Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Raimond zei:
buism01 zei:
@Rai:

pak deze even mee:
http://cgi.ebay.nl/HPI-SAVAGE-X-4-B...0QQihZ008QQcategoryZ19168QQrdZ1QQcmdZViewItem

Voor 22 Euro de hele toren van een X! Kijk...das nou eens echt goedkoop dacht ik zo! met andere woorden; de cups, de lagers, de bevels, diff, bulkhead, toren....en zelfs bumper steuntjes :lol:

Hehe...ik heb er gelijk maar 2 besteld! PRIMA!!! Kunnen we er weer even tegen aan...dacht ik zo!

Verzending was 17,50 dollar voor 2 stuks. Al met al was het ongeveer 54 Euro.

Cheerio

P.S. Ik geef toe...nogal optimistisch...aangezien mijn motor 0,0 vermogen levert op dit moment...Dit weekeinde de carb er uit en met de sealer aan de gang...misschien helpt t

Hoi Marc,bedankt voor de tip!

Ik weet niet of je dat it ziet zitten,maar zou ik 2 diffs,met jouw zending mee kunnen sture?,ik wil het geld wel komen brengen.Laat het me maar effe weten via PB.

Verzendkosten delen we dan natuurlijk!

Dat was mogelijk geweest, maar ik kreeg vanavond bericht dat de zaken op de bus waren gedaan door die gasten!

Wat wil je precies hebben? van die link is er nog maar 1 over...dacht ik

Hier zijn er nog 4! Deze missen alleen het body steuntje
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...70030837888&rd=1&sspagename=STRK:MEWA:IT&rd=1

Kosten 30 dollar (ongeveer 24 euro), om er 2 te krijgen moet je rekening houden met 15 a 17 dollar, tja bij elkaar zo een 70 a 80 dollar.

Dat zal ongeveer: 70 a 80 x 0,75 zijn dus rond de 55 euro zeg maar.

Je kunt ook kijken naar alleen een diff:
http://cgi.ebay.nl/HPI-SAVAGE-X-DIF...1QQihZ004QQcategoryZ44028QQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.nl/Savage-X-F-R-Dif...6QQihZ012QQcategoryZ19168QQrdZ1QQcmdZViewItem
Bij deze laatste 2 moet je alleen zorgen dat je de hoogste bieder bent...

8O

Mja als k zelf paypal had,dan had ik dat wel gedaan.

Daarom vroeg ik ook,of het met jouw zendign mee kon.Was nog goedkoper geweest voor beide en ik heb geen paypal of Creditcard,dus zelf bestellen,op die manier is voor mij nog niet mogelijk.Wel bedankt in ieder geval Marc:)

Raimond zei:
Mja als k zelf paypal had,dan had ik dat wel gedaan.

Daarom vroeg ik ook,of het met jouw zendign mee kon.Was nog goedkoper geweest voor beide en ik heb geen paypal of Creditcard,dus zelf bestellen,op die manier is voor mij nog niet mogelijk.Wel bedankt in ieder geval Marc:)

Dat begreep ik, maar je moet me natuurlijk wel precies vertellen wat je wil hebben. Van diegene die ik heb gekocht..is er nog maar 1.

Ik vind het niet erg om te doen, als je maar geen honderden Euro's er tegen aan gooit :P

Dat was ik niet van plan,om honderden euro's te verspeling.Maar wat ik zoek zijn toch de geharde onderdelen,zoals de diffs,metalen spurs en geharde clutchbells,dogbones,bevelgearsc,jointcups enz .Dus alles wat ik nodig ben om een geharde aandrijflijn te krijgen.

Dus wat ik via jou,via ebay kan bestellen is alleen maar meegenomen!

savage-man zei:
ik heb een probleem met de servo kracht (spectrum high-torque servo +- 5 kg want hij draait niet snel genoeg in het hoge gras en op de weg) hoeveel raden julie aan voor als ik een nieuwe servo koop?

yep, ik kan je wel een servo adviseren:

de towerpro MG995... een heel erg goede servo als je recreatief rijdt. Op alle ondergronden kunnen de wielen makkelijk van links en naar rechts en weer terug.. De meeste mensen zeggen dat het aantal kilo's aan trekkracht meer is als op deze site staat:

http://www.perba.com/product_info.php?cPath=22&products_id=50

Hier in deze review namelijk ook (15 kg):

http://www.truggy.nl/e107_plugins/content/content.php?content.10

En voor de prijs hoef je het niet te laten!

Raimond zei:
Dat was ik niet van plan,om honderden euro's te verspeling.Maar wat ik zoek zijn toch de geharde onderdelen,zoals de diffs,metalen spurs en geharde clutchbells,dogbones,bevelgearsc,jointcups enz .Dus alles wat ik nodig ben om een geharde aandrijflijn te krijgen.

Dus wat ik via jou,via ebay kan bestellen is alleen maar meegenomen!

Ok...ik hoor t wel 8)

Goed,

STS 30 is geseald! Nu ff 24 uur wachten (droogtijd) en hopen dat de moeite niet voor niks is geweest. Was eigenlijk wel verbaasd hoe eenvoudig de carb van de motor af kwam. Vergeleken met de 4.1 van HPI is dit werkelijk een droom. Het rijden met dat ding is alleen een nachtmerrie. :roll:

Deze methode gevolgd:
http://www.savage-central.com/modul...pbystep+process+sealing+engine+whether+engine

Toevallig ook een STS, maar dit lijkt me een aardige generieke instructie!

Goed....hopen hopen hopen hopen hopen....ik wil die 30 wel eens fatsoenlijk zien wegtrekken! :evil: [/u]

Ik hoop het voor je dat het opgelost is,nu.

Ik kan nu niet rijden met mijn Savy,ik mis het nu al :( .Een nieuwe spur erop zetten heeft geen zin,omdat ie dan bij de eerste keer rijden al opgevreten word

Ik moet maar snel de de spullen bestellen

hey Len,

eindelijk je novaatjes inelkaar gerommeld!

Nova.jpg

(50k achter en 10k voor...eens kijken wat het is 8) )

Nu morgen mijn karretje morgen in elkaar knutselen en hopen dat mijn motor het nu doet!

Cheers!

buism01 zei:
hey Len,

Nova.jpg

Nu morgen mijn karretje morgen in elkaar knutselen en hopen dat mijn motor het nu doet!

Cheers!

Ziet er netjes uit, ik sloopte de ene na de andere dif sinds ik die nova cups gebruik, heb ik er geen omkijken meer naar.
Zou het leuk vinden als je een beoordeling van het product op me site zet zodra je je ervaringen hebt bevonden.
Ik ga morgen naar een meeting in hoek van holland ff me totaal omgebouwde bak op z'n donder geven.
Jij veel plezier moren met het testen.

lenno zei:
buism01 zei:
hey Len,

Nova.jpg

Cheers!

Ziet er netjes uit, ik sloopte de ene na de andere dif sinds ik die nova cups gebruik, heb ik er geen omkijken meer naar.
Zou het leuk vinden als je een beoordeling van het product op me site zet zodra je je ervaringen hebt bevonden.
Ik ga morgen naar een meeting in hoek van holland even me totaal omgebouwde bak op z'n donder geven.
Jij veel plezier moren met het testen.

Doe ik,

Ik heb er alleen geen gasket in gedaan..eens kijken hoe dat bevalt!

Veel plezier vandaag

Gelukkig rijd ik er al een tijdje mee :mrgreen:

Vrijwel de gehele setup die er standaard op zit, dus met alu diff cups, geharde tandwielen en ook nog alu shocks. Alleen doe ik het nog met een standaard spurgear. Moet zeggen, de auto rijdt prima. Hier gaan weer veel modelbouwers plezier aan beleven.

Ja misschien toch te vroeg mijn X gekocht :( ,hard stalem spurgear en diffs,klinkt mij als muziek in de oren:)

@Burp,ik heb je een pb gestuurt,niet gezien of?...

Snap alleen niet dat weer de 4.6 motor met mid-range needle erop zetten. :roll:
Zelfs de wedstrijdrijders stappen over op motoren zonder deze naald en HPI met zijn Savage X (tenslotte toch voornamelijk voor recreatierijders) is gewoon weer eens eigenwijs. 8O

Ach,

zo een groot verschil is dit nou ook weer niet. Niet met de X en ook niet met de SS4.6. Het enige dat ik wel aardig vind om te zien, zijn de stalen tandwielen in de 2 bak. Die zouden de klappen van de stalen spur op moeten vangen.

Al met al..geen grote wijziging, maar wel een mooi auto! Weer een stapje richting een savage die wat minder uit elkaar dondert

M

Hoi Marc,ik heb wat gevonde op Ebay,ik stuur het wel effe via PB,laat me effe weten of je het wat vind!

Back