Woont er niemand bij mij in de buurt met goede ervaring :?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Niets aan doen. Op laten drogen en met een kwast even de carburateur en servo's schoonvegen. De rest wordt volgende keer toch weer vuil. :lol: Ik heb die van mij alleen maar schoongemaakt op plekken waar iets vervangen moest worden. Na ruim een jaar gaat alles nog prima (nu ja, alleen de draagarmen en de radiobox zijn nog origineel, de rest is wat steviger geworden omdat het een keer afbrak). :wink:nielsVV zei:Heb -zoals gezegd- vandaag men savage goed af gebeuld, hier enkele foto's
![]()
De tuinslang heb ik niet (durven?) gebruiken achteraf, maar enkel met men compressor en daarna alles goed terug ingesmeerd.
Hoe hard ik ook sprong, hij wou maar niet kapot, zelfs door plassen rijden blijkt geen probleem te zijn, en heb dus geen schade gereden.
Klinkt als een kapot diff. Als je linker en je rechter wiel niet meer onafhankelijk van elkaar kunnen draaien (als je de ene draait, gaat de andere de andere kant op) dan zijn de satelliettandwielen (spider gears) een beetje kapot of zitten de asjes scheef in het diff huis. Als dat wel het geval is maar jet hebt geen aandrijving, dan is je kroontandwiel (bevel gear) of pinion naar de eeuwige jachtvelden. Of het pennetje van je kogelkop in de cups is afgebroken.snelle jelle zei:Hooi,
Ik was vanavond aan het rijden met mijn oom maar er is weer een probleem.
Als ik mijn voorste wiel draai( 1 wiel) dan draait die andere gelijk mee acuut dus.
Als ik dat achter doe gebeurt dat niet dan is het allemaal heel slapjes, en hij rijd alleen nog maar op voor-wielaandrijving.......
Ik heb dat inbusje wat in me diffcup steekt ook al aangedraaid maar ook dat helpt niet.
Dus mijn vraag wat is hier aan de hand? en heb ik nu een nieuw diffcup nodig?
Jelle
Sleurhutje zei:En ga alsjeblieft niet de motor uit elkaar halen voor een probleem dat aan de buitenkant zit. Als de lamp van je fiets het niet doet, ga je toch ook niet je achterrem openmaken om te kijken of het daar aan ligt.
Burp zei:Sleurhutje zei:En ga alsjeblieft niet de motor uit elkaar halen voor een probleem dat aan de buitenkant zit. Als de lamp van je fiets het niet doet, ga je toch ook niet je achterrem openmaken om te kijken of het daar aan ligt.
Waar het uiteindelijk ligt gaan we vast nog horen, mijn idee is toch dat hij de krukas door de compressie drukt bij het draaien van de schroef (zie vorige quote)
Om even in metaforen te blijven, als de lamp van je fiets het niet doet hoeft het niet in de lamp te zitten maar kan het ook de dynamo zijn
@Leo, je merkt dat er verschillende ideeen zijn wat de oorzaak kan zijn. Om zeker te zijn dat je krukas meedraait moet je even je gloeiplug verwijderen. Draai dan het bewuste schroefje los en kijk door je gloeipluggaatje of de zuiger heen en weer beweegt. Als die stil staat ben ik het eens met Sleurhutje, dan lijkt je schroefdraad dol. Beweegt hij wel mee, volg dan mijn eerdere aanwijzing op of laat het door iemand doen die weet hoe dat werkt.
Rienk Jan zei:Het schroefdraad zit in je drijfstang, en dat is (waarschijnlijk, zeker) dol. Dussssssssssssssss......... :cry: , (of gewoon tegen je ouders zeggen dat de motor kapot is en een 4.6 kopen :lol: ). Maar zolang heb je je savage toch niet, en nu al dol.