Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Savage-Master zei:
Beste mensen,

van een aantal mensen hoor ik dat een stage 3 luchtfilter is aangeraden op een savage omdat de orginele filter fijn zand door laat,
Mijn vraag is dit ook echt zo :?: :|

Mvg,
Hilco
De savage 3.5 heeft toch al een bijna gelijkaardige stage 3 filter. Als je hem op tijd eens uitwast en nieuwe olie op doet houd hij echt veel vuil tegen denk ik hoor.

Gr.

Misschien kan ik mijn motor nog opknappen!

Me auto hangt aan de muur (als hij niet aant rijden is 8)), ik zag allemaal afterrun olie op de grond liggen, had er namelijk flink wat ingedaan.
Maar ik had al wc papier in de uitlaat zitten, en daar kon/kwam het niet vandaan.
Het droop van mijn vliegwiel! Dus ligt het misschien aan de hoofdlager (kan dat?). En dan de volgende vraag hoe krijg je je vliegwiel eraf?

Voorzichtig tikken, of met een poelie trekker, welke mij al veelvuldig geholpen heeft met alles en nog wat!

@ rc gaastra-leo,
Dat is hem idd ja.....

rc gaastra-leo zei:
Wat is precies een stage 3 luchfilter ?
is dat er zo 1
Zie hier
Dat is het kleine luchtfiltertje. Je kunt ook het high flow filter nemen dat op de nieuwere Savages met grotere motoren zit: deze dus. Perfect filter en ik heb er nog nooit zand doorheen gehad en ik rijdt alleen maar in het zand, bijna elke week weer. Zo eens in de 4 weken even schoonmaken: buitenste filter uitkloppen en de stofzuiger er langs, het binnenste uitspoelen met wat nitro, spoelen met water, laten drogen en behandelen met een beetje luchtfilterolie zodat-ie vochti is.

door je as naar je voordif weg te halen, komt het volle vermogen op je achterwielen, maar of dat die dan nog te controleren is... en of het zo gezond is voor je achterdiff...

Zou het zoveel kwaad kunnen om je savage enkel op de achterwielen te laten trekken, zet de spurgear wat losser.

Het lijk me wel eens leuk om te kunnen rijden op zand met enkel achtertractie.

Gr.

Ik had last (nu nog) van niet soepel draaiende tanwiel onderin de versnellingsbak, ik dacht ook wel eens aan de rem. Maar nu ik hem dus uitmekaar heb zie ik het. Het viel mij namelijk voor ie tijd ook al op dat als ik de auto naar achteren trok het wel soepel liep en naar voren 'sleepte' het. Nu zie ik dus dat de ene richting op de remschijven gewoon los lopen en naar de andere kant op, lopen de remschijfen naar mekaar toe. Totdat ze blokkeren :evil:

hmmja, ik heb het bij de savage nog niet geprobeerd, maar bij een hpi sprint 2 wel de voorste asjes naar de wielen eruit gehaald. En dan op een wat gladdere ondergrond (terras) volgas en je auto draait alleen rondjes...

Ik weet niet of het heel veel kwaad zou kunnen, alleen, de diffs zijn wss berekend op 50% vermogen, en niet het volle vermogen. Ze zullen mss iets meer slijten. Ik weet het niet :D
De spur losser zetten, tja, ik denk niet dat dat helpt.

sportandspeedlover zei:
heeft er iemand ervaring met het gpm diff positionlock?

en hoe kun je een savage het beste overstuurd krijgen?

alvast bedankt
Als je een diff lock gebruikt blokkeer je de aandrijving tussen het linker en rechter wiel. Bedenk dat als je scheef neerkomt, de klappen enkel worden opgevangen door het hoofdtandwiel van het diff, je cups en aandrijfassen, tandwielen in je versnellingsbak en je spur gear. De kans dat je het diff tandwiel (43T/13T) of een tandiwle in de versnellingsbak eerder vernield is aanzienlijk groter. Je kunt dan beter 50000-100000WT in het achterdiff doen om nog iets bewegingsvrijheid te houden.

En als je een beetje motor op je Savage hebt staan, bijv. 4.6cc of meer, dan heb je gegarandeerd vreselijk last van onderstuur als je het gas erop houdt. Dus gewoon van het gas af. Voor overstuur moet je dunnere olie in de diffs nemen. Iets van 5000 tot 10000WT. Voor dunner dan achter (wat Psygho ook al zei :wink:).

Om driftend de hoek om te gaan zul je flink moeten oefenen. 2WD op de achterwielen is eenvoudig, gas erop en de bocht insturen. Vervolgens tegen blijven sturen en het gas erop houden. Bij 4WD moet je aanzienlijk meer oefenen. Eerst de bocht uitsturen, dan iets insturen en een beetje remmen tot de achterkant om gaat en vervolgens het gas er flink op houden en tegensturen. Zodra je driftend verder gaat moet je sturen en tegelijk het gas doseren (niet blind vol gas houden!).

Jullie zijn hier nu bezig over ander vet in de diffs te doen en diff blocks te zetten maar kan het niet veel simpeler,is maar een redenering die ik nu neertyp.

Stel in het geval van een 4WD die je enkel vanvoor aangedreven wil hebben.
Ik zou dan gewoon de aandrijfassen van de wielen achteraan eruit doen en de center aandrijfas voor de achterste diff eruit en klaar, werkt dit niet evengoed/veilig?

Gr.

Gezien de Sav GEEN middendif heeft, volstaat het al om de centrale as van voor of achter weg te laten, om even te proberen of dit naar behoren werkt.

Heb je wel een middendiff, dan moet je deze locken....

ik heb de diff posi lock er nu inzitten en het werkt prima kan de auto nu in gras en zand op hoge snelheid goed onder controle houden en met scherpe bochten kan ik de achterkant mooi iets laten uitbreken zodat hij mooi door de bocht glijd scheelt ook weer omvallen:P dus als je graag overstuurd rijd of graag drift is de posi lock van gpm een mooie en goedkope uitkomst

Hallo jongens,
Ik ben vandaag met de funclub van de modelshop gaan rijden en zit ne verveeld met de hoge temeratuur van mijn motortje.
Hij durft soms echt hoog oplopen 150-160° maar durf ik hem rijker te zetten gaat hij niet hoog in toeren en begint te viertakten.
De jongens hebben mij verteld dat 110-120° goed is daarboven is het gewoonweg slecht voor de motor. Kan het buiten de afstelling nog iets zijn waardoor hij ofwel slechter loopt of zo warm word?Ik heb wel een uitlaatbuisje van Graupner erop zitten, kan dit voor problemen zorgen iomdat jhet wot dunner is ofzo?
ik rij op 16% oil + tornado en het is een savage 3.5.

Gr.

Back