B
buism01
Guest
Sleurhutje zei:buism01 zei:Mmm,
problemen met mijn STS zorgen ervoor dat ik feitelijk geen tot weinig brandstof verstook. Erg vreemd hoe ie zich houdt. Hij wordt op fabrieksinstellingen achterlijk warm. Nu ik m rijker heb gezet...kan ik er wel mee rijden, maar echt overtuigend is het allemaal niet.
De LSN heb ik volledig uit moeten schroeven, maar hij lijkt af en toe gewoon lean te lopen en af en toe erg rijk. De HSN heb ik behoorlijk in moeten draaien.
Het lijkt wel alsof de carb iets niet helemaal op een rijtje heeft. Ik zie dat hij lekt langs het schuifgedeelte van de carb. Geen idee hoe ik dit moet tackelen. Ik heb mijn 4.1 Carb met veel pijn en moeite van mijn oude X motor gehaald. Maar helaas...is hierbij de buitenkant van de carb een beetje beschadigd. (Hij zat nogal vast)
Aan de andere kant; op deze manier rij ik wel ERG zuinig!
Ik heb ook lopen kl**ien met de standaard carb van de STS. Eerst had ik die van mijn HPI S-25 erop gezet (teflon busje om het passend te maken). En daarmee de motor ingereden. Ondertussen de hele STS carb uit elkaar gehaald en gepolijst. Na wat instellingsproblemen loopt deze nu ook perfect alleen is de uitslag van de gasschuif veel groter dan die van de HPI. En de overbrenging van de servo naar de carb liep vast, nu een van de stangetjes bijgebogen zodat de ene stang onder de ander door gaat.
Ik heb op de STS carb de LSN een halve slag ingedraaid (gezien vanaf waar het schroefdraad begint), de HSN is 3/4 slag ingedraaid. Na lange stukken vol gas blijft de temp op 115 graden bij 21 graden buiten temp. Bij het inrijden (1,5 liter Quikfire 16% met extra olie) was de temp wel hoger, tot zo'n 140 graden. Maar gaande de tankjes nam die temperatuur af. tot 95 graden. Daarna alle naalden ingesteld.
Ja, van jou heb ik het idee om de X carb te gaan gebruiken, maar..polijsten zeg je? Je hebt dus last gehad van je schuifarmpje? Bij mij lijkt het een ander probleem.
Als ik goed kijk, dan heb ik problemen met lekkage langs de carb zelf (connectie op de motor) en langs het schijfarmpje. De carb kan ik wel sealen, maar de schuifarm..niet lijkt me.
Vreemd genoeg zijn er op savage central wat mensen die met een STS 28 een soortgelijk probleem hebben. Bij mij staat de LSN 2 a 3mm UIT de behuizing en dan draait ie enigzins rijk. Maar zoals gisteren gaat ie ineens lean draaien. Eerst doet hij dat op de LSN en later ook op de HSN. Ik heb totaal geen acceleratie en behoorlijke top. Het aantal toeren...lijkt bij het ineens lean draaien werkelijk absurd hoog. De temp worden dan ook.....uh...te hoog (165 graden) Wanneeer hij wat rijker lijkt te lopen...doet ie het rond de 120 - 140 graden.
Lijkt dit op wat jij hebt gehad? Zo niet...dan twijfel ik een beetje of ik een andere carb moet kopen. Eerst gooi ik er een andere bell op. Ik rij nu met 18/49 en ik wil naar 17/49. Misschien dat het blokje het gewoon te zwaar heeft. Maar dat ie zo wispelturig lijkt blijf ik vreemd vinden.
Oh ja..vergeten te melden: Ik vind dat het blok werkelijk achterlijk zuinig rijdt. Dat is ook een teken dat ie veel te lean loopt...wat mij betreft.
@Rai: ik heb mijn eerste diffs nog...als je de sprongen maakt die ik er mee maak...dan kost dit wel je diffs. Ook je veren en dempers overigens. En...als je 1 diff naar de kloten rijdt...dan gaat die andere ook snel! Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk ben doorgereden met de kapotte diff....ik was het wel even zat...moet ik je zeggen.
Vooral als mijn broer werkelijk de straattegels uit de straat rijdt met zijn K4.6!!!

@Rai: of die STS een verkeerde keuze is weet ik niet....die carb lijkt niet helemaal lekker. Ik lees alleen ook positieve verhalen over dat ding. Misschien heb ik nou net even pech :roll: Laat 1 verhaal over een motor niet direct leidend zijn voor de motor. Bij de eerste stukjes inrijden leek hij namelijk over achterlijk veel vermogen te beziitten. Toen reed ie nog rond de 70 - 90 graden. Ik denk dat ie toen al ruim sneller was dan de 4.1. Nu is het eigenlijk alleen maar doffe ellende.....dan ben ik ook vrij simpel...moet ik zeggen!!!! Als ie warm wil worden...dan moet ie maar warm worden!! Alleen wil ik wel graag begrijpen waarom...dan kan ik er namelijk de volgende keer er iets aan doen.