Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar??
Let er wel op dat je de goede kant op draait. Sommige cups hebben linkse draad namelijk.

ik heb waterpomptang en alles al geprobeerd maare het is gekomen doordat ik 3 keer met die sleutel ervan afgeschoten was en toen zijn die kantjes eraf geschuurd echt klote

Probeer het eens met een dopsleutel (sleutel voor de gloeiplug past ook trouwens!!).
Je kan eventueel een klein tikje met de hamer op het dopje geven zodat hij er goed op zit.
Let er dus op dat je de goede kant op draait!!

Wat voor auto is het Daanos164? Standaard heeft de Savage 4,6 SS nl aan de ene kant links draad zoals basbas al aangeeft. Je herkend deze aan de zilveren kleur.

En anders even met de dremel aan de gang :(

Stukje teflon tape erom heen draaien, zodat de sleutel meer grip heeft? :wink:

Ik kan mij niet voorstellen dat je bij een sav X de moer er niet van af kunt krijgen.
Bij deze auto ligt de moer notabene op de velg en kun je er makkelijk bij.
Weet je zeker dat je moer het probleem is en niet de cup die meedraait?

ik zal er van het weekend nog eens goed voor gaan zitte bedankt voor de reacties allemaal :lol: :lol:

Je kunt het eerst nog proberen met een griptang. Dat gaat wat beter dan een gewone tang. Als je die niet hebt, kun je een goede waterpomptang nemen (geen Gamma-kwaliteit want dan vallen de karteltjes spontaan van de bekken van de tank af).

Als het van die fijne moeren met zo'n groot plat stuk zijn (17mm meenemers), dan zit er op dat platte stuk een aantal kartels. Hierdoor zit de wielmoer vast in het plastic van de velg en gaat-ie er echt heeeeeeel lastig vanaf als de zeskant zelf glad gedraaid is. Ik heb hem ook met een Dremel moeten verwijderen. Inslijpen langs de as tot op de velg, dan hetzelfde maar ongeveer 1/5 verder. Dan met een tang openbuigen en kun je hem eraf halen.

Afgelopen week ben ik aan het zoeken geweest naar een Tamiya F103gt. Nu kwam ik vandaag bij de lokale modelbouwwinkel (die ongeveer 3 auto's per keer uitgestald heeft staan), en daar zag ik voor het eerst de Savage. Het was de X uitvoering, iets wat mij niet veel zegt. Hij kostte geloof ik 575 euro. Thuisgekomen was het plan van het electro model in mijn hoofd alweer van de baan. (Wat is dat ding groot in het echt als je nitro 1/10 gewend bent! :D ). Nu zag ik op een andere website de Savage 3.5 staan voor maar 350 euro. Vanwaar deze prijsverschillen? Ik wil eigenlijk gewoon een beetje door de straat heen raggen en af en toe op wat zand, maar geen gekke dingen.

Heb ik dan genoeg aan de Savage 3.5? En wat is het verschil tussen de X en de 3.5?

Savage 3.5 heeft een ander motortje dan de x, de x heeft 4.1cc, en de X is een wat nieuwer model geloof ik zijn wat dingen verbeterd enzo en wat lagere wegligging tegen het snelle omvallen :wink: , maar kan je niet beter een bugg/truggy nemen, als je vooral ook straat en zand wil?
Savage kan wel op straat maar is veel leuke offroad meteen savage buggy/truggy kan allebei.

Jelle

Even een vraag, over '' bij de gloieplug schoonmaken'. Ik spuit er ook altijd wat remreiniger op, wordt het helemaal schoon. Alleen kan het daar niet naar binnen lopen. Aangezien het daar altijd vettig is, doordat er misschien nitro naar buiten loopt, spuit? (zand is daar altijd aangekoekt :evil: ).

Rienk Jan zei:
Even een vraag, over '' bij de gloieplug schoonmaken'. Ik spuit er ook altijd wat remreiniger op, wordt het helemaal schoon. Alleen kan het daar niet naar binnen lopen. Aangezien het daar altijd vettig is, doordat er misschien nitro naar buiten loopt, spuit? (zand is daar altijd aangekoekt :evil: ).
Als het zand vastgebakken zit, dan zat er al vettigheid voordat het zand erbij kwam. Dus was het niet goed schoon en ontvet toen je ging rijden. :roll: Het vastgebakken zand kun je, terwijl de gloeiplug er nog in zit, wegschrapen met een klein schroevendraaiertje. Als je altijd vettigheid bij je gloeiplug hebt, zou ik toch eens dat koperen ringetje controleren of er geen scheurtje in zit. Of in ieder geval op zoek gaan naar de oorzaak van het lekken van vettigheid want de gloeiplug moet echt luchtdicht vastzitten en hoort dus niet te lekken.

Even een paar vraagjes:

Past de rollcage van een Savage X op de Savage 3.5?

Ik gebruik voor de ontvanger nog steeds gewone 4 NiMh AA batterijen en ik zag dat in de box nog wat plaats was, kan ik nu gewoon 1 NiMh batterij in serie koppelen met de 4 andere voor het zelfde resultaat als zo'n speciaal batterijpack?
Zou het voordeel zijn dat het harder en beter gaat remmen en sturen? Zou het ook nadelen kunnen hebben, zoals overspanning of te hoge stromen?

Gr.

koop gewoon zo'n battery packje kost niet zo veel en is toch veel makelijker.

Ik zou ook gewoon accupakje kopen. Met gewone AA batterijen erin heb je veel sneller kans op storingen, kunnen snel lostrillen!

RubenT zei:
Even een paar vraagjes:

Past de rollcage van een Savage X op de Savage 3.5?

Ik gebruik voor de ontvanger nog steeds gewone 4 NiMh AA batterijen en ik zag dat in de box nog wat plaats was, kan ik nu gewoon 1 NiMh batterij in serie koppelen met de 4 andere voor het zelfde resultaat als zo'n speciaal batterijpack?
Zou het voordeel zijn dat het harder en beter gaat remmen en sturen? Zou het ook nadelen kunnen hebben, zoals overspanning of te hoge stromen?

Gr.

Prima mogelijk. Gebruik wel een zelfde accu als je al hebt. Gaat beter remmen en sneller sturen als bonus. Geen verdere nadelen.

Ik heb hier zoveel AA-batterijen liggen dat het een beetje zot is om nog een extra batterijpack te kopen.

Welke problemen zouden er mee kunnen voorkomen?
De uitgangspanning is gelijk(6v) => 1.2V x 5 = 6v en 1.5V x 4 = 6V.
Misschien dat de stroom het verhaal enigsinds kan tegenwerken, hierbij dacht ik zo dat bij bv. het volledig uitsturen van een servo de stroom wat hoger kan zijn dan bij de alkaline's?
Ik zou 2300NiMH ervoorken van de Aldi(Top Craft).

Gr.

Back