Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Savage 25 drivetrain

Dag,

Ik heb pas een savage 25 met picco P3 .28 gekocht, maar het blijkt dat het voor differentieel en de dogbones en cupjoints versleten zijn.

Deze zou ik willen vervangen maar ik weet niet goed wat de beste keuze is, origineel HPI of van een ander merk.

Waar kan ik die onderdelen dan best kopen? Originele onderdelen lijken me ook vrij duur te zijn.

PS Ik heb geprobeerd te zoeken maar in een topic van 275 pagina's doorlezen kost me minstens een week.:(

Alvast bedankt voor de info!!

mvg,

Ben

Dag,

Ik heb pas een savage 25 met picco P3 .28 gekocht, maar het blijkt dat het voor differentieel en de dogbones en cupjoints versleten zijn.

Deze zou ik willen vervangen maar ik weet niet goed wat de beste keuze is, origineel HPI of van een ander merk.

Waar kan ik die onderdelen dan best kopen? Originele onderdelen lijken me ook vrij duur te zijn.

PS Ik heb geprobeerd te zoeken maar in een topic van 275 pagina's doorlezen kost me minstens een week.:(

Alvast bedankt voor de info!!

mvg,

Ben

Heb ik allemaal voor je liggen. Allemaal orginieel HPI. Je hebt een PB

gr Gert

Heb gisteren de savage van een vriend na een jaar stil te hebben gestaan, zonder afterrun etc, terug eens laten lopen. Hij draaid nog steeds als een zonnetje. Rijden doet hij ook nog goed en de temperatuur bleef rond de 105graden.
Maar telkens ik volgas gaf, sloef hij af. Kan iemand mij zeggenm aan welke needle dit licht? Welke ik dus nog wat rijker/armer moet zetten en waarom?

Nu rij ik het hele jaar door met een plug nr5. Wat is juist het verschil tussen deze pluggen? En wanneer moet je welke gaan gebruiken?

Als het goed is staat dit allemaal in de handleiding van je motor, daar zie je een tabelletje over de plugs staan. R5 is standaart voor de 4.6 in ieder geval. Je eerste vraag kan ik niet met zekerheid beantwoorden maar volgens mij moet je je high speed needle armer zetten, want als hij te arm stond zou de temperatuur hoger zijn. Maar vertrouw niet op mij en wacht op antwoord van iemand anders want ik heb nog geeneens met mijn savage gereden ;)

Beste savagerijders, ik heb weer eens jullie wijze raad nodig.
Ik ga misschien 5L modeltechnics Qwikfire 16% van iemand overkopen, nu is mijn vraag of dit goede brandstof is voor mijn k4.6 om mee te beginnen en hoelang dit goedje in gesloten verpakking gemiddeld goed blijft, ervan uitgaande dat hij dit op kamertemperatuur heeft bewaard. Alvast bedankt!
-edit- het heeft al 2 jaar in een schuur gestaan, is het dan nog wel de moeite?

Lekker laten staan in die schuur ;), modeltechnics is al niet de meest fijne brandstof voor in de K4.6 en zeker niet meer als het twee jaar oud is.

Hoe kuisen jullie je cilinderkop? Want bij mij zit deze steeds vol vuiligheid, en als ik dan de plug er eens moet uithalen...
Ik blaas hem altijd schoon met men compressor, maar er blijft toch nog veel vast plakken.

Als ik me plug er uit hou hou ik de auto op zn kop zo kan er gewoon niets inkomen of tenminste op zijn zij. Alleen ik heb een onroad auto dus die heeft minder vuil waarschijnlijk dan jouw Savage. Dat vastgekoekte is niet eens zo erg het gaat erom dat je al die losse bende (korrels) etc eruit haalt die kans heeft in je pluggat te vallen. Weet niet of je dat met een Savage ook lukt, maar probeer hem in ieder geval zo te houden..

Laatst bewerkt:
Hoe kuisen jullie je cilinderkop? Want bij mij zit deze steeds vol vuiligheid, en als ik dan de plug er eens moet uithalen...
Ik blaas hem altijd schoon met men compressor, maar er blijft toch nog veel vast plakken.

Je wagen ondersteboven houden en wd-40 in je cilinderkop spuiten zodat alle vuiligheid uit de cilinderkop stroomt.
en de wd-40 vervliegt bijna direct.

Eens je dit gedaan hebt zal je cilinderkop proper zijn en kan je de plug uitdraaien.

Gr
Wes

Welk ontvanger pakket gebruiken jullie? Ik heb nu 5AAcellen er net in kunnen duwen, maar krijg amper men box goed dicht.
Zo een hump pack van 1100mah, hoelang rij je zo met deze? En om een pakketje zelf samen te gaan solderen heb ik ook geen zin in, want ben geen handige met een soldeerbout, en ik veronderstel dat ik de cellen niet aan elkaar mag lassen (Tig)?

Ik rijd (zal gaan rijden) met de 5-cel van venom, 1100 mAh dacht ik en hij past perfect, je moet hem alleen niet proberen vast te duwen in die spleet maar op zn kant leggen dan past alles prima. Je moet dan bij de stekkertjes in de ontvanger de draadjes buigen in de rchting van de accu, je ziet in de servobox zo'n verrhoging zitten die de draadjes extra ruimte geeft. Verder is het vooral veel prutsen en je komt er wel, ik heb ook het vakje vor de eventuele 3e servo benut door daar wat draden in te stoppen.
ik weet niet of het verstandig is om ze aan elkaar te lassen en ook nog niet hoe lang zo'n humpje mee gaat, maar ik denk wel lang zat. en anders koop je gewoon een 2e.

Als je wel kunt TIG-lassen, waarom zou je dan niet kunnen solderen? Het is bijna de zelfde handeling, alleen zie je meer wat je doet...

Om op je vraag te antwoorden, zo'n humppakje doe je wel een middag mee. Zeker als het een 1400-1500mAh pakje is. Ik heb zelf een 1200mAh no-name pakje erin zitten en dat gaat lang zat mee.

Omdat men tin nooit kleeft op de cellen!
Ik rij nu niet met een hump pack, maar met een 5cellen pack met AAcellen, is een vierkant blokje.
De plaats voor een 3de servo, is bij mij ook gebruikt want heb een reverse.

Als ik vroeger reed met men 1/8 buggy, dan kon ik hooguit een uurtje rijden, en men ontvanger accu was alreeds leeg. Vandaar de vraag.

Worden die cellen met tig lassen niet veel te heet???

Hoelang je accu meegaat ligt ook aan wat voor servo's je gebruikt.Hoellang geleden is vroeger voor jou???Tegenwoordig zijn de accu's beter als jaren geleden.

ik doe met mijn humppack van 1100 mah een middag. Mijn draden doe ik op de plek van de 3e servo en dan is het ook helemaal vol, waar je die kan laten weet ik dus niet.

gr niels

Jij denkt dat je nu al geen plaats meer hebt? :)

Wees gerust, in het oude type radiobox (op de 21, SS, 25, SS 4,6 en de 3,5) past het volgende:
-3 servo's
-een 5 cel humppak met 2 kabeltjes (1 naar de schakelaar, de andere naar buiten voor aan de lader)
-de standaard 4 kanaals ontvanger
-het schakelaartje
-2 failsaves (1 op gas, 1 op stuur)
-en met dit alles dus een hele hoop kabeltjes

Het heeft heel wat gepuzzel gekost om dit erin te krijgen, maar na een uurtje of twee gepruts, gepas, geprobeert,... is het me gelukt :D

Hoe het zit met de X boxxen weet ik niet, die zijn naar mijn idee iets kleiner...

Back