Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Heb vandaag eens geprobeert m'n savage te starten maar hij startte niet:neutral: Ik denk dat mijn plugstekker niet goed was opgeladen. Maar tijdens dat ik aan het proberen was is hij wel 3 keer "versmoord". Nu ga ik vanavond nog eens proberen...(normaal moet hij draaien want op andere keren lukte het altijd, te rijk kan hij toch niet staan want hij startte altijd goed)

Bedoel je uitvallen als in afslaan?? Als dit het geval is heb je gewoon je stationair te laag staan (of heel misschien je lowspeed te hoog). Als je auto meteen goed loopt wanneer je hem koud gestart hebt, dan heb je hem te laag stationair staan. Als je auto warm word zal ie meer brandstof gaan verorberen, en als ie die niet krijgt zal die om de haverklap afslaan.

Ik bedoel inderdaad afslaan, maar de rest klinkt nogal vreemd..
De stationair schroef bepaald alleen de minimale opening van de gasschuif, wat kan dat dan met het uitvallen bij gas geven te maken hebben?
en waarom zou je stationair te laag staan als je auto gelijk goed loopt?
Doesn't make much sense to me.. En als je motor warm wordt gaat hij meer brandstof verorberen die hij niet krijgt, je zegt dus rijker zetten?

Heb vandaag eens geprobeert m'n savage te starten maar hij startte niet:neutral: Ik denk dat mijn plugstekker niet goed was opgeladen. Maar tijdens dat ik aan het proberen was is hij wel 3 keer "versmoord". Nu ga ik vanavond nog eens proberen...(normaal moet hij draaien want op andere keren lukte het altijd, te rijk kan hij toch niet staan want hij startte altijd goed)

Bij mij duurt het bij koude start ook altijd even om te starten, zodra je motor aanslaat moet je hem warm maken door heel rustig wat gas te geven.
Als je motor helemaal niet aanslaat kan je de throttle trim een beetje openzetten, totdat de gasschuif een klein beetje open gaat.

Ik bedoel inderdaad afslaan, maar de rest klinkt nogal vreemd..
De stationair schroef bepaald alleen de minimale opening van de gasschuif, wat kan dat dan met het uitvallen bij gas geven te maken hebben?
en waarom zou je stationair te laag staan als je auto gelijk goed loopt?
Doesn't make much sense to me.. En als je motor warm wordt gaat hij meer brandstof verorberen die hij niet krijgt, je zegt dus rijker zetten?

Dat je bedoelde bij gas geven had ik niet uit je post begrepen.

Wat ik bedoel is, dat wanneer je auto warm wordt hij stationar lager gaat draaien. Dus als hij meteen bij de eerste start (koud nog dus) goed stationair loopt, dan heb jem te laag stationar staan. En zal hij als ie warm is willen afslaan zodra je van het gas gaat. Maar dat heeft indd. weinig te maken met uitvallen tijdens gas geven dunkt me. :D

Wie weet nu een oplossing voor een "dom" probleem? Mijn probleem is als ik gedaan heb met rijden dat mijn ophanging rechts onder altijd vol vet van de uitlaat hangt. Dus wanneer ik 1keer doortrek in aarde hangt heel die ophaning vol met aarde(blijft erin plakken), dat is ook zo met gras en stof... Ik heb al zitten denken aan een "exhaust pipe" maar zou dat helpen? En waar kan ik dat bestellen?

Mvg
stelcos:cool:

PS: ik vind dit gewoon iets doms, altijd je auto moeten kuisen...(door 15min. te rijden)

Of je koopt een uitlaatje dat door de achterste shocktower heen gaat, zodat de uitlaatgassen achter de auto uitgestoten worden. Wel heb je dan niet de optimale uitlaatvorm voor een tweetakt motor (in hoeverre je verschil merkt hangt af van je afsteltalent), en je hebt een enorme herrie (dat het pijn doet aan je oren), waardoor je beter een meer afgelegen plek opzoekt om te gaan rijden.

RDLogics heeft zo'n uitlaat voor de Savage (deze heb ik ook) en Tsais heeft er ook een. De Tsais is duurder, maar mss wel wat beter gedempt en iets beter van vorm, hoewel ik dit niet met zekerheid durf zeggen.

Wie weet nu een oplossing voor een "dom" probleem? Mijn probleem is als ik gedaan heb met rijden dat mijn ophanging rechts onder altijd vol vet van de uitlaat hangt. Dus wanneer ik 1keer doortrek in aarde hangt heel die ophaning vol met aarde(blijft erin plakken), dat is ook zo met gras en stof... Ik heb al zitten denken aan een "exhaust pipe" maar zou dat helpen? En waar kan ik dat bestellen?

Mvg
stelcos:cool:

PS: ik vind dit gewoon iets doms, altijd je auto moeten kuisen...(door 15min. te rijden)

je kan zo''n pijpje kopen zoals jij bedoeld. Dat helpt al veel, maar je kan daarbij ook shocksocks kopen dan hoef je alleen nog maar de sock zo op zn tijd te wassen als je het te vies vind.
Maar dom is het eigenlijk niet want schonmaken is gewoon een onderdeel van de hobby

gr niels

waar kan ik ergens zo een darmpje onder een hoek van 45° voor op de uitlaat bestellen? En ook van die shocksocks. Ik ben belg...;)

Op Ebay voor een eurotje of 3 denk ik, moei ff zoeken onder "exhaust deflector" zo heet dat pijpje wat je bedoeld. Je moet wel opletten dat je de goede maat besteld, ze maken verschil tussen 1/10 en 1/8.

of je zet je achterveren eeen stukkie stugger, zodat ze minder doorzakken en de grond niet meer raken tijdens het accelereren (dit kost helemaal geen geld ;) )

Hey ik heb even een vraagje,

Een remschijf van mijn savage xss (dubbele dus) loopt aan tegen de koppelingsklok.
Dit geeft een hard rinkelend geluid bij het rijden en lijkt mij niet de bedoeling.
Ik merk dat de remschijven nogal losjes zitten, ze zwabberen een beetje.
Ik heb de schroefjes bij de remklauwen aangedraait, wat behoorlijk veel moeite kostte,
maar dit hielp niet.
Heeft iemand dit probleem wel eens gehad of weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ook zou ik willen weten of er schroevendraaiers bestaan die onder een bepaalde hoek kunnen schroeven, dit zou ik namelijk erg handig vinden.

Sebastian

je hebt sommige schroevendraaiers (of varianten) met een kardankoppeling tussen, zodat je onder hoek kan schroeven, het enige probleem is dat de kardankoppeling zo breed/lomp is dat het niet van veel nut is, zeker met de beperkte ruimtes waar we bij modelbouw mee te maken hebben...

De schroefjes aandraaien helpt idd niets, je schijfjes zitten los over de meenemer geschoven, dit ter voorkoming van kromslaan van de schijfjes door steentjes, en daarmee het vastslaan van de rem... Principe van zwevende schijven.

Het enige wat ik me afvraag... Hoe krijg je je motor zo dicht naar het midden dat je koppelingsklok tegen je remschijven aanloopt!? Heb je zo'n kleine spurgear en koppelingsklok?

Back