@Sleurhutje:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg maar het "omvallen" bedoelde ik niet, met stabiliteit bedoelde ik direct sturen en geen trillingen van de banden bij hoge snelheden (on-road). Nu had ik nogal last dat 1 of 2 wielen (geheel goed verlijmd uiteraard) behoorlijk gingen trillen (hoge rotatiesnelheden zeker met 3-bak) en dit kost energie welke niet in snelheid wordt omgezet.
Het zwaartepunt van de Savage komt nu in zijn geheel iets lager te liggen en hierdoor kun je ook wat rapper door de bocht snijden.
Ik moet zeggen dat de phaltline tires erg lekker reden, de besturing is -zoals verwacht- zeeeeeer direct en de bocht kun je redelijk strak nemen. Tevens is er veel minder body roll.
Nu nog de overbrengingsverhoundig (clucht bell + spur) aanpassen om het verschil in diameter van de band te compenseren en zo een hogere topsnelheid te verkrijgen.
Het "omvallen" komt mede door het hoge zwaartepunt. Als je echt snelle bochten wilt maken, zul je je chassis moeten verlagen met een Low Center Gravity chassis (LCG TVP) en je schokbrekers in moeten korten door er een stukje siliconenslang in te doen. Dan kun je zelfs met Dirt Bonz of GT banden snoeiharde bochten maken op het asfalt (alleen zullen ze rap slijten).
Bedankt voor je uitgebreide uitleg maar het "omvallen" bedoelde ik niet, met stabiliteit bedoelde ik direct sturen en geen trillingen van de banden bij hoge snelheden (on-road). Nu had ik nogal last dat 1 of 2 wielen (geheel goed verlijmd uiteraard) behoorlijk gingen trillen (hoge rotatiesnelheden zeker met 3-bak) en dit kost energie welke niet in snelheid wordt omgezet.
Het zwaartepunt van de Savage komt nu in zijn geheel iets lager te liggen en hierdoor kun je ook wat rapper door de bocht snijden.
Ik moet zeggen dat de phaltline tires erg lekker reden, de besturing is -zoals verwacht- zeeeeeer direct en de bocht kun je redelijk strak nemen. Tevens is er veel minder body roll.
Nu nog de overbrengingsverhoundig (clucht bell + spur) aanpassen om het verschil in diameter van de band te compenseren en zo een hogere topsnelheid te verkrijgen.