Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
hallo , ik heb overwogen om ook offroad te gaan , ik wil de savage 25 rtr kopen.

maar waar is deze op dit moment het goedkoopst?

@ Dennis,
De Savage 25 is hier denk ik het goedkoopst, of in ieder geval goed koop..
Ik heb hem daar zelf ook gekocht, dat was dan wel op een zogenaamde 'uitverkoopdag', toen was hij maar 350 euro RTR!
Ik kan je de auto zeer aanraden, en ze zullen je bij rcfun ook heel goed helpen. Dat is tenminste mijn ervaring :wink:

Rienk Jan zei:
Hoi

heb even een probleempje,

was aan het rijden en wiel hing los, effe kijke niks kapot.

De linker voor ophanging zat los en dat kwam door zo'n metalen 'schroefje' (stokje) dat er uit geschoten was toen alles weer inmekaar gedrukt en weer rijden , maar toen hetzelfde verhaal.

Dus hoe krijd je dat ding goed vast?
Fotootje misschien voor de duidelijkheid???? :roll:

Ik heb al de zoekfuncitie gebruikt, maar kon het niet zo goed vinden..

Mijn vraag is:
Hoe werkt de dubbele schijfrem voor de Savage?
Het zijn 2 schijfjes, van staal in plaats van 1 schijfje van een andere stof, maar wat is nou het grote verschil?

En remt die de heletijd goed, of remt die na een tijdje als er olie op zit even slecht als de standaart?

En is het te doen om deze te monteren??

ward.walks.on.nitro zei:
Ik heb al de zoekfuncitie gebruikt, maar kon het niet zo goed vinden..

Mijn vraag is:
Hoe werkt de dubbele schijfrem voor de Savage?
Het zijn 2 schijfjes, van staal in plaats van 1 schijfje van een andere stof, maar wat is nou het grote verschil?

En remt die de heletijd goed, of remt die na een tijdje als er olie op zit even slecht als de standaart?

En is het te doen om deze te monteren??
Met een dubbele remschijf heb je twee keer zoveel oppervlak om te remmen, dus dat (zou) beter remmen. Het is net als dubbele remschijven/-klauwen/cups op een auto. Meer oppervlak geeft meer wrijving en remt dus beter. Maar ook met de standaard epoxy remschijf is prima te remmen mits je de standaard servo vervangt. Een goede keuze is de SF2 stuurservo op de gas/rem zetten en de stuurservo vervangen door een veel sterkere servo (13kg trekkracht of meer).

Elke rem zal niet goed werken als er olie op komt. Bij een Savage hoort er geen olie op de rem te zitten en/of te komen. Als dat wel het geval is moet je toch eens kijken waar die olie vandaan komt want dat hoort niet.

Het eenvoudig kunnen monteren hangt af van je technische vaardigheden. Als je handig bent en de handleiding (in het Engels) volgt, is het kinderlijk eenvoudig. Doe je dat niet of ben je a-technisch, tsja....

Olie, dat komt gewoon van uit de uitlaat, maar heb nu al een extra uitlaatstukje erop gezet..

Ik ga ook maar niet kloten met elektrisiteit, dat is niet mijn sterkste punt :roll: .........

Misschien gewoon een keer een dubbel remschijfje kopen...

Maar 1 ding snap ik nog niet, want het is dus zo dat er 2 schijfjes zijn, dat heb ik wel gezien op foto's...
Maar remt hij dan ook van binnenuit, dus ook tussen de 2 schijfjes, of alleen aan de buitenkanten, want dan is het systeem hetzelfde als bij een enkel schijfje.....

Hey,

ik heb ook een savage 25 en ik heb er die dubbele schijf opgezet, was 20€, omdat ik vond dat de enkele niet echt deftig remde. Nu die dubbele schijf deed het in het begin zo goed dat ik een paar keer een koprol heb gedaan, maar nu is het ook alweer een stuk minder geworden. Mss is het omdat er bij mij ook wat olie vanuit de uitlaat op komt. Ik heb daar nog geen extra stukje op zitten. Mss toch ook maar eens kijken hoe ik dat kan doen. Heeft er iemand tips qua materiaal ed.

Die dubbele schijfrem heeft zogezegd 3 remblokjes. De middelste is gewoon een stalen plaatje, waar langs weerszijden dus de stalen schijfjes zitten. En aan de buitenkant van elk schijfje zit een remblokje met een stukje "karton" op. Ik vroeg me ook af of dat middelste remblokje eigenlijk wel helpt, omdat dat gewoon staal is, zonder een of andere bekleding. Maar blijkbaar gaat het toch goed, want ookal is het maar een stalen plaatje, er is toch meer wrijving dan bij een gewone enkele schijf, dus je zal beter remmen.

@Zjeraar,
Als je rem onder het olie zit, kan je het schoonmaken met een beetje wasbenzine, dat stoot/lost olie af/op..

ward.walks.on.nitro zei:
@Zjeraar,
Als je rem onder het olie zit, kan je het schoonmaken met een beetje wasbenzine, dat stoot/lost olie af/op..
Schoonmaken moet je met remmenreiniger doen, alleen oppassen dat je het niet in je lagers spuit. Het ontvet namelijk alles wat het tegenkomt. :wink:

Als je zoveel olie uit je uitlaat krijgt, zal die ook vast veel roken. Je moet dan je motor wat armer afstellen. Gaat-ie harder val lopen, wordt wat warmer en de olie verbrandt dan beter. Controleer altijd de temperatuur van de motor. Of misschien gebruik je wel brandstof met extra olie, zou ik als je motorblok ingereden is (5-10 tankjes) echt mee gaan stoppen. Teveel olie kan ook schade aan de motor opleveren. Als je harder rijdt, komt de olie op de achterste draagarm en niet meer op je remschijf. :rolling: :wink:

Weet iemand toevallig of er op internet de handleiding van de standaard savage 25 motor te vinden is?

Zjeraar zei:
Mss is het omdat er bij mij ook wat olie vanuit de uitlaat op komt. Ik heb daar nog geen extra stukje op zitten. Mss toch ook maar eens kijken hoe ik dat kan doen. Heeft er iemand tips qua materiaal ed.

Daar zijn bij elke modelbouwshop voorgevormde siliconen pijpjes voor te krijgen.
uitlslang245ev9.jpg

Ja die had ik ook al gevonden maar alleen van de motor. Dat is namelijk een apparte handleiding.

Joehoeeeeeee :mrgreen: vandaag mijn pakketje uit de States binnen, en wel uit Walhalla, South Carolina :hammer:
Supersnel, maandagavond besteld en vanmorgen vroeg op de mat :thumbsup: gelijk vanavond dus maar even gemonteerd.
Zoals jullie zien is het een cadeautje :wink:, maar die toyparts, daar moet ik het nog eens met die verkoper over hebben :sniper:

ophanging001.jpg

ophanging002.jpg

ophanging003.jpg

ophanging009.jpg

Sleurhutje zei:
Schoonmaken moet je met remmenreiniger doen, alleen oppassen dat je het niet in je lagers spuit. Het ontvet namelijk alles wat het tegenkomt. :wink:

Als je zoveel olie uit je uitlaat krijgt, zal die ook vast veel roken. Je moet dan je motor wat armer afstellen. Gaat-ie harder val lopen, wordt wat warmer en de olie verbrandt dan beter. Controleer altijd de temperatuur van de motor. Of misschien gebruik je wel brandstof met extra olie, zou ik als je motorblok ingereden is (5-10 tankjes) echt mee gaan stoppen. Teveel olie kan ook schade aan de motor opleveren. Als je harder rijdt, komt de olie op de achterste draagarm en niet meer op je remschijf. :rolling: :wink:

Motor staat goed afgesteld. Temperatuur zit in het begin rond de 110 en tegen het eind van het tankje 130-135 soms nog iets meer. Gebruik een temperatuurmetertje van robbe, geen IR ding, maar met een NTC weerstandje. En dat zit op de onderste koelrib. Denk toch dat het daar zou moeten zitten? Ik rijd met MT Dynaglow 25%, bevalt me goed, voordien 2l Tornado 16 oil+ gehad, en daarvoor Graupner Titan RS Pro 16, maar die waren me alletwee te duur. En deze rijdt lekker, kost me 27€ voor 5l.

Enne, die achterste draagarm krijgt behoorlijk wat olie over zich heen. Op de remschijf zelf heb ik nog niets zien zitten, maar in de buurt (op de versnellingsbak, aan de kant van de uitlaat) blinkt het wel een btje. Nuja, ik heb per ongeluk eens in een plas water gereden, mss ligt het ook daaraan. Der zit trouwens een rondel (hoe heet dat in NL?) teveel tussen de twee boutjes van de remschijf, want anders sleepte die in neutraal stand. Mss wordt het tijd om die ervan tussen te halen, die blokjes slijten toch ook wat...

Ik heb mijn uitlaat een kwart slag gedraaid zodat de bende naar buiten wordt geblazen en niet langs de TVP. De achterste draagarm is nog steeds mooi gesmeerd, evenals de rechter achterband. Maar er zitten nauwlijks nog olieresten op de TVP.

Ik reed overigens altijd Morgan Fuel Sidewinder 25% maar omdat de winkel wara ik het haalde niet meer de gallons (3,78 liter) maar ineens de naar vehouding veel duurdere litertjes ging verkopen, ben ik ook overgestapt op MT DynaGlow 25% (omdat ze dat om de hoek hadden als enige 25%). In de DynaGlow zit wel aanzienlijk meer olie dan de Sidewinder of in ieder geval laat het meer oliesporen na, zo vette gele drap.

ravage_rebuild_done_tires2.jpg

philliams, Ik ben ook van plan onderdelen voor mijn savage te bestellen. Van welke winkel heb je de jouwe gekocht? En hoeveel verzendingskosten heb je betaald? Heb namelijk nog nooit iets op ebay gekocht?

hallo ik zal mij even voorstellen:mijn naam is arnold(deze is al in gebruik dus heb ik de naam van mijn hond gebruikt)(duitse dog) ik werk in de wegenbouw en heb een savage en een buggy (motorloos) ik wil eerst even zeggen dat ik dit een leuk forum vind waar ik al een tijdje op mee lees en mij nu dus geregistreerd heb nu is mijn vraag aan degene die in zaandam rijden ,is dit elke zondag ?ook vond ik die links naar ebay heel interesant ik zocht hier al een tijdje naar maar ik ben niet zo handig met een computer en internet.

Back