Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Als je motor goed afgesteld is en hij schakelt nog steeds niet kan het 2 dingen betekenen.

    Hij schakelt vrijwel direct na het accelereren en dan hoor je hem vaak niet. Staat dus te vroeg.
    Probeer het eens door heel rustig op te trekken op asfalt. Dan kun je het soms toch horen.

    En uiteraard dat hij te laat staat afgesteld, dan moet je hem dus eerder zetten volgens de manual.

    @marc 2, wat bedoel je daar mee? Je cryptische antwoorden worden steeds onduidelijker.
     
  2. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    blaast stof van account en topic *Kuche kuche*

    Goedemorgen!

    Twee jaar geleden al mijn RC spullen verkocht (Hormann HT2), want ik had er geen tijd meer voor (over).
    Een half jaar geleden ging het toch weer kriebelen, dus een week geleden de knoop doorgehakt en een Savage besteld! Sinds de Savage 25 uit kwam altijd al zo'n ding willen hebben, maar nu is het er dan eindelijk van gekomen:yes:.

    De Savage staat overigens in back-order en dit zou enkele weken kunnen duren. Is dat normaal voor HPI, ook voor wat betreft de onderdelen?

    :bye:
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Het geval is dat HPI is overgenomen door een ander bedrijf (https://www.hpiracing.com/en/article/view/2016053101) en natuurlijk moet alles even goed afgehandeld worden.
    Alles komt wel weer volledig in orde maar ik heb nog niet gezien wanneer.

    Ik vermoed dat per januari alles wel weer leverbaar zal worden, er zijn ook nieuwe modellen aangekondigd.
     
  4. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    Hmm.. Dat bericht had ik helemaal gemist! Bedankt in ieder geval!

    Dat wordt dus geduldig wachten en een flinke wishlist verzamelen van hop-ups :D
     
  5. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Geen probleem..
    Laat maar weten wat voor hopups je in gedachten hebt. Niet allemaal zijn ze even goed of nodig.. :)
    Ik ben nu klaar met mijn 3e savage in ruim 10 jaar en denk eraan er nog een te gaan bouwen.
    Maar dat zou betekenen dat ik deze moet verkopen en dat vind ik niet leuk...
     
  6. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    Iets van een driebak of een ander uitlaatje staat er wel op... Maar eerst maar eens standaard met het ding rijden en kijken wat de zwakke punten etc. zijn. (Moet hij natuurlijk wel eerst geleverd worden... Duurt lang! :D)

    Dat snap ik! Wat heeft u er allemaal aan veranderd?
     
  7. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Zeg maar JE hoor. :) :)

    Driebak is erg leuk.
    In het begin een hoop werk om goed af te stellen maar als het werkt ben je klaar.. Niet heel veel winst in snelheid (tenzij je de high speed 3rd gear erin zet) maar het 2x schakelen maakt veel goed.
    Andere uitlaat is zeker goed om te doen. De standaard composite pijp is echt niets, of zit er standaard een alu tuned op?


    Wat ik allemaal veranderd heb? Wat niet... :) :)

    Eerste Savage was FLM (fastlanemachine.net) chassis met FLM center skidplate motorplaat, servoplaat om een midtank mod te doen.
    Big Joe wielen erop, tuned STS .28 motor met een goede uitlaat, 3 bak.
    Mooie Proline Ford F650 kap erop.
    Sloopte elk anderhalf tankje wel een differentieel. Upgrade naar Hotbodies spiral cut gears erop en die hielden het wel 12 tankjes vol. En dat in toendertijd de GPM aluminium bulkheads om speling te verminderen.

    Tweede Savage; IRC 1inch rear extended en 6mm front.(innovative-rc.co.uk ) chassis met center skidplate erop, Ook midtank mod, FLM extended draagarmen om hem lekker breed te maken,
    Losi LST2 schokbrekers erop, Big Joe's of 40 series Proline Mulchers , Force .32 met goede uitlaat, 2speed en de HPI Bulletpfoof diffs die toen net uitkwamen..
    J-concepts Bajr body erop.

    Derde en huidige Savage. FLM chassis,shocktowers en motorplaat, superdikke IRC aandrijfassen, 2 bak in oude stijl gearbox omdat die minder speling geeft aan de bovenste tandwielen , BP diffs in de Flux composite bulkheads (minder speling), Tuned LRP.32 spec2 met JP2 uitlaat, 40 series Proline Mashers op Axial oversized 8spoke wheels(17mm conversie), Standaard tank met mooie tankguard, Alu uprights.

    Steeds goede servo's gebruikt.. ACE DS1015 was favoriet..
    Goede humppack!!!
    Dat is het zo een beetje meen ik...
     
  8. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    Zo te zien een composite pijpje, dus een ander uitlaatje lijkt me niet verkeerd.
    Ik zit trouwens het topic door te lezen, ben al een behoorlijk eind :D . Zijn de diffs nog steeds een zwak punt?

    Zo, je hebt er flink wat aan gedaan! Snap wel dat je een nieuwe Savage op wil bouwen, je pakt het zo te zien iedere keer weer een beetje anders aan ;) .
     
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Een leuke uitlaat zal je motor zeker beter benutten.. Zelfs de alu tuned die je van HPI zelf kunt kopen.
    Neem GEEN ribbed pijp!! Die maakt een hoop herrie maar geeft geen winst.

    De diffs zijn sinds het uitkomen van de Bulletproof 29/9T zeker geen probleem meer. Daar heb ik nu liters ermee op zitten.. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
    Regelmatig onderhoud en shimmen is wel belangrijk..


    Ik heb inderdaad steeds iets anders gedaan met de Savages, daarom wil ik nu weer een andere bouwen inderdaad.
    Heb al wat ideetjes. Maar ik wil deze niet verkopen dus dat wordt hem voorlopig niet..

    Topic rustig doorlezen inderdaad, ook www.hpisavageforum.com staat veel, www.savage-central.com was HET savage forum maar daar is weinig activiteit de laatste maanden. Maar dat neemt niet weg dat daar echt alles te vinden is wat je wilt weten over een savage..
     
  10. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    Bedankt voor de tip! Ik weet nog dat een bekende vroeger zo'n ribbed pijp op zijn Savage 25 had.. Dat blijft toch in je achterhoofd, haha .

    Top, dat moet goedkomen!

    Hmm... En stiekem een tweede kopen :D?

    Ik ga die sites eens rustig doorspitten, leesvoer is altijd leuk.
     
  11. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Stiekem een 2e kopen. Leuk maar eerst moet ik weer een baan vinden.
    Dat heeft even prioriteit. En dan even goed sparen om weer een buffer op te bouwen. Wie weet wat er dan weer mogelijk wordt.. :)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2016
  12. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    Dat is minder inderdaad, en even veel belangrijker! Succes met het vinden van een baan..
     
  13. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    die ripped pipe maakt een takke herrie. die strakke klinkt voor mij beter.
    een savage heeft tegenwoordig ook allu diff huizen met plaatjes waardoor ze een stuk beter zijn. die plastieke wouden nog wel eens uitslijten waardoor je tandwielen naar de gort gingen
     
  14. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    Ik hoop dat je gelijk hebt! Zijn inmiddels een paar maanden verder, nog steeds Savageloos. Ik heb wel contact gehad met HPI zelf (via Facebook, ideaal) en zij wisten mij te vertellen dat inmiddels de productie van onderdelen weer is begonnen, maar het nog niet bekend is wanneer er weer kits uit de fabriek rollen.

    Duurt lang:D!
     
  15. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Hmmm..
    Ik vind het ook wel een beetje lang duren inderdaad. Wel goed nieuws dat er weer onderdelen worden geproduceerd.

    We gaan het zien hoe het loopt..
    Mischien een goede 2ehands Savage kopen?
     
  16. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Niet zo raar als je weet wat er allemaal gebeurt is.
     
  17. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik weet niet wat er allemaal gebeurt is. zou je het mij willen vertellen ?
     
  18. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Lees dit maar ff rustig door Marc.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  19. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    Zeg ook niet dat ik het raar vind, snap het best. Maar wachten op een bestelling is niet mijn sterkste punt, haha.

    Is een optie, heb ik ook wel naar gekeken. Maar vind het altijd wel fijn om dit soort dingen nieuw te kopen, dan weet je ook dat het inlopen goed gebeurd en dat soort dingen.

    De beste wensen allemaal!
     
    Caretaker en Schots en Scheef vinden dit leuk.
  20. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Wachten op een nieuw model is nooit makkelijk.. :) :)

    Misschien dat je een mooie roller op de kop kunt tikken.
    Zelf een nette motor en besturing erop zetten en klaar.

    Wat voor budget heb je ?
     

Deel Deze Pagina