D
Daanos164
Guest
kan iemand misschien beter uitleggen welk buisje ik snap het niet maar wel bedankt voor je antwoord
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je een perfecte Savage (met veel extra's zoals mooie extra dikke en verlaagde TVP's (=chassis), een dikke motor (4.6cc) en veel extra's) wil hebben, kijk dan even hiernaar.Broadcaststorm zei:Ja, de Savage nu veel gezien/gevoelden dat is gewoon een te gekke kar.
Momenteel heb ik de Tamiya Nitro thunder (1/10) en die heb ik nog niet al te lang...maar mijn gedachten worden langzamerhand helemaal naar de savage getrokken. Thunder is leuk voor op asfalt en ietwat harder en egaler offroad maar ik denk dat ik toch meer neig naar een echte grote offroad bak met veel bash potentie![]()
En als het goed is ook nog een veertje in de krukas. Als de motor veel gelopen heeft, kan het zijn dat het pennetje afgesleten is waardoor deze over het randje van de meenemer springt bij het starten. Draai het pennetje een halve slag (dus afgesleten kant nu aan de krukas-kant) en probeer dan nog eens. Werkte bij mij perfect.Rienk Jan zei:Ah, khebt even opgezocht. Bij mijn handleiding van de Savage X staat het op pagina 33. En anders staat het bij enginge maintance het 3de plaatje, onderdeel nummer 1433. Het zit tussen de backplate en motor (achterkant).
Je bedoelt dus het eenrichtingslager. Zit deze in de motor of in de trekstarter/rotostart achterkant?Daanos164 zei:mijn motor heeft nog niet veel gelope maare het is al paar keer gebeurt normaal heb ik hem schoongemaakt en toen greep die weer aan maare nou gaat het lager er gewoon over heen als ik hem ronddraai zonder dat die aangrijpt ik ga anders van het weekend wel effe na modelbouwwinkel of iemand moet nog iets weten want ik heb alles geprobeert
Ik had in het begin las van een trekstarter die bleef hangen. Nadat ik de truck 3X hier open voor gedraaid heb tussen de behuising van de trekstarter en het motorblokje een pakking op maat gesneden en er tussen gestoken. Nu blijft het ook nog wel eens hangen maar een tikje op de behuizing van de trekstarter lost het op. Ik denk dat het probleem zand an stof tussen de bewegende delen was. Mss dat er hier mensen zijn die er wat aan hebben want het kan ook werken voor olie en nitro denk ik.Sleurhutje zei:Eventueel een dun plaatje blik tussen de aansluiting en de starter plaatsen zodat de gelekte olieprut ergens anders heen loopt.
Voor een trekstarter voldoet (vloeibare) pakking prima. Maar als je een rotostart hebt, loopt het via het gaatje van de rotostart erin (samen met zand :?). Het beste is gewoon een goede afdichting tussen uitlaatspruitstuk en uitlaatbocht. :wink:RubenT zei:Ik had in het begin las van een trekstarter die bleef hangen. Nadat ik de truck 3X hier open voor gedraaid heb tussen de behuising van de trekstarter en het motorblokje een pakking op maat gesneden en er tussen gestoken. Nu blijft het ook nog wel eens hangen maar een tikje op de behuizing van de trekstarter lost het op. Ik denk dat het probleem zand an stof tussen de bewegende delen was. Mss dat er hier mensen zijn die er wat aan hebben want het kan ook werken voor olie en nitro denk ik.Sleurhutje zei:Eventueel een dun plaatje blik tussen de aansluiting en de starter plaatsen zodat de gelekte olieprut ergens anders heen loopt.
Pakkingspapier is niet eens noodzakelijk, het papier van een melkbrik of andere briken kan er ook voor gebruikt worden.
Gr.
Wat voor ding? :wink: Een ball bearing (=kogellager) of een brass ring (=messing of lood-brons ring) waarschijnlijk.Paultje118 zei:In mijn spur van me Savage zit een metal bearlring (best wel dik). Alleen vraagje ... hoe krijg ik die eruit?
Ik heb geen magneet die sterk genoeg is![]()