Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Rienk Jan zei:
Oke, maar ik heb er nooit een 17t bijgekregen ('ongehard')
Ik denk dat je een beetje verward bent met de savage X 4.6 of X ss, van deze types bieden ze op Ebay onderdelen aan.
Er zijn ook savage X'en geweest waar ze een optiepakket bij verkocht en dat was een stalen spur met "racing" clutchbell.

Gr.

Oja, kan wel. Ik raak inderdaad in de war, of hun zijn in de war :wink: . Je moet wel goed oppassen met gehard of alu. Gewone plastic delen maken niet zoveel uit.

RubenT zei:
Er zijn ook savage X'en geweest waar ze een optiepakket bij verkocht en dat was een stalen spur met "racing" clutchbell.

Gr.

Klopt, die heb ik laatst gehaald, de Savage X RTR, met aluminium difhuis en stalen spurgear setje, ook redelijk goedkoop 450 euro compleet.
De difhuizen waren van Alu, maar er zaten houders in de alu behuizing die van staal waren, en verharde stalen geard.dus lekker stevig.

Ja, idd, was ook zeer verbaasd over dat standaard hpi spul, wat ik als bonus kreeg....

Was een beetje teleurgesteld over het gietalu huisje, maar intern zat idd het wel snor.

Zeer zeker een mooie methode, en zo op het eerste idee, als ik de materiaal keuze bekijk, een toppertje, of het in de praktijk ook zo is, geen idee....

De praktijk moet ik ook nog even ondervinden, ik heb hem nog niet helemaal ingereden, en zit nu even te wachten op de nieuwe stuurservo en dual diskbrake set, ik vindt dat die savage standaard maar beroerd remt.. vindt het sowieso een beetje raar dat de meeste RTR modellen met de standaard spullen zo snel kapot gaan voor die prijs

Hey

Ik heb paar dagen geleden ander zender zet op mijn Savage gezet , maar nu kan hij niet helemaal meer open , mijn caberateur . hij gaat maar toch 3 kwart ongeveer en ik heb ook al talloze dingen uitgrprobeert , maar ik krijg hem maar niet verder dan die 3 kwart :evil:
Hebben julie nog een oplossing :?

Ik op marktplaats zag ik Dit setje staan , vetbeterde gas rem systeem en dual diks remmen
Hier iemand ervaring mee , want het lijkt me wel een verbetering .. maar ik hoor het wel van julie :wink:

Dat setje op marktplaats vond ik niets uitmaken, wel ziet het er mooi uit :D
Doordat je een nieuwe zenderset erop hebt moet je even kijken of de servouitslag maximaal is ingesteld op je zender, het kan zijn dat deze nu maar voor 75% opengaat ofzo.

De Dual disk die remt idd veel beter dan de standaard, wel is het zo dat de standaard rem even ingeremd dient te worden.

zuigmarmot zei:
vindt het sowieso een beetje raar dat de meeste RTR modellen met de standaard spullen zo snel kapot gaan voor die prijs
Welkom in de wereld van RC :wink:

Als de tip van Philliams niet de oplossing is, dan zal je een langere servo-hevel kunnen gebruiken (of het stangetje wat verder naar buiten zetten) zodat je een grotere uitslag krijgt.

Je kan als eerste even proberen door de trim van de gas/rem op de zender op 0 te zetten, dan controleren of de servo de juiste middenpositie aanneemt. De servoheven recht op de servo en dan met de uitslag in de zender bepalen tot hoever hij de servo mag uitsturen (dus tot het moment dat hij net niet in zijn mechanische begrenzing gaat)

Dat Ding , laat ik nog even zitten . Het is me gelukt net.
Alleen hoerver kan hij nou eigenlijk open gewoon dat hele rondje vrij , of kan hij nog iets verder of maakt dat niet zo heel veel uit .. want ik heb nu laat maar zegge dat hele rondje gewoon vrij :)

Ik heb de acoms zender set ook op mijn Savage X zitten , maar ben jij vvan plan om de Savage X 4.6 te halen , of de Savage X ss ?? want bij de X 4.6 heb je geen zender set nodig want dat zit erbij ,
En als je de Xss neemt dan is de Acoms zender set wel een goede zender , maar de servo's die je erbij neemt , zijn Veeel te slap , dan moet je ook nog andere servo's erbij kopen .. en daar kan ik je niet meer verder helpen :wink:

Dat is voor beide servo's ruim voldoende ja.

Ga uit van de gasservo minimaal 6 kg
Stuurservo minimaal 9 kg. Meer is beter (maar meer dan 12kg is overkill)

Hallo,
ik Heb zojuist toch maar besloten om voor een hpi mt2 te gaan, omdat ik dan wat beter met mijn geld uitkom.
Want ik wou eerst altijd een savage 3.5 kopen, maar die was zowat overal uitverkocht . Toen wou ik toch maar een savage X 4.1 , Had ik gevraagd bij Bosman modelbouw in Doesburg of ze hem daar hadden , maar daar hadden ze die ook niet. De winkel zou nog wel kijken of ze hem nog wel konden bestellen , maar ze konden hem dus niet ook krijgen.
Ze zeiden wel dat ik nog een kit kon kopen maar dat was al weer veel duurder, en dan moest ik ook nog een zenderset+servo's erbij kopen.
Dus toen heb ik toch maar gekozen voor een hpi mt2 (was eerder eigenlijk ook al mijn keuze), voor dat ik die savage 3.5 dacht te gaan kopen.

Mvg. Joost

Is die Gas/rem servo niet wat zwaar als je vanaf 6kg gaat nemen?
Ik heb een standaard HPI SF-1 servo(rond de 3kg denk ik) en als ik op top op de rem ga gaat m'n enkele fiberglass schijfrem gewoon weg roken, zou dat komen doordat die servo net niet genoeg kracht heeft en dus enkel hard gaat schuren tegen de schijf?

Zou ik dit probleem ook krijgen op een dual disk brake?

Gr.

Back