Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Psygho (Emil) zei:
Trek even het luchtfilter eraf, en kijk even in het gat, want meestal kan hij verder dan noodzakelijk....

Als hij geheel open is, en je dus de schuif niet ziet,(enkel e3en mooi rond gat van de carb) zal hij al volgas staan, hem verder opentrekken heeft geen, tot nauwelijk meer gas(respons) tot gevolg.
Heb je helemaal gelijk in, bedankt.

Nu we het over servo's hebben, mijn sav. wil soms wel eens niet sturen naar 1 dezelfde richting. Ik heb de accu al nagekeken, gekeken of er vuil of dergelijke tussen de servo spacer zit maar niets. Kan het gewwon aan de servo liggen die niet krachtig genoeg is?

Waar koop je die servo's van ongeveer 30€ in Belgie, plaatselijke shop begint vanaf 99€ voor sav.

Gr.

RubenT zei:
Waar koop je die servo's van ongeveer 30€ in Belgie, plaatselijke shop begint vanaf 99€ voor sav.

Die hebben lef :? maar ja, mensen zat die dat voor zoete koek slikken. :roll:

De standaard stuurservo is inderdaad net niet krachtig genoeg, maar zeker als je de voorkant op tilt zou hij toch echt wel beide kanten op moeten kunnen.

Hier bijvoorbeeld, liggen binnen een week in de bus, verrek, het zijn er zelfs twee voor 30 euro en 5,90 euro verzendkosten Hmm, Denk dat ik er ook maar weer een paar bestel voor in de Rascal.

Ferry zei:
RubenT zei:

Die hebben lef :? maar ja, mensen zat die dat voor zoete koek slikken. :roll:

De standaard stuurservo is inderdaad net niet krachtig genoeg, maar zeker als je de voorkant op tilt zou hij toch echt wel beide kanten op moeten kunnen.

Hier bijvoorbeeld, liggen binnen een week in de bus, verrek, het zijn er zelfs twee voor 30 euro en 5,90 euro verzendkosten Hmm, Denk dat ik er ook maar weer een paar bestel voor in de Rascal.
Heel erg bedankt voor het zoekwerk :)
Weet iemand of deze servo's ook te betrouwen zijn, lijken mij op het eerste zicht ok?

Sorry, een 14kg kost in de winkel een 99€, zal wel van een goed merk zijn maar vind dat wat veel geld is al 1/5 van de totaalprijs van de hele savage met toebehoren :| .

Als ik hem van de grond is er geen probleem maar heel af en toe heeft hij het dat hij niet wil als ik rij. Ik heb wel eens een steen tussen de servospacer gehad, dat gedeelte met de veer in alu paars, vanaf toen is hij het beginnen doen. Dacht dus eerst dat het daar aan lag maar stuurt anders wel gewoon mooi volledig uit enzo.

Gr.

Het kan zijn dat er wat tandjes van je tandwielen in de servo kapot zijn, of de hevel die niet meer mooi vast zit op de servo.

Ik zou het wel weten, de goedkopere zou voor mij worden, inclusief een reserve. (sh!t zit ik weer over die servo's te löllen :D)

RubenT zei:
Weet iemand of deze servo's ook te betrouwen zijn, lijken mij op het eerste zicht ok?

Mijn oude X rijdt er al bijna een jaar probleemloos mee, ze hebben zelfs een volledige onderdompeling overleeft.

Psygho (Emil) zei:
MAAR!, resultaten behaald in het verleden geven geen garantie op de toekomst. ;)
Uh??? In het verleden afgegeven garanties hebben toch tot resultaat niet meer geldig te zijn voor de toekomst. 8O :roll: :wink:

Zoveel mensen, zoveel wensen en ervaringen. Ik verbaas me ook keer op keer hoe snel sommige mensen bepaalde dingen stuk weten te krijgen (binnen een tankje rijden of 100 meter of 3x starten etc.)... Zoals vaker gezegd, er is geen beste. Er zijn wel kwalitatief goede materialen en daar betaal je nu eenmaal meer voor. Maar dan moet je wel weten wat kwalitatief goed is op basis van technische gegevens en ervaringen van anderen. Lekker ingewikkeld weer. :wink:

Voor fun/bashing zijn goedkopere servo's een goede optie. Vier voor de prijs van één dure (maar wel veel snellere) servo blijft een aardige keuze. Vergelijk de specificaties als snelheid (60* verdraaiing in xx milliseconde), de spanning waarbij deze snelheid gehaald wordt, de houdkracht en het draaimoment (zijn twee verschillende krachten!), minimale en maximale werkspanning (sommige servo's gaan bij 5,5 Volt of meer in rook op), digitaal of analoge motorsturing, geschikt voor HRS (High Response) en/of normale ontvangers etc. Anders is het echt appels met peren vergelijken.

Heb vandaag weeral( :hammer:)zotte kosten gedaan, heb me een savage Xss met moter besteld. Morgen mag ik erachter gaan.

Dus dan breng ik me direct 2stuurservo's mee (de Ace's). Als gas servo is er toch eentje goed van +-5kg?

Ben op het net dit tegen gekomen, weet er iemand wat dit is? Ik dacht aan een drukvat oid, waardoor de nitro onder een constante druk naar je carb wordt gebracht bij oa daklandingen etc?

Picture015-1.jpg

@ Niels, zet gerus de 2e ace (indien de 2e ace voor reserve is) op het gas/rem, Want die zijn zo lekker snel, is echt een genot om die OOK op het gas te hebben..

Om deze reden heb ik dus 2x op de buggy,en op de sav. Ook mede omdat ik hrs ontvangers heb, dat dan ook een beetje...

Niels, onze heli vrienden noemen dat een headertank met daarin een clunk (of klunk of clunck of ...). Daarmee kunnen ze op de kop vliegen en toch brandstof naar de carb krijgen. Zoals jij al zei, vanuit de tank wordt de brandstof daar in gepompt. Als je op je dak ligt slaat de motor niet af doordat de losse leiding met nippel (de eigenlijke clunk) altijd naar de bodem van de tank valt en de brandstof dus blijft aanzuigen. Voor meer info even search of google gebruiken :lol:

248.jpg

Tijdens wheelies loopt de brandstof juist mooi naar de toevoer van je tank (deze zit aan de achterzijde) dus tijdens een wheelie kan je de laatste brandstof mooi weg stoken :mrgreen:

Hallo,

Weet iemand hier of de Savage x 4.1 basic nog gemaakt wordt , want nu hoor ik bij heel veel winkels dat hij niet meer leverbaar is.
De savage 3.5 is volgens mij ook al uit productie.

Mvg. Joost

Heb mijn Savage uitgerust met Phaltline tires...ga eens uitproberen wat dat doet (on-road wel te verstaan). Denk dat dit veels goeds betekent voor de wegligging en stabiliteit in plaats van de grove offroad banden (GT tires); deze gaan nogal slingeren bij hoge snelheden.

Dit in combinatie met 3 bak belooft veel fun!!

Zie hier de plaatjes:
image001.jpg

image004.jpg

image006.jpg

Het scheelt wel behoorlijk in diameter, dus ook in top snelheid.
Ben wel benieuwd of het inderdaad wat beter aan de weg plakt dan de orginelen banden.

Kan er mij iemand vertellen hoe ik men diffs losser zet? Want als ik nu aan 1 van de wielen draai, dan draaien ze allemaal mee in dezelfde zin, of draaid het andere in dezelfde zin mee. Bij men m18t kon ik dit makkelijk veranderen, maar bij deze.
Ook men nieuw gebouwde savage Xss heeft dit, en met deze is nog nooit gereden, is zelfs nog niet volledig gebouwd.

Om het nog eens over die servo's te hebben, ik heb me een dure ace ds1015 (14,5kg, €89) gekocht om te sturen, en een goedkope bluebird 630mg (14,2kg, €39) om te remmen, dus 1ding weet ik zeker, remmen zal dit ding doen! Wel wat overkill ma bo.

nielsVV zei:
Kan er mij iemand vertellen hoe ik men diffs losser zet? Want als ik nu aan 1 van de wielen draai, dan draaien ze allemaal mee in dezelfde zin, of draaid het andere in dezelfde zin mee. Bij men m18t kon ik dit makkelijk veranderen, maar bij deze.
Ook men nieuw gebouwde savage Xss heeft dit, en met deze is nog nooit gereden, is zelfs nog niet volledig gebouwd.

Om het nog eens over die servo's te hebben, ik heb me een dure ace ds1015 (14,5kg, €89) gekocht om te sturen, en een goedkope bluebird 630mg (14,2kg, €39) om te remmen, dus 1ding weet ik zeker, remmen zal dit ding doen! Wel wat overkill ma bo.
Bij de Savage bepaal je de stugheid van de diffs door middel van de olie in de diffs. Neem je dunne (siliconen)olie van 1000WT tot zo'n 8000WT, dan lopen ze heel soepel en zal de ene kant tegen de richting in draaien van de andere kant. Neem je dikkere olie tussen de 8000WT en 15000WT dan kom je op een grensgebied als het gaat om vrije loop. Boven de 15000WT krijg je een betere "sper"-werking en zullen de banden dezelfde kant op draaien als de centrale as vrij loopt. Je gebruikt dunne olie als je op ondergrond met veel grip rijdt (asfalt, gras) en dikker als je op los zand rijdt om onnodig wielspin op het minst belaste wiel te voorkomen. Vanwege het sturen kun je voor dus wat dunnere olie doen dan achter omdat je daar niet wilt blokkeren omdat dat onderstuur veroorzaakt (rechtdoor in de bocht).

Welke olie voor jou het beste is, zul je proefondervindelijk moeten bepalen aan de hand van je motorvermogen, bandenkeuze en soort terrein waar je rijdt. Ook is het zo dat de WT-waarde niet een vaste waarde is. In tegenstelling tot het europese CPS getal. Dus 1000cps van merk A is gelijk aan 1000cps van merk B, maar 5000WT van merk A kan veel dunner of dikker zijn dan 5000WT van merk B (rare jongens die Amerikanen :roll:).

miccim zei:
Heb mijn Savage uitgerust met Phaltline tires...ga eens uitproberen wat dat doet (on-road wel te verstaan). Denk dat dit veels goeds betekent voor de wegligging en stabiliteit in plaats van de grove offroad banden (GT tires); deze gaan nogal slingeren bij hoge snelheden.

Dit in combinatie met 3 bak belooft veel fun!!
Het "omvallen" komt mede door het hoge zwaartepunt. Als je echt snelle bochten wilt maken, zul je je chassis moeten verlagen met een Low Center Gravity chassis (LCG TVP) en je schokbrekers in moeten korten door er een stukje siliconenslang in te doen. Dan kun je zelfs met Dirt Bonz of GT banden snoeiharde bochten maken op het asfalt (alleen zullen ze rap slijten).

Hier met 4mm Innovative-RC LCG TVP en Imex RC Romulin velgen (16mm offset dus nog breder 8O, zie inset waarbij je de c-hubs gewoon ziet zitten buiten de velg) en ingekorte schokbrekers.

ravage_rebuild_done2.jpg

Schokbrekers kort je dus in door ongeveer 1,5cm brandstofslang in de schokbreker te monteren.

ravage_shortened_shocks.jpg

Links de ingekorte schokbrekers, rechts de standaard lengte.

ravage_low_high_difference.jpg

Maar hoe verklaar je dan dat ze in het begin wel in tegenovergestelde zin draaiden? Er kan normaal gezien toch geen zand in gekomen zijn?

Back