik ben het ook eens met woei, maar voor mij geldt, het oog wil ook wat :wink: En als ik dan schade rij dan heb ik weer wat te doen :thumbsup: en is de plaatselijke rc-shop link ook weer blij. En natuurlijk, lang leve e-bay :lol: Maar ik weet wat voor schades je kan rijden met alu draagarmen :schrik:
 
hallo philliams bedankt voor je welkom! en ik zou wel een baantje aan kunnen leggen maar dat word er dan een van asfalt en daar zitten jullie niet op te wachten volgens mij! is voor een savage rijder veel te glad en daar is al genoeg te vinden volgens mij. bij mij in de buurt tenminste wel! veel te kort offroad hier.nu rij ik af en toe op een fiets cross baantje bij mij in de wijk maar daar worden de omwonenden ook niet veel vrolijker van.
 
@Sleurhutje: inderdaad, behoorlijk veel dikke vettige gele drab. En ik kan mijn uitlaat niet draaien. Of toch niet makkelijk. Tis een kunststof 2 kamer geval, en die kan je maar op 1 manier met het uiteinde vasthangen aan het chassis, namelijk met het teutje recht naar onder. Nuja, dan maak ik m maar eens wat vaker schoon, tweer is er nu toch niet naar om te rijden...
 
Sleurhutje zei:
Rienk Jan zei:
Hoi

heb even een probleempje,

was aan het rijden en wiel hing los, effe kijke niks kapot.

De linker voor ophanging zat los en dat kwam door zo'n metalen 'schroefje' (stokje) dat er uit geschoten was toen alles weer inmekaar gedrukt en weer rijden , maar toen hetzelfde verhaal.

Dus hoe krijd je dat ding goed vast?
Fotootje misschien voor de duidelijkheid???? :roll:

Ja, leuk en aardig die foto's maar hoe plaats je ze hier :oops: :roll:
Ik had ze al wel gemaakt hoor.
 
Dat OS blok wat ik heb,ik word er gek van........Het ding blijft niet mooi lopen wat voor gloeiplug ik gebruik en wat branstof naald ik ook verset.

Nu nog iets vreemd,de rotostart tandwiel op de motor blijft hard draaien,als ie gestart is 8O .Wat kan er toch mis zijn,met dat rotding :hammer: .
Als je er dagen,uren meee hebt geklooit,dan word je er wel een beetje moe van...

Nog iets vreemds,soms als ie gestart is,gaat de koppeling en spur knetterhard ronddraaien,samen met de spur,terwijl die niet vooruit gaat.Zet ik mijn HPI blok erop geen problemen.Nu denk ik toch de koppeling,maar daar is ook niks vreemds aan te zien.

Wie o wie... kan me er mee helpen.
 
Raimond zei:
Dat OS blok wat ik heb,ik word er gek van........Het ding blijft niet mooi lopen wat voor gloeiplug ik gebruik en wat branstof naald ik ook verset.

Nu nog iets vreemd,de rotostart tandwiel op de motor blijft hard draaien,als ie gestart is 8O .Wat kan er toch mis zijn,met dat rotding :hammer: .
Als je er dagen,uren meee hebt geklooit,dan word je er wel een beetje moe van...

Nog iets vreemds,soms als ie gestart is,gaat de koppeling en spur knetterhard ronddraaien,samen met de spur,terwijl die niet vooruit gaat.Zet ik mijn HPI blok erop geen problemen.Nu denk ik toch de koppeling,maar daar is ook niks vreemds aan te zien.

Wie o wie... kan me er mee helpen.
Zoooo, da's niet zo mooi. Als je rotostart mee blijft draaien, duidt dat op een kapot eenrichtingslager of de meenemer in de motor zit vast. Ik weet niet of bij een OS het eenrichtingslager binnenin de motor zit zoals bij een STS. Maar als dat het geval is, denk ik dat je een probleem hebt. Als deze binnenin zit, kan het zijn dat het lager dichtgeslibt is met dikke olieprut, after-run olie of gekoolde bende (slechte verbranding). Zit het lager buitenop dan blijft het pennetje van de meenemer hangen. In alle gevallen sowieso verstandig om het blokje even te openen en te controleren waar het aan schort.

Maarrrr..... Nu komt het mooie!!! Ik denk dat je motorblok de verkeerde kant oploopt. Daardoor blijft het eenrichtinglager geblokkeerd, slaan je koppelingsschoentjes veel te vroeg naar buiten en gaat je spur meedraaien zonder dat de aandrijving meeloopt. Controleer de draairinhting eens... 8O :roll:
 
Rienk Jan zei:
Ja, leuk en aardig die foto's maar hoe plaats je ze hier :oops: :roll:
Ik had ze al wel gemaakt hoor.
Als je niet een "snel antwoord" maakt maar een "nieuw antwoord" (knop boven- en onderaan den pagina), dan zie je onder het stukje waar je de tekst inklopt de optie "Upload een afbeelding...". Klik op de knop "Bladeren...", zoek je plaatje op je harde schijf, en klik op de knop "host it!". Je komt nu op een nieuwe pagina terrecht van ImageShack. Kopieer na het uploaden de regel in het vakje voor "Thumbnail for forums (2)" en plak dit in de tekst. Dit werkt alleen in Internet Explorer.

Klaar.... Hier kun je je suf testen zonder een echt draadje te vervuilen :wink:
 
Bij deze de foto's!

K'heb effe met pijltjes de 'stangetjes' aangegeven die er bij mij al 2 keer zijn uitgevlogen (de linkse) :evil: . En er zit een scheurtje in het buitenste van de luchtfilter, kan dat kwaad (laatste foto).

dsc06061jx9.jpg




dsc06063gg8.jpg




dsc06064ea5.jpg




[img=http://img442.imageshack.us/img442/6765/dsc06062dw8.th.jpg]

Waarom die foto niet wil weet ik niet.
 
Zoals ik een paar dagen geleden al heb aangegeven kun je met een ty-wrap de stangetje bij elkaar houden zodat de asjes geen kant meer op kunnen.
Ik heb er voor de duidelijkheid even een groen pijltje bij gezet.
dsc06061jx9yq8.jpg
 
Sleurhutje zei:
Raimond zei:
Dat OS blok wat ik heb,ik word er gek van........Het ding blijft niet mooi lopen wat voor gloeiplug ik gebruik en wat branstof naald ik ook verset.

Nu nog iets vreemd,de rotostart tandwiel op de motor blijft hard draaien,als ie gestart is 8O .Wat kan er toch mis zijn,met dat rotding :hammer: .
Als je er dagen,uren meee hebt geklooit,dan word je er wel een beetje moe van...

Nog iets vreemds,soms als ie gestart is,gaat de koppeling en spur knetterhard ronddraaien,samen met de spur,terwijl die niet vooruit gaat.Zet ik mijn HPI blok erop geen problemen.Nu denk ik toch de koppeling,maar daar is ook niks vreemds aan te zien.

Wie o wie... kan me er mee helpen.
Zoooo, da's niet zo mooi. Als je rotostart mee blijft draaien, duidt dat op een kapot eenrichtingslager of de meenemer in de motor zit vast. Ik weet niet of bij een OS het eenrichtingslager binnenin de motor zit zoals bij een STS. Maar als dat het geval is, denk ik dat je een probleem hebt. Als deze binnenin zit, kan het zijn dat het lager dichtgeslibt is met dikke olieprut, after-run olie of gekoolde bende (slechte verbranding). Zit het lager buitenop dan blijft het pennetje van de meenemer hangen. In alle gevallen sowieso verstandig om het blokje even te openen en te controleren waar het aan schort.

Maarrrr..... Nu komt het mooie!!! Ik denk dat je motorblok de verkeerde kant oploopt. Daardoor blijft het eenrichtinglager geblokkeerd, slaan je koppelingsschoentjes veel te vroeg naar buiten en gaat je spur meedraaien zonder dat de aandrijving meeloopt. Controleer de draairinhting eens... 8O :roll:


Dank je wel voor het meedenken!Ik had geen flauw idee meer,wat ermee aan de hand was,omdat ie de ene keer wel start,en als het stationair maar hoog genoeg bleef,kon ik ermee rijden(vooruit). 8O

En het viel me gister pas op dat die rotostart door bleef draaien,dat wist ik dat dat niet zo hoort.

De eenrichtingslager zit bij de O.S aan de buitenkant,de lager is net nieuw en goed.Wat ik dus nu moet bekijken is de binnenzijde,dat word een leuke,ik heb dat nog nooit gehoeven met een motor,ach ja eens moet de eerste maal wezen....
 
basbas zei:
Zoals ik een paar dagen geleden al heb aangegeven kun je met een ty-wrap de stangetje bij elkaar houden zodat de asjes geen kant meer op kunnen.
Ik heb er voor de duidelijkheid even een groen pijltje bij gezet.
dsc06061jx9yq8.jpg

Eh, Sorry ik begrijp het nog niet :oops: :oops: :oops: :oops:

Bedoel je om de 2 stangetjes een tywrap die eruit schieten of om de stangetjes van je bumper zodat die ervoor komen. (kan ik eindelijk foto's plaatsen en is ImageShack dood) :evil:
 
Rienk Jan zei:
Eh, Sorry ik begrijp het nog niet :oops: :oops: :oops: :oops:

Bedoel je om de 2 stangetjes een tywrap die eruit schieten of om de stangetjes van je bumper zodat die ervoor komen. (kan ik eindelijk foto's plaatsen en is ImageShack dood) :evil:

Ik bedoel inderdaad om de stangetjes die naar de bumper gaan (daar staan ook de pijltjes bij, toch) :) .
 
He, misschien is het in dit topic al aan bod geweest maar ik heb een vraag.
Mijn savage "jankt" heel erg als ik gas geef, terwijl ik het gevoel heb dat hij niet maximaal accelereert. Hij staat niet te arm, geeft goed veel rook, het ligt niet aan de differentielen want dat heb ik laatst nog onder handen genomen. De versnellingsbak werkt ook prima en hij schakelt netjes. De slipper staat niet te los, dus mijn laatste optie was de koppeling. Is het nou zo dat er strakkere en minder strakkere veertjes bestaan, en dat er verschil zit in bepaalde merken? Want ik dacht dat dan misschien de veertjes te strak zijn of in ieder geval te slecht. De schoentjes zelf zien er nog goed uit, en ik heb hem al een keer uit elkaar gehad en hij was ook niet vettig. Kan iemand mij misschien helpen? :)
evt specs:
K4.6 motor
De gewone standaard 3schoens koppeling.
16% nitro brandstof



Danku
 
heey


welke brandstof kan er het beste in de savage x ss,??

ik zat te denken aan deze:

Tornado Fuel Car Oil+, "MONSTER TRUCK" 20% nitro, 2.5L

of hebben jullie wat andere in gedachten? :wink:

mzzl :?:
 
Ik zou zoiezo iets met extra olie nemen. Ik gebruik zelf Tornado 16% oil+, maar sommigen vinden er dan te weinig power inzitten. Ik vind zelf van niet, maar ik ben dan ook recreatief rijder. En brandstof is eigenlijk ook je eigen keus, er komen namelijk altijd vreselijke discussies over waar ik een hekel aan heb ( :evil: ).
 
Tornado 20% +Oil is prima voor je Savage, deze gebruik ik ook. Zit genoeg power in die brandstof :wink:

@ Stormer: Kun je precies beschrijven wat je met "janken" bedoeld, zo te horen klinkt het toch als een te losse spur.
 
Back
Top