Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Sleurhutje zei:
369 is een koopje. Ik heb vorig jaar mei de Savage 25 ATV gekocht voor 549. Tot voor kort (en nu nog steeds) staat de Savage 25 ATV nog voor 529 tot 599. Is een prima auto om meet te beginnen. Wat stuk gaat vervang je door stevigere onderdelen die ook in de X/SS/X SS zitten en na een jaar raggen heb je een volledig nieuwe auto. :lol:

Nee, zonder gekheid. Dit is echt een koopje als hij helemaal compleet met zender is. Je hebt alleen nog een stick pack (7.2V accu) voor de rotostart (starteenheid), wat gereedschap (gloeiplugsleutel, schroevendraaiertje), een vulfles, brandstof en een gloeiplug driver (met lader) nodig. Veelal is dit ook als een setje. Kies als brandstof 20% of 25%, bij voorkeur geen MT want dat is nogal vettig voor de S-25 motor en laat een gelige prut achter op je chassis. Tornado is prima.

Ik heb hier nog anderhalve bus 16% staan, niet goed ? Ik dacht dat zo lager de procenten nitro de beter voor de auto maar te weiniger de power
Het merk weet ik niet omdat de modelbouwer deze zelf mengt

Benjiman21 zei:
Ik heb hier nog anderhalve bus 16% staan, niet goed ? Ik dacht dat zo lager de procenten nitro de beter voor de auto maar te weiniger de power
Het merk weet ik niet omdat de modelbouwer deze zelf mengt
Ik heb vanaf de eerste dag met Morgan Fuel Sidewinder 25% gereden. Nooit after run gebruikt en de Savage ook nooit schoongemaakt (als er iets schoon was, dan was op die plek iets vervangen 8O). Ik heb ruim 35 liter met de S-25 motor gereden in nagenoeg alleen maar zand. Veel springen en stuiteren (zeg maar gerust zwaar mishandelen met salto's springen en gewoon blind een helling op of een schans over knallen). Uiteindelijk heb ik de motor moeten vervangen omdat de carburateur uit het motorblok brak. Was toch niet helemal bestand tegen ahrd op z'n kop landen, Ken (je weet wel, van Barbie) plofte met zijn kont hard op de carb en toen brak-ie af. Maar het motortje loopt nog steeds als een zonnetje.

Belangrijkste is altijd je temperatuur te controleren met een echte thermometer, niet spugen of alleen maar kijken of er rook is of dergelijke. Dan gaat je motortje echt lang mee.

en op welke tempratuur houd je de s-25 motor?

Heb zelf ook een savage 25. Lekker aan het rijden alleen welke tempratuur moet de motor zijn?

leon

Leon,
De temperatuur van de motor moet niet veel hoger dan 120 graden worden. Het kan wel wat hoger (ik rijd tot max 140 graden) maar dan moet je de afstelling wel goed hebben. Rijk genoeg en veel controleren met een tempgun. Zorg voor een passende plug bij de temperaturen waarmee je op dat moment rijdt. Brandstof met voldoende olie en nitro zorgt voor een goede prestatie en tevens voldoende koeling.

vraagje tussen door welken savage kan ik beter nemen de savage xss 4.6 of de savage-25 ??????

Hallo Savage,

Welkom op dit forum.
De savage X SS is een bouwpakket en de savage 25 is een RTR (ready to run).
Als je dan kiest voor een RTR dan zou ik gaan voor de savage X en niet voor de Savage 25.

Als je een beetje rondkijkt op dit forum word je al een stuk wijzer.
Gebruik ook eens de zoekfunctie.

Ik zou voor de x ss 4.6 gaan, dit is de nieuwste savage + dat het een bouwpakket is, leer je namelijk veel van als beginner ;)

voor het bouwen zit in niet over in heb zelf namelijk veel weg autotjes en veel fg,s gehad maar nu wil ik een savage maar mijn keus was nog niet echt duidelijk dus ik denk vraag het hier want met de zoek functie vindt je niet wat je zoekt en hoop dat jullie me
een beetje duidelijk kunnen maken wat het verschil is en waarom de savage x ss 4.6 beter is een trek die ook weelies ??? :D

Wheelies geen probleem. De X SS 4,6 is een doorontwikkelde Savage. Diffs, spur zijn nu standaard van metaal. Voorheen plastic wat dus regelmatig defect ging. Verder de 4,6 motor is een heerlijke om mee te rijden. Als het niet om de goedkoopste auto gaat is voor een Savage de XSS 4,6 nu de beste keuze.

De X RTR is er nu ook ook met een bonus pack, alu difhuisjes spiderdiffs,e n de dual slipperclutch als free bonus. en dat voor "maar" 465,00.

Denk dat ik deze ook maar neem, als tussen stukje tussen de Xray buggy, en de l3 bigscale :)

Leonduin zei:
en op welke tempratuur houd je de s-25 motor?

Heb zelf ook een savage 25. Lekker aan het rijden alleen welke tempratuur moet de motor zijn?

leon
Bij gewoon op straat en door het gras rijden (lage rolweerstand) bleef de temp zo rond de 110-120*C. Bij flink scheuren en stuiteren door het zand (hoge rolweerstand) liep de temp op tot zo'n 130-140*C. Ik heb zo'n Venom Temp Meter dus die houdt ook de hoogst gemeten waarde vast. Meestal was de grens rond de 150*C tijdens het rijden. Het motortje koelt dan snel af naar normale temperaturen.

Ik heb piektemperaturen gehad tot boven de 230*C (gelukkig één keer) omdat de carb valse lucht trok. Ongemerkt tijden het stuiteren totdat het motortje een heel vreemd gonzend geluid ging maken. Het afkoelen vaan 100*C duurde toen zo'n 10 minuten! 8O Dus een temp.meter is echt van levensbelang voor een lange levensduur van je motor.

Benjiman21 zei:
RubenT zei:
je spaart er toch een stuk op uit als recreative beginner.

Gr.

Wat bedoel je daarmee ?

Thanks Ruben

Als eerste wagentje wil je liefst eentje kopen bij iemand die je service na verkoop aanbied. In een lokale winkel zijn de modellen altijd wat duurder dan online maar door de "discounted" modellen kunne de lokale winkeltjes die prijzen al bijna op gelijke hoogte brengen met de online winkels.

Gr.

psygho zei:
De X RTR is er nu ook ook met een bonus pack, alu difhuisjes spiderdiffs,e n de dual slipperclutch als free bonus. en dat voor "maar" 465,00.:)

Er komt ook een Savage X 4.6 rtr uit!! Of bedoel je die? Misschien is die 4.6 ook al met bonus pack te koop :?

Is dit niets voor je? Is een nagelnieuwe Savage X SS met achteruit en als je wilt ook met een goede zender erbij. Deze is echt helemaal nieuw, Bart rijdt bij ons op het terrein waar we de X SS hebben mogen aanschouwen. Maar hij rijdt liever zijn Baja 5b en wil niet met de X SS gaan rijden.

En ook ik beaam dat hij hagel nieuw is. Voor weinig een hele mooie auto. Het is dat ik al twee Savages heb, anders was hij al van mij geweest. (en zeker voor die prijs)

zeker een mooi ding maar moet nog wel even door sparen en wie zegt dat hij hem dan nog niet verkocht hebt :( :D

Hallo
Ik wil een savage kopen en nu vraag ik me eigen af of de aanbieding van pkracing een redelijke prijs is , savage x 4.1
bedankt

Back