Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
weet iemand aan wat het ligt? Heb er zonet mee gereden en wanneer ik uit hoge toeren kom blijft hij wat in hogere toeren en dan zakt hij in zijn toeren en blijft hij mooi stationair draaien, dus wat is dit?(ik weet dat ik veel vragen heb:p maar daarom is dit een forum)

weet iemand aan wat het ligt? Heb er zonet mee gereden en wanneer ik uit hoge toeren kom blijft hij wat in hogere toeren en dan zakt hij in zijn toeren en blijft hij mooi stationair draaien, dus wat is dit?(ik weet dat ik veel vragen heb:p maar daarom is dit een forum)

Ja je stelt inderdaad veel vragen, denkdat we het beter het; ALGEMEEN STELCOS SAVAGE TOPIC kunnen gaan noemen:cool:

Was laatst bezig om mijn draagarm linksvoor eraf te halen omdat ik die aan bonken gereden had, en kon dus gelijk een blik werpen op mijn diff.
Nu zag ik dat er al 3 tandjes van mijn 13T bevel gear afgebroken waren:shock:
Het viel mij ook op dat ik die cup met bevel gear zeker 1MM heen en weer kon bewegen, hebben jullie dit ook of moet dit uitgeshimd worden?
De cups waren ook al een beetje ingevreten, dit al na 4 liter rijden...
Heb wel de gewone 3.5 zonder geharde onderdelen, maakt het veel uit als ik bv. de bevelgear in geharde uitvoering bestel?

Robin

De diffs moet je wel uitshimmen inderdaad. Bij mij ook gewoon paar shimringen ertussen (die er trouwens al standaard al op die plaats zaten) zodat er geen/weinig speling is.

Als hij najengeld moet je kijken of je throttle return spring zijn werk wel goed doet.

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem: mijn koppelingsklok loopt op de een of andere manier aan tegen mijn rem. Dit produceert een hard ratelend geluid en lijkt mij niet de bedoeling. Nu heb ik gekeken waar het kan liggen en ik denk misschien aan de koppeling zelf. Er zit 2mm tussen mijn motor en vliegwiel en 1.5mm tussen mijn vliegwiel en koppelingsklok, is dit veel?
Het is me vandaag eindelijk gelukt om het schroefje van de koppeling los te draaien maar nu zit het ringetje ervoor muurvast. (wat later een lagertje bleek te zijn toen ik er tegen aan tikte :P)
Is er nog iemand die dit probleem heeft gehad of een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb wel wat foto's maar die zijn niet erg verhelderend, het is zeer lastig om goede foto's te nemen hiervan.

Je bedoeld dat hij najengeld na volgas?
nee je verstaat me verkeert. Als ik dus uit hoge toeren kom, dan is het normaal de bdoeling dat je naar je stationiare toeren gaat. Maar als ik uit hoge toeren kom en ik rem en sta still blijft hij wat hogere toeren hebben en na 2seconden gaat hij mooi stationair draaien. Dus aan mijn stationair kan het niet liggen...

Dat is dus najengelen na volgas. Hoge toeren krijg je bij volgas:rolleyes:. Zet hem wat rijker,het najengelen is het vervolg van als je een stuk volgas gereden hebt de carb zodanig leeg is dat ie eigenlijk te arm gaat lopen. Als je nu gaat remmen tot stilstand moet eerst de carb weer voldoende brandstof krijgen om in toeren te zakken.

Dat is dus najengelen na volgas. Hoge toeren krijg je bij volgas:rolleyes:. Zet hem wat rijker,het najengelen is het vervolg van als je een stuk volgas gereden hebt de carb zodanig leeg is dat ie eigenlijk te arm gaat lopen. Als je nu gaat remmen tot stilstand moet eerst de carb weer voldoende brandstof krijgen om in toeren te zakken.
OK bedankt!

Het is opgelost! maar ik heb nog altijd problemen als hij naar 2de versnelling gaat. Je moet eens kijken in m'n vorige posts daar leg ik het uit;)

Het is opgelost! maar ik heb nog altijd problemen als hij naar 2de versnelling gaat. Je moet eens kijken in m'n vorige posts daar leg ik het uit;)

Volgens mij MOET je zelf iets meer googlen om iets meer over je auto te weten te komen. Dit forum is meer bedoeltvoor echte problemen en naar mijn inziens niet echt een vraagbaken:rolleyes:

Nog iemand een suggestie voor mijn probleem?
Hoeveel mm zit er bij jullie tussen de motor en het vliegwiel?
Ik zou de motor eraf nemen en eens kijken of er horizontale speling is. Dat zou erop kunnen duiden dat het vliegwiel niet goed gemonteert is, geen speling dan zit het vliegwiel goed. Anders vliegwiel demonteren en weer opnieuw erop monteren. Let er dan wel op dat je de krukas, een beetje overdreven gezegd uit motor trekt zodat je dan het vliegwiel spelingsvrij kunt monteren. Dus even krukas vasthouden als je het vlegwiel erop zet.
Hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb of anders kan/wil iemand mij verbeteren of beter uitleggen:teacher::D

Even de krukas vasthouden? Het vliegwiel moet je erop persen, ik denk niet dat ik genoeg kracht in mn vingers heb om de krukas dan even vast te houden;)
De motor heb ik er al afgehaald, ik zit nu alleen met een lagertje die ik er niet afkrijg vanwege een overmaat aan locktite.

Back