Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
nielsVV zei:
Heb -zoals gezegd- vandaag men savage goed af gebeuld, hier enkele foto's
DSC00777.jpg


De tuinslang heb ik niet (durven?) gebruiken achteraf, maar enkel met men compressor en daarna alles goed terug ingesmeerd.

Hoe hard ik ook sprong, hij wou maar niet kapot, zelfs door plassen rijden blijkt geen probleem te zijn, en heb dus geen schade gereden.
Niets aan doen. Op laten drogen en met een kwast even de carburateur en servo's schoonvegen. De rest wordt volgende keer toch weer vuil. :lol: Ik heb die van mij alleen maar schoongemaakt op plekken waar iets vervangen moest worden. Na ruim een jaar gaat alles nog prima (nu ja, alleen de draagarmen en de radiobox zijn nog origineel, de rest is wat steviger geworden omdat het een keer afbrak). :wink:

Zo kwam je thuis (als hieronder, Spiderman overleefde de bash niet, de Savage wel) en de week erop sleet het er wel weer af in het zand en/of zat er weer nieuwe prut op.

spiderken_bashed.jpg
 
Hooi,

Ik was vanavond aan het rijden met mijn oom maar er is weer een probleem.
Als ik mijn voorste wiel draai( 1 wiel) dan draait die andere gelijk mee acuut dus.
Als ik dat achter doe gebeurt dat niet dan is het allemaal heel slapjes, en hij rijd alleen nog maar op voor-wielaandrijving.......
Ik heb dat inbusje wat in me diffcup steekt ook al aangedraaid maar ook dat helpt niet.
Dus mijn vraag wat is hier aan de hand? en heb ik nu een nieuw diffcup nodig?

Jelle
 
snelle jelle zei:
Hooi,

Ik was vanavond aan het rijden met mijn oom maar er is weer een probleem.
Als ik mijn voorste wiel draai( 1 wiel) dan draait die andere gelijk mee acuut dus.
Als ik dat achter doe gebeurt dat niet dan is het allemaal heel slapjes, en hij rijd alleen nog maar op voor-wielaandrijving.......
Ik heb dat inbusje wat in me diffcup steekt ook al aangedraaid maar ook dat helpt niet.
Dus mijn vraag wat is hier aan de hand? en heb ik nu een nieuw diffcup nodig?

Jelle
Klinkt als een kapot diff. Als je linker en je rechter wiel niet meer onafhankelijk van elkaar kunnen draaien (als je de ene draait, gaat de andere de andere kant op) dan zijn de satelliettandwielen (spider gears) een beetje kapot of zitten de asjes scheef in het diff huis. Als dat wel het geval is maar jet hebt geen aandrijving, dan is je kroontandwiel (bevel gear) of pinion naar de eeuwige jachtvelden. Of het pennetje van je kogelkop in de cups is afgebroken.
 
Sleurhutje zei:
En ga alsjeblieft niet de motor uit elkaar halen voor een probleem dat aan de buitenkant zit. Als de lamp van je fiets het niet doet, ga je toch ook niet je achterrem openmaken om te kijken of het daar aan ligt.

Waar het uiteindelijk ligt gaan we vast nog horen, mijn idee is toch dat hij de krukas door de compressie drukt bij het draaien van de schroef (zie vorige quote)

Om even in metaforen te blijven, als de lamp van je fiets het niet doet hoeft het niet in de lamp te zitten maar kan het ook de dynamo zijn :D

@Leo, je merkt dat er verschillende ideeen zijn wat de oorzaak kan zijn. Om zeker te zijn dat je krukas meedraait moet je even je gloeiplug verwijderen. Draai dan het bewuste schroefje los en kijk door je gloeipluggaatje of de zuiger heen en weer beweegt. Als die stil staat ben ik het eens met Sleurhutje, dan lijkt je schroefdraad dol. Beweegt hij wel mee, volg dan mijn eerdere aanwijzing op of laat het door iemand doen die weet hoe dat werkt.
 
Voor in mijn diff zit helemaal geen pakking, nu heb ik deze erin gedaan, maar grijpen de tandwielen elkaar niet :( . Wat nu, geen pakking of een andere oplossing?
En het achter diff doet ook raar, draai ik het wiel naar rechts gaat het andere wiel naar links (oke, in feite gaan ze allebei naar rechts), dat klopt, maar draai het ene wiel naar links gaat het andere ook naar links :?

PS: er kwam wat vettig middel op mijn koppelingsschoentjes :? , gewoon ontvetten met remreiniger?
 
Burp zei:
Sleurhutje zei:
En ga alsjeblieft niet de motor uit elkaar halen voor een probleem dat aan de buitenkant zit. Als de lamp van je fiets het niet doet, ga je toch ook niet je achterrem openmaken om te kijken of het daar aan ligt.

Waar het uiteindelijk ligt gaan we vast nog horen, mijn idee is toch dat hij de krukas door de compressie drukt bij het draaien van de schroef (zie vorige quote)

Om even in metaforen te blijven, als de lamp van je fiets het niet doet hoeft het niet in de lamp te zitten maar kan het ook de dynamo zijn :D

@Leo, je merkt dat er verschillende ideeen zijn wat de oorzaak kan zijn. Om zeker te zijn dat je krukas meedraait moet je even je gloeiplug verwijderen. Draai dan het bewuste schroefje los en kijk door je gloeipluggaatje of de zuiger heen en weer beweegt. Als die stil staat ben ik het eens met Sleurhutje, dan lijkt je schroefdraad dol. Beweegt hij wel mee, volg dan mijn eerdere aanwijzing op of laat het door iemand doen die weet hoe dat werkt.

:mad: ik heb net nog even gekeken door het gloeiplug gat en gebeurt helemaal niets :cry: :bad-words:
Maar kan ik niet 1 keer rijden met me oude koppeling erop en dan met me stalen spur gear , of is dat niet zo een goed iedee , omdat het gewoon heel snel slijt :evil:
 
Lijkt dan wel op een dolgedraaide schroef ja. Dan zou ik de manier van Sleurhutje proberen, met een kniptang, zie uitleg in vorige posts van hem.

Je kan ook met een goede combinatietang proberen de schroef beet te pakken en hem er uit te draaien terwijl je aan de schroef trekt.
 
Het schroefdraad zit in je drijfstang, en dat is (waarschijnlijk, zeker) dol. Dussssssssssssssss......... :cry: , (of gewoon tegen je ouders zeggen dat de motor kapot is en een 4.6 kopen :lol: ). Maar zolang heb je je savage toch niet, en nu al dol.

PS: Gisteren moest ik ook even bij de koppeling, schroefje ging makkelijk los, maar toen nog de (nieuwe spacer), hij was door al dat lochtide wel erg vastgaanzitten (locktide op het schroefje maar het komt er aan de bovenkant uit, en gaat om de spacer zitten). Maar het is gelukt!
 
Rienk Jan zei:
Het schroefdraad zit in je drijfstang, en dat is (waarschijnlijk, zeker) dol. Dussssssssssssssss......... :cry: , (of gewoon tegen je ouders zeggen dat de motor kapot is en een 4.6 kopen :lol: ). Maar zolang heb je je savage toch niet, en nu al dol.

Hoi Rienk jan,

Kun je mij even vertellen waar bij jou schroefdraad zit in je drijfstang? :?

En niet alle ouders kopen dan zo even een nieuw motortje voor hun zoon.
De meeste jongens moeten daar gewoon zelf voor werken!!
 
hey, ik heb nu zelf geen savage maar ik zie dat het savage topic wel aardig doorgroeit;P

Om nou te voorkomen dat dezelfde vraag 10x word gesteld is het misschien handig om een FAQ of Samenvatting van dit topic in de begin post te zetten, zodat als er iets mis is met je savage dat eerst even de begin post kan lezen om daar te kijken of er iets mis is.

Als je iets moois weet voor de begin post PM het maar, dan pas ik het even aan

latuuur
 
Vermoe dat niemand nog op de eerste pagina kijkt.

Denk dat met goed gebruik, de search, een oplossing kan bieden.

Ach wel, en anders lezen we het gewoon weer vrolijk in de hele brei, wie kan nu exact onthouden, waar er, in 200+ pagina's een dubbele vraag zit ???
;)
 
Basbas: Volgesn mij zit ik fout :oops: , ik ben even in de war van wat nu de drijstang en wat de krukas is :? , zo erg dat iemand mij dat even moet vetellen :lol: (jij bijvoorbeeld).

En dan over die motor!!!!!!!!!!! Staat er dat ik de motor niet zelf betaal :evil: 'of gewoon tegen je ouders zeggen dat de motor kapot is en een 4.6 kopen'. Ik werk er ook hard voor. Ik wil hier mee verellen, maak je ouders effe wijs dat de motor kapot is en je krijgt toestemming een nieuwe te kopen! Ik overleg dat namelijk altijd met mijn ouders :wink: , want meestal koop ik iets via het buitenland, en heb ik de credit card van mijn moeder nodig. (ja, dat betaal ik allemaal terug, voordat je denkt dat mijn moeder het alsnog betaald, ik zeg het maarfff 8) )
 
Welke servo raden jullie aan als stuurservo? prijs is onbelangrijk, maar moet wel kwalitatief goed zijn en tegen een stoot en water kunnen. En dan komt men stuurservo in de plaats van men gasservo, zodat ik eindelijk eens deftig kan remmen.
 
Back
Top