Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik heb zelf van 5 oplaadbare batterijen 2700Mah, een accupakketje gesoldeerd. En daaromheen een krimkous. Werkt ook gewoon prima ;).

rc-ownd zei:
Ik heb zelf van 5 oplaadbare batterijen 2700Mah, een accupakketje gesoldeerd. En daaromheen een krimkous. Werkt ook gewoon prima ;).
+1 voor mij. Voordeel dat je ze maar 1x in de paar weken op hoeft te laden. De 1200/1400mAh humppackjes redden het net een hele middag rijden. Vooral in ruw terrein (los zand), vergt het veel van je stuurservo en dus ook de capaciteit van je accu. Meer is beter. :wink:

jup meer is beter :D:D:D, behalve als je meer boetes krijgt :lol:

Dus meer MaH he, niet meer V ;)

Duidelijk genoeg voor mij dat het dus werkt, ga zodadelijk even een extra batterijhouder halen en meteen inbouwen.

Ik heb ook een bodemplaat voor de savage gemaakt nu wou ik een topic aanmaken over mijn savage en de veranderingen erin posten maar ik zie nergens zo'n sectie saan in dit forum. Waar posten jullie je topic van jouw wagentje?

Gr.

RubenT zei:
Ik heb ook een bodemplaat voor de savage gemaakt nu wou ik een topic aanmaken over mijn savage en de veranderingen erin posten maar ik zie nergens zo'n sectie saan in dit forum. Waar posten jullie je topic van jouw wagentje?

Gr.

Door op nieuw onderwerp te klikken.

Zag de nieuwe aanbieding bij de modelbouwer in de buurt

Kawasaki KFX 700 (Savage)

-HPI Nitro Star S25 moter voor veel vermogen
-160cc bezinetank
-TVP chassis
-4WD
-Schaal: 1/8
-Afmetingen: 53,3 x 42,7 x 25,4 cm
-Incl. rotostart en zenderset
Kant en klaar!!!

-369 euro

savage.JPG

Koopje of nog altijd te duur ?

Benjiman21 zei:
Zag de nieuwe aanbieding bij de modelbouwer in de buurt

Kawasaki KFX 700 (Savage)

-HPI Nitro Star S25 moter voor veel vermogen
-160cc bezinetank
-TVP chassis
-4WD
-Schaal: 1/8
-Afmetingen: 53,3 x 42,7 x 25,4 cm
-Incl. rotostart en zenderset
Kant en klaar!!!

-369 euro

savage.JPG

Koopje of nog altijd te duur ?
Ik vind hem zeker niet te duur maarja wat kost een savage x dan weer?

Gr.

Bedoel je daarmee dat de X niet veel meer kost ?
Houdt er wel rekening mee dat zender en servo erbij zitten

369 is een koopje. Ik heb vorig jaar mei de Savage 25 ATV gekocht voor 549. Tot voor kort (en nu nog steeds) staat de Savage 25 ATV nog voor 529 tot 599. Is een prima auto om meet te beginnen. Wat stuk gaat vervang je door stevigere onderdelen die ook in de X/SS/X SS zitten en na een jaar raggen heb je een volledig nieuwe auto. :lol:

Nee, zonder gekheid. Dit is echt een koopje als hij helemaal compleet met zender is. Je hebt alleen nog een stick pack (7.2V accu) voor de rotostart (starteenheid), wat gereedschap (gloeiplugsleutel, schroevendraaiertje), een vulfles, brandstof en een gloeiplug driver (met lader) nodig. Veelal is dit ook als een setje. Kies als brandstof 20% of 25%, bij voorkeur geen MT want dat is nogal vettig voor de S-25 motor en laat een gelige prut achter op je chassis. Tornado is prima.

Hij is wel 'outdated'... HPI heeft alle Savage's, behalve de verschillende uitvoeringen van de 'X', discontinued.... Dus deze Kawa uitvoering is wel nieuw, maar niet meer in de mode....

Ha, maar Jaap, jij weet net als ik dat dit een prima auto is waar je veel plezier mee kan beleven. Je kan zelfs de nieuwe onderdelen van de X'en er zonder probleem op zetten.

Bart_Banaan zei:
Hij is wel 'outdated'... HPI heeft alle Savage's, behalve de verschillende uitvoeringen van de 'X', discontinued.... Dus deze Kawa uitvoering is wel nieuw, maar niet meer in de mode....
En de Savage 3.5 is nog steeds niet "discontinued", kijk maar. Kennelijk hebben ze daar nog magazijnen vol van staan. :? :wink: En de Savage ATV blijft toch wel een aparte verschijning. Voor mij destijds de reden om er een te nemen.

Het is zeker een goeie uitvoering, en er is helemaal niks mis mee, maar ik zag toevallig van de week dat op de site van HPI Racing USA (het 'hoofdkantoor') dat de lijst met leverbare en discontinued was geupdate, en dat alle 'normale' Savage's discontinued waren en alleen de 'X-en' nog in het leveringsprogramma staan:

http://www.hpiracing.com/kits/index.php?cat=all

Bart_Banaan zei:
Het is zeker een goeie uitvoering, en er is helemaal niks mis mee, maar ik zag toevallig van de week dat op de site van HPI Racing USA (het 'hoofdkantoor') dat de lijst met leverbare en discontinued was geupdate, en dat alle 'normale' Savage's discontinued waren en alleen de 'X-en' nog in het leveringsprogramma staan:

http://www.hpiracing.com/kits/index.php?cat=all

Betekent dit dat er geen onderdelen meer voor de "gewone" savages verkregen kunnen worden ?

Plus dat ook de onderdelen van de nieuwe Savages gewoon op de oudere modellen te zetten zijn. Dus na een jaartje bashen heb je alles wat defect is gegaan vervangen voor nieuwere onderdelen.

@ Benjiman21: Ik heb even rond gekeken en een savage X kost je al snel een 550€.

Ik heb ongeveer een maand geleden een savage 3.5 in aanbieding gekocht in een Belgische shop en ze kwamen niet meer binnen als die van de aanbieding op waren.

Ik heb trouwens ook totaal geen problemen met oudere modelle van wagentjes, je spaart er toch een stuk op uit als recreative beginner.

Gr.

Back