Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Jij denkt dat je nu al geen plaats meer hebt? :)

Wees gerust, in het oude type radiobox (op de 21, SS, 25, SS 4,6 en de 3,5) past het volgende:
-3 servo's
-een 5 cel humppak met 2 kabeltjes (1 naar de schakelaar, de andere naar buiten voor aan de lader)
-de standaard 4 kanaals ontvanger
-het schakelaartje
-2 failsaves (1 op gas, 1 op stuur)
-en met dit alles dus een hele hoop kabeltjes

Het heeft heel wat gepuzzel gekost om dit erin te krijgen, maar na een uurtje of twee gepruts, gepas, geprobeert,... is het me gelukt :D

Hoe het zit met de X boxxen weet ik niet, die zijn naar mijn idee iets kleiner...

Plus een spanningsmeter (LED-jes) van het humppack :-)) welke door het lexaandekseltje goed te zien is.

Oja, juist :lol: nog meer plaats dus, want ik zit er aan te denken, als je met de RTR versies (2kanaals zender) ook een achteruit wilt, moet je daar ook een mixer in krijgen hé.

@patrick: Ik had er eerst 1, voor gewoon op het gas, maar die deed het niet goed, bij gewoon volgas geven sloeg die aan... Na een tijd zonder gereden te hebben, heb ik deze is op het stuur geprobeert, en dat ging gewoon wel! Ondertussen had ik al een nieuwe voor op het gas kanaal gekocht, maar zo bleek de vorige toch geen weggegooid geld :D

@ Zjeraar

Hoe laad jij je ontvanger accu, zonder den box open te halen?

Ben namelijk ook opzoek naar een manier om deze makkelijk en snel te kunnen laden, want het is telkens zo een gefriemel met al die draadjes.

Mijn ontvangeraccu heeft twee kabeltjes (zo gekocht). Eentje gaat naar de schakelaar, en het andere breng ik naar buiten. Schakelaar uitzetten en laden maar :-)

ehh, bescherming? geen, eigenlijk :-)

img0241tk6.jpg

img0242wz1.jpg

img0245cx1.jpg

Gelijk maar ff de overvolle radiobox, de 2e failsave zit naast het ontvangerpakje.

img0246fp5.jpg

Gaatje gevijld om het kabeltje door te kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Ok, merci voor de fotos.

Ga vant weekend ook achter een Y-kabel, en ga ook wat liggen knutselen. Maar moet wel nog iets zien te verzinnen als 'bescherming', want met mijn rijstijl, is binnen de kortste keren die stekker bruin van het roest/vuil.

Het zal dan wel vuil zijn, want roesten (als in ijzerroest) doet dat dingetje niet hoor. En ff met een borstel erover (desnoods wat niet-geleidende ontvetter) en je kan weer laden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen van beide al heb moeten toepassen, dat plekje blijft (bij mij :rolleyes:) behoorlijk schoon, enkel wat losse zandkorrels komen er terecht.

Veel plezier met het knutselen. Als bescherming, een ballonnetje zou misschien gaan, hoewel me dat wat moeilijk lijkt. Wat je ook misschien kan proberen is 'buddies' (dacht dat het zo heette...). Het is een soort wit, kauwgomachtig, kneedbaar goedje (zonder kauwgomsmaak wel te verstaan :-)) wat oorspronkelijk bedoeld is om posters ofzo aan de muur te hangen zonder plakband of punaises. Ik gebruik het om draadjes in de radiobox op hun plaats te houden, kleine hoekjes waar ik met een borstel niet bij kan schoon te maken,... Als je een bolletje hiervan rond het stekkertje kneed is het beschermd van vuil en water, en je kan het gelijk aan je radiobox vastplakken. Het wordt niet hard en het is ook makkelijk weer te verwijderen (wat met kauwgom wel is minder wil gaan :lol:)

Laatst bewerkt:
Niels, aangezien jij de X versie hebt, kan je aan de kant van je gas/remservo een rubber dopje uit halen. Aan de binnenkant kan je dan middels een klemmetje een laadplug monteren. Onderdelen zitten standaard bij je X. Kwestie van het dopje eraf halen, laadplug insteken en weer verwijderen als de accu vol is.

Niels, aangezien jij de X versie hebt, kan je aan de kant van je gas/remservo een rubber dopje uit halen. Aan de binnenkant kan je dan middels een klemmetje een laadplug monteren. Onderdelen zitten standaard bij je X. Kwestie van het dopje eraf halen, laadplug insteken en weer verwijderen als de accu vol is.

Owwh! Dat heb ik nooit geweten, is dat gewoon standaard, of beetje custom?

RJ

dat is gewoon standaard hoor, ik gebruik het alleen niet want ik heb maar 1 stekkertje aan mn accu maar dat gaat prima, loshalen v/d ontvanger en in de charger die ik van mn vriend zn heli heb

Gewoon standaard ja. Hoeft je boxje dus niet voor open. alleen zorgen dat je het rubberen dopje niet kwijt raakt en na gebruik er weer goed in drukken.

Ah, dat wist ik ook niet... Nuja, voor degenen zonder X is het misschien wel nog nuttig (hoewel dit volgens mij niet nieuw is, ik heb het ook ergens vandaan, maar van waar... :rolleyes:)

Aah, daarom dient dus dat rubberen 'dingske'. Weer wat bijgeleerd vandaag :).

Ga onmiddelijk eens kijken hoe ik dat kan gaan monteren.

Ik heb gisteren voor het eerst geprobeert te rijden, wat verstoort werd door een motor die niet aan wilde. De trekstarter bleef elke keer haken en ging pas weer los nadat ik de plug eruit had gedraaid en er een flinke ruk aan gaf. Tot zover nog niets aan de hand als ik de verhalen van andere mensen lees, totdat hij helemaal vast zat...
De trekstarter verkeert nu nogsteeds in die toestand en er is werkelijk geen beweging in te krijgen. In eerste instantie heb ik het schroefje v/d koppeling wat losser gemakt, die al die veel te strak had gezeten. Maar toen kreeg ik dat verdraaide ding nog steeds niet rond, en ik heb toen in mijn poging hem rond te krijgen het vliegwiel eraf gedraaid. Koppelingschoentjes heb ik er toen ook maar meteen vanaf gehaald.
Nog steeds zit hij vast, en ik weet niet meer waar het aan kan liggen. Zou het zo kunnen zijn dat het gouden conusje te strak tegen de lager gedrukt zit? Ik weet het anders ook niet meer...

Dit lijkt op een goede vastloper!

Je kan wat afterrun olie in je motor doen, zodat deze al wat soepeler loopt. Als deze echt niet los te krijgen is, kan je misschien eens aan je vliegwiel proberen te draaien.

verhit de motor (dus niet de koelkop) even met een fohn, kijk of hij nu nog vastzit (niet forceren!), als het dan neit wil koelkop og/en backplater eraf en kijken of je een probleem ziet.

RJ

ok verhitten had geen succes en koelkop krijg ik er niet af dus heb ik de zijkant opengemaakt en ik kan daar niets bijzonders ontdekken voor zover ik weet. iemand nog een idee?

Laatst bewerkt:
Back