Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Is een prima auto. Mooie aanbieding ook van pk. Als je er een wilt kopen zou ik voor die gaan. Je hebt spider diffs, stalen spur, alu diff huis en geharde koppelingsklok.

Ergo: Prima auto voor een mooie prijs.
 
Ik ga hem van de week bestelle met alles erbij :) dus er zijn geen problemen met die auto

Ik heb al me eerste vraag :
Met hoeveel % brandstof moet ik hem inrijden ? en hoeveel liter ?
En als hij is ingereden waar moet ik op overstappen ?
 
rc gaastra-leo zei:
Ik ga hem van de week bestelle met alles erbij :) dus er zijn geen problemen met die auto

Ik heb al me eerste vraag :
Met hoeveel % brandstof moet ik hem inrijden ? en hoeveel liter ?
En als hij is ingereden waar moet ik op overstappen ?
Inrijden moet je met dezelfde brandstof doen als waarmee je uiteindelijk wilt gaan rijden. Bij het inrijden alles te rijk afstellen (WOT methode) en rustig aan rondjes rijden en de eerste 5 tankjes leegdraaien op een groot parkeerterrein. Na de eerste 3 à 4 tankjes zul je merken dat-ie al sneller oppakt als je gasgeeft (maar waarschijnlijk ook meteen afslaat en verzuipt). Je kunt vanaf dat punt langzaam de motor gaan tunen door het mengsel armer te zetten (telkens 1/6 tot 1/4 indraaien van de hoofdsproeier stelschroef = HSN). Na zo'n tankje of 6 à 8 kun je dan lekker scheuren gaan en de auto meer op z'n donder geven. Belangrijk is ALTIJD de temperatuur te blijven controleren. Schaf dus zo'n infrarood temperatuurmetertje aan voor 3 tientjes. Dat kan je een hoop ellende (en vraagtekens bij het afstellen) besparen.

Hoeveel liter je moet rijden? Een motortje moet toch zeker 30 liter mee kunnen, zeker de HPI motortjes. Een goede keuze die goed te verkrijgen is, is 20% Tornado. Eventueel de MT uitvoering met iets meer olie, maar niet noodzakelijk. Als je echt het maximale uit je motor wilt halen kun je gerust op 25% gaan rijden, maar dan wordt het controleren van de temp. nog belangrijker. Je zit dan al snel over de maximale werktemperatuur van 120*C (gemiddeld).
 
Van mij hoeft het allemaal niet zo moeilijk , dus gewoon (Tornado Fuel Car Oil+, "MONSTER TRUCK" 20% nitro, 2.5L ) die bij pkracing te koop staat ?
alvast bedankt :)
 
rc gaastra-leo zei:
Van mij hoeft het allemaal niet zo moeilijk , dus gewoon (Tornado Fuel Car Oil+, "MONSTER TRUCK" 20% nitro, 2.5L ) die bij pkracing te koop staat ?
alvast bedankt :)
Helemaal niets mis mee. Goed te verkrijgen en rijdt prima. Doen dus. :yes: En niet vergeten foto's te maken hè... :wink:
 
Zal ik doen hoor , of mischien nog even wachten tot de Savy X 4.6 :lol: weet iemand er al een prijsje van ofzo ?
anders gewoon voor de 4.1 :D ook goed . voor me eerste nitro offroad auto

Oja , die benzine is toch speciaal voor de monstertruck met meer olie? , maar als ik dan maar de plaatselijke modelbouw winkel ga is die 20% dan anders of maakt dat niet uit anders neem ik wel gewoon 20%
 
Hey kerels,


Mag mij trotse eigenaar van de Kawa Savage noemen, ben hem zonet gaan halen. Morgen lekker inrijden en dan scheuren geblazen :). Ze hebben mijne CEN nog overgenomen voor 100 euro met een gescheurde ophanging en beroeste onderdelen :)

Pics volgen nog...

Iemand nog tips ? Laat ze maar horen. Als de Savage is ingereden moet de hoofdsproeier 4 slagen openstaan als de motor warm is gelopen. Hoeveel slagen zijn het bij de monsters van jullie ?
 
Benjiman21 zei:
Iemand nog tips ? Laat ze maar horen. Als de Savage is ingereden moet de hoofdsproeier 4 slagen openstaan als de motor warm is gelopen. Hoeveel slagen zijn het bij de monsters van jullie ?
Gefeli met je aanwinst. Zoals eerder gezegd: je kunt niet zeggen zoveel slagen. Dat verschilt per motor/carburateur. Zelfs op hetzelfde model met dezelfde motor en carburateur. Neem nu van mij aan dat zo'n temperatuurmetertje een onmisbaar stukje gereedschap is om je motor goed af te stellen. Al vanaf het eerste tankje. Vertrouw niet op kreten als "hij moet goed blijven roken" (heb ik dus 238*C mee gehaald, rookte nog prima - ging bijna helemaal in rook op :?) of "de spuug die in 3 sec. verdampt" (een dikke fluim is goed voor 10 sec. dus de motor is nog lang niet warm genoeg? :?).

Lees de handleiding over het inrijden en bekijk de DVD. Als je de procedure uit je hoofd kent (wat doet indraaien/linksom of uitdraaien en andersom, wat is de HSN en LSN en wat doen ze, hoe stel je stationair af) dan kun je gaan rijden. Anders moeten we je elke keer verwijzen naar de vorige 189 pagina's in het Algemeen Savage Topic. :wink:
 
Sleurhutje zei:
Benjiman21 zei:
Iemand nog tips ? Laat ze maar horen. Als de Savage is ingereden moet de hoofdsproeier 4 slagen openstaan als de motor warm is gelopen. Hoeveel slagen zijn het bij de monsters van jullie ?
Gefeli met je aanwinst. Zoals eerder gezegd: je kunt niet zeggen zoveel slagen. Dat verschilt per motor/carburateur. Zelfs op hetzelfde model met dezelfde motor en carburateur. Neem nu van mij aan dat zo'n temperatuurmetertje een onmisbaar stukje gereedschap is om je motor goed af te stellen. Al vanaf het eerste tankje. Vertrouw niet op kreten als "hij moet goed blijven roken" (heb ik dus 238*C mee gehaald, rookte nog prima - ging bijna helemaal in rook op :?) of "de spuug die in 3 sec. verdampt" (een dikke fluim is goed voor 10 sec. dus de motor is nog lang niet warm genoeg? :?).

Lees de handleiding over het inrijden en bekijk de DVD. Als je de procedure uit je hoofd kent (wat doet indraaien/linksom of uitdraaien en andersom, wat is de HSN en LSN en wat doen ze, hoe stel je stationair af) dan kun je gaan rijden. Anders moeten we je elke keer verwijzen naar de vorige 189 pagina's in het Algemeen Savage Topic. :wink:

thnks Sleurhutje, maandag gelijk een tempo halen... Moet ik hem nu inrijden volgens WOT of niet ? Die zegt van wel en die zegt van niet 8O
 
Tja, Als je hem volgens het boekje van HPI zal inrijden, is dat ook prima.

Je hebt talloze manieren van inrijden.
Eerlijk gezegd heb ik een aantal manieren gebruikt,en kan nu niet zeggen dat de een beter is dan de ander, de motoren, gaan ook allemaal ongeveer even lang mee......

Dus, ik houd het op een persoonlijke voorkeur.
 
Even een vraag, Passen de hybride bulkheads van Fastlane machine, op de Savage X ??

40000.jpg

Eliminates stock bulkhead and diff case by combining into one unit
Eliminates chassis support at TVP mount
Eliminates bulkhead brace
 
psygho zei:
Even een vraag, Passen de hybride bulkheads van Fastlane machine, op de Savage X ??

40000.jpg

Eliminates stock bulkhead and diff case by combining into one unit
Eliminates chassis support at TVP mount
Eliminates bulkhead brace
Alleen als je ook de FLM shock towers erbij neemt want de shock towers van de X zijn anders dan die van de eerdere Savages.
 
Hallo savage rijders.

Ik heb een probleem met mijn savage.
Mijn clutch bell wordt zo heet dat ik hem niet meer kan aanraken zonder mijn vingers te verbranden.
Weet iemand waar dat aan kan liggen.
 
ik heb nog een vraag:
ik ga hem morgen of over morgen bestellen , maar waar moet ik hem inrijden op asvalt of gewoon op het zand . ik heb het over de savage x he.
oja,( STALEN SPURGEAR SET MET GEHARDE KOPPELINGSTROMMEL EN ALUMINIUM DIFF HUIZEN MET SPIDER DIFF TANDWIELEN. DEZE SET WORDT LOS MEEGELEVERD, EN MOET JE ZELF MONTEREN.) moet ik die er ook gelijk opzetten ??
alvast bedankt :)

omdat er nog steeds geen reactie is , dan nog meer een keer :P
 
Ik heb de laatste tijd, als ik met mijn savage gereden heb, en ik hem uitgezet heb.
Hierna afterrun olie enz, gedaan heb, dat ik hem wel vooruit kan duwen maar het gaat niet erg makkelijk.
Waar kan dit aanliggen?

Verder reed ik met een 47-18 tandwiel verhouding. Hierbij schakelde hij prima.
Nu heb ik een 49-18 verhouding. Maar hij schakeld niet meer naar z'n 2 en hij is heel erg warm (ong 130graden)

Dus heb ik hem uitgezet en de motor rijker laten lopen. Hoe kan ik dit oplossen.

leon
 
Hallo,

Ik ben nieuw in het brandstof auto gebeuren en ik vroeg mij af of het slim is om met een savage te beginnen
zo ja welke. of moet ik eerst met een buggy beginnen voordat ik over ga in monster truck.
moet ik een savage 25 of ss ofzo. wat raden jullie mij aan.
en is dit een goede auto om een beetje te crossen in bos en parkeertereinen en zand :?:

groeten,

imac
 
He, imac

Welkom op de modelbouwforum.
I heb zelf ook een savage zoals je las. Ben er zelf erg blij mee.
Het is echt een top ding om mee te crossen.
Om te beginnen is het ook wel een goede auto vindt ik zelf. Ben hiermee ook begonnen.
Goed de beschrijving lezen op de bijgeleverde dvd- en het modelbouwforum natuurlijk.

De savage opzich vindt ik niet zoveel van elkaar verschillen.
Alleen andere motor, 3speed, dubble schijfremmen en een paar andere dingen.

veel succes verder; voor vragen kun je me altijd effe toevoegen op msn

leon_duintje@hotmail.com
 
Back
Top