Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
savage reverse

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag ivm de HPI savage Reverse...
Wat denken jullie van de reverse(achteruit), is dit een betrouwbaar systeem?
Graag had ik jullie mening is gevraagd omtrend dit model...

Vriendelijk groet
Dieter

Hallo, ik heb 2 weken terug dan ook een savage gekocht, en wel het instapmodel, de 3.5 RTR.
Ben er dan ook erg content mee, hier kun je behoorlijk goed mee door de duinen crossen al (dit is mijn eerste nitro).
Heb echt in een paar dagen tijd heel dit topic doorgelezen8O

Nu ben ik natuurlijk al een beetje aan het snuffelen voor de eerste hop-up, en het leek mij wel nuttig om het zwaartepunt wat omlaag te halen, dit scheelt weer lopen als ik weer te enthousiast het stuur omgooi...
Nu heb je mooie LCG chassisplaten van NOVA-rc, die heb je in 4mm dik, en de race versie van 2.5 mm dik.
De race-versie is ook al iets sterker dan standaard, dus ik vroeg mij af, is 4mm overkill en wordt ie dan niet te zwaar? Of kan ik toch beter voor 4mm dik gaan?

Zou ik je geld nu niet aan geven... Als je wat lager wilt, haal je de spacers vantussen je veer/schokdemper, scheelt echt veel in rijgedrag (maar tis nog altijd geen truggy hoor)

Zou ik je geld nu niet aan geven... Als je wat lager wilt, haal je de spacers vantussen je veer/schokdemper, scheelt echt veel in rijgedrag (maar tis nog altijd geen truggy hoor)

Maar dan verklein je toch ook de afstand tussen het chassis en de grond? Dan verminder je de terreineigenschappen een beetje, of valt dat wel mee?

Nah je vermindert het wellicht wel iets, maar met een Savage tsja het is een Savage dat is nou niet echt de auto om aan je wegligging te sleutelen in mijn optiek. Voor de rest zal het denk ik nog steeds vrij ruk zijn wat dat betreft en zal het niet erg veel uitmaken.

Dat verkleint inderdaad wat, maar niet dat je ineens overal op vast blijft zitten hoor :) En als je bodemvrijheid te kort komt steek je je spacers er weer tussen he.

Dus eigenlijk is het niet echt zinvol om het zwaartepunt te verlagen?
Heb trouwens de veer van de trekstarter gebroken, en ik kan eigenlijk geen losse veer vinden op internet, alleen complete trekstarters.
HPI geeft ook aan dat zij ze niet los verkopen...
Is hier een oplossing voor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus eigenlijk is het niet echt zinvol om het zwaartepunt te verlagen?
Hangt er vanaf hoe je het doet. Spacers verwijderen verlaagt niet het zwaartepunt, maar verandert de veerkracht. Oftewel, als je optrekt, over een hobbel gaat of door de bocht rijdt, veert ie gewoon uit...

Wat in mijn ogen de beste oplossing is voor een betere wegligging, is de maximale lengte van je shocks verkleinen door bijv. brandstofslang in de shocks te doen waardoor ze minder uit kunnen veren en je draagarmen horizontaal staan.

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag ivm de HPI savage Reverse...
Wat denken jullie van de reverse(achteruit), is dit een betrouwbaar systeem?
Naar mijn weten werkt het naar behoren. Maar sta je nou echt zo vaak tegen een muur oid aan, dat je in z'n achteruit wilt? Ik zou er naartoe lopen en hem omdraaien, scheelt een hoop geld (reverse+servo+3 kanaals zender).

Hangt er vanaf hoe je het doet. Spacers verwijderen verlaagt niet het zwaartepunt, maar verandert de veerkracht. Oftewel, als je optrekt, over een hobbel gaat of door de bocht rijdt, veert ie gewoon uit...

Wat in mijn ogen de beste oplossing is voor een betere wegligging, is de maximale lengte van je shocks verkleinen door bijv. brandstofslang in de shocks te doen waardoor ze minder uit kunnen veren en je draagarmen horizontaal staan.

Ben ik met je eens, je verandert de veerkracht waardoor de auto wat dieper in zijn veren zakt en dus lager komt te liggen. Omdat de auto lager komt te liggen, zakt het zwaartepunt ook (ten op zichte van de grond wel te verstaan, niet ten opzichte van het chassis). De brandstofslang in de demper truuk werkt ook goed, maar daarbij worden de veren dan verder ingedrukt waardoor ze redelijk hard worden...

@Crazy-Mazy: De Savage Reverse komt met dat alles... :wink:

Naar mijn weten werkt het naar behoren. Maar sta je nou echt zo vaak tegen een muur oid aan, dat je in z'n achteruit wilt? Ik zou er naartoe lopen en hem omdraaien, scheelt een hoop geld (reverse+servo+3 kanaals zender).

Ik heb een dwarsleasie (rolstoel gebonden)... Dus voor mij zou dit een gemakkelijke luxe zijn ;) Je hebt wel een punt dat je meestal op open velden rijd met deze wagens...
Van welke meer prijs spreken we hier...?
€495 nieuwprijs lijkt mij een mooi prijs niet?

grtz

Hey mensen

Ik had een vraagje over de 3 SPEED TRANSMISSION
scheelt het echt veel kwa snelheid en optrekken

Mvg bart

Ze zeggen in ieder geval 10% hoger top snelheid en 10% meer torque, volgens mij merk je dat ook wel. En het is natuurlijk vet om hem 2 keer te horen schakelen. :)

2x schakelen is erg gaaf!
Let op: in grof terrein kom je uiteraard niet in de derde versnelling, op asfalt gaat dit erg mooi hoor!

De overbrengingsverhouding in de eerste versnelling is groter...dus meer koppel!!!

Ik heb niet zoveel met die 3-speed. Off-road zul je nooit in z'n 3 zitten, en of het meer torque levert weet ik niet. Is je motor sterk genoeg, zou ik het niet doen. Ik had overigens een 3-speed op m'n oude Savage 25, maar die S25 (4.1cc) motor was echt waardeloos, en kon er niet veel mee.

Ben ik *niet* (lijkt mij uit je bericht) met je eens, je verandert de veerkracht waardoor de auto wat dieper in zijn veren zakt en dus lager komt te liggen. Omdat de auto lager komt te liggen, zakt het zwaartepunt ook (ten op zichte van de grond wel te verstaan, niet ten opzichte van het chassis). De brandstofslang in de demper truuk werkt ook goed, maar daarbij worden de veren dan verder ingedrukt waardoor ze redelijk hard worden...

Het verlaagd dus niet 'echt' je zwaartepunt. Als je hem voor je zet, zakt ie idd meer in. Maar zodra je door de bocht gaat (en mij lijkt dat je het z-punt verlaagd voor deze actie) komt ie gewoon omhoog. Dit is anders dan wanneer je ook echt kortere shocks hebt, dat geeft een heel ander effect.

En die shocks worden idd hard, en dat lijkt mij positief, toch? Anders zakt ie bij het het kleinste hobbeltje al tegen de grond. Werkt goed als je vlak rijdt, maar ik zou er zeker niet mee jumpen :P

kapje over servo's

Hallo,

Ik wil dat kapje over mijn accu, servo's,...plaatsen maar al die bedrading, waar moet ik dat plaatsen? Ik heb ook dat er wel altijd een kabeltje tussen het kapje en da servo of tussen het plastic zelf. Hoe kan ik die bedrading mooi wegwerken? Of kan iemand wat foto's plaatsen van hoe zijn bedrading ligt?

Alvast bedankt:cool:

Ik denk dat de meeste mensen hier dat zelf met veel gekloot hebben uitgevonden,
als je een beetje improviseert is het goed te doen. tip: gebruik tyraps om ze bij elkaar te binden.

ik zit altijd met het probleem dat het kabeltje van mn failsave hoe dan ook altijd ergens tussen zit. Ik bedoel dat er gewoon geen oplossing is, dus heb ik maar met 2clips vastgemaakt zodat het kabeltje van de failsave niet ineens door is(de andere kabels heb ik kunnen wegwerken)

Hallo,

Ik wil dat kapje over mijn accu, servo's,...plaatsen maar al die bedrading, waar moet ik dat plaatsen? Ik heb ook dat er wel altijd een kabeltje tussen het kapje en da servo of tussen het plastic zelf. Hoe kan ik die bedrading mooi wegwerken? Of kan iemand wat foto's plaatsen van hoe zijn bedrading ligt?

Alvast bedankt:cool:

ofwel je kabels heel mooi tegen elkaar houden en samenbinden met een tyrap, ofwel je kabels inkorten...

zelf heb ik ook nog een savage gehad en ik kan me herrineren dat het goed te doen was om alles netjes aan de kant te doen.

greetz

Back