Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
De koppeling zat er al op toen hij zijn savage 2e hands kocht, met de savage koppeling.
Een ringetje heeft hij er ook tussen zitten maar dit helpt niet, de schoentjes schieten zover naar voren als ze maar willen. Een nieuwe koppelingsplaat zal ook lastig gaan, de koppelingsplaat die er nu op zit zit echt muurvast.
Maar hij zou er in principe af moeten kunnen lijkt me ;)
Als iemand nog koppelingschoentjes over heeft die wel blijven zitten op de savage koppeling (de huidige schoentjes lijken ook net iets te groot, dwz dat het stokje v/d koppeling maar halverwege het 2e gaatje v/h schoentje komt.)
hoor ik het graag :)

Nog een ideetje; Kan het zijn dat het vliegwiel niet orgineel is maar van gpm ofzo?? Kan namelijk zijn dat die "stokjes" in het vliegwiel weggezakt zijn ipv dat je schoentjes te groot zijn. :rolleyes: Ik heb dat namelijk ook eens gehad.

Ik heb een savag 3.5, en nu zit mijn uitlaat tegen mijn schokbreker aan. Er zitten al wat krassen op mijn uitlaat en er zit nu ook een gat in mijn shocksock. Hebben anderen dit ook of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen. Het viel me al een keer op toen ik mn diff ging vervangen maar dacht er niet verder bij na:hammer:

gr niels

Ja, dat heb ik ook. Is te krap daar.
Oplossing: Savage XL zal daar geen last van hebben :-)))

Hmm ik heb daar volgens mij geen last van, wel lijkt de uitlaat bij mij net iets te kort waardoor de uitlaat en uitlaatbocht niet tegen elkaar aankomen wat wel de bedoeling is.
Er vormt zich nu een bruine aanslag achter dat paarse rubbertje.

Ik heb een savag 3.5, en nu zit mijn uitlaat tegen mijn schokbreker aan. Er zitten al wat krassen op mijn uitlaat en er zit nu ook een gat in mijn shocksock. Hebben anderen dit ook of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen. Het viel me al een keer op toen ik mn diff ging vervangen maar dacht er niet verder bij na:hammer:

gr niels

Maak er eens een foto van, kunnen we zien wat je nu presies bedoelt.

gr Gert

Is gewoon een kwestie van de uitlaatbocht goed plaatsen ....

Als de bocht te veel horizontaal komt te liggen kom je in de war met je shocks , zorg je dat de bocht een stukje naar beneden "hangt" weg van je shock en meer richting je motorblokje en er is niks aan de hand.

Beetje klooien met de uitlaatveer (linkerzijde hoger als rechts) die om je blokje zit verhelpt het probleem meestal al ... Door het hoger plaatsen van de ene kant wordt je bocht automatisch wat meer naarbinnen richting je blokje geduwd.

vet tegen ophanging

Hallo,

Als ik met mijn savage aan het rijden ben en ik kijk rechts onder naar de ophanging dan hangt dat altijd vol olie of vet(wat dan ook...) en dat is vervelend altijd een hele laag olie of vet afwrijven:mad:. Ik ken iemand die ook een savage heeft met zelfde uitlaat en die heeft er geen problemen mee. Dus wat kan ik er tegen doen? Misschien wat armer zetten(omdat hij te rijk staat)...En wie heeft dat nog?

Mvg
Stelcos:cool:

Hi,

Ik ben het weer:p K'heb gisteren avond nog eens gereden met mijn savage maar wanneer hij bijna in 2de versnelling komt(net ervoor dus) pruttelt hij en dan pas gaat hij naar zijn 2de versnelling(dat pruttelen duurt 1sec. of heel klein beetje meer, maar soms pruttelt hij niet voor zijn 2de versnelling). Dus is mijn vraag, wat kan ik eraan doen? Is het de HSN dat te arm of te rijk staat of moet ik hem gewoon zijn 2de versnelling sneller laten nemen? Wie weet een oplossing?(ofwel is het dat weer dat een rol speelt...)

Mvg
Stelcos:cool:

Meestal staat hij dan te rijk, ik heb hem nu veel te rijk staan (loopt rond de 70') en komt dana ook met veel gepruttel vooruit.

Wie als eerst zegt wat er mis is met deze accu die ik laatst heb gekocht wint een iijsje (af te halen in breda).
P9130001.jpg

Meestal staat hij dan te rijk, ik heb hem nu veel te rijk staan (loopt rond de 70') en komt dana ook met veel gepruttel vooruit.

Euhm...kan misschien wel goed zijn maar ik zit denk ik al 2 volledige draaien armer dan de fabrieksinstelling, maar ik zal eens proberen. Misschien gaat dan de ophanging rechts onder niet zo vuil meer worden, ik bedoel vol met vet en olie enzo...

stelcos:cool:

Tja dit had ik dus ook, al 2 slagen verder en nog uitvallen. En in de handleiding staat dat 2,5 de echte max is, toen begon ik me dus zorgen te maken. En als hij minder rijk loopt komt er inderdaad minder prut uit.

Tja dit had ik dus ook, al 2 slagen verder en nog uitvallen. En in de handleiding staat dat 2,5 de echte max is, toen begon ik me dus zorgen te maken. En als hij minder rijk loopt komt er inderdaad minder prut uit.

Bedoel je uitvallen als in afslaan?? Als dit het geval is heb je gewoon je stationair te laag staan (of heel misschien je lowspeed te hoog). Als je auto meteen goed loopt wanneer je hem koud gestart hebt, dan heb je hem te laag stationair staan. Als je auto warm word zal ie meer brandstof gaan verorberen, en als ie die niet krijgt zal die om de haverklap afslaan.

Back