Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nu een SH .28 motortje erop zitten. wat een krachtig ding zeg. er zit een begrenzertje in de vorm van een vernauwde vortex. deze ga ik dus niet gebruiken :)
Ik ben nu aan het inrijden (7e tankje) maar hij wordt echt telkens krachtiger. ook wheelies terwijl ik al rij, dus niet alleen bij het optrekken. hij trekt constant de neus omhoog :) GAAF!.
 
Zo weer een Savage rijder erbij..had al een Savage E gehad 3 jaar geleden,nu een x een nitro om te proberen,een 3,5cc
Nou,spit de topic wel door om me in te lezen..
Groetjes Mike
 
Hallo,

Nadat mijn Savage X meer als een jaar heeft stil gestaan zocht ik hem weer op in de kast en wilde hem weer eens kijken als hij ook daadwerkelijk werkte.
Maar is zit al gelijk met het probleem dat de brandstof niet mijn cilinder bereikt dus de auto niet blijft lopen. Als ik de brandstof rechtstreeks in de cilinder doe start hij in enkele seconden maar zodra die brandstof weer op is valt hij weer uit. Dus nu is mijn vraag wat doe ik verkeerd?
Na mijn wete ook geen valse lucht want heb carb gecheckt en ik houd ook mijn vinger op de uitlaat voor een vacuum te creëren.
Help me.
 
Hoe oud is de brandstof??
Oudere brandstof geeft ook nog wel is zulke problemen omdat dan de kracht er uit is, dit komt vooral vaak voor bij brandstof die in plastic kannen zitten. Kijk even je luchtslangen na misschien toch ergens een lekje.
 
Wie weet wat een geschikte uitlaat voor een picco monster p3 .26 blokkie? Mijn uitlaat is helemaal ingedeukt.

Ik zit helemaal niet in die uitlaten en weet niet waar je op moet letten. Je hebt volgens mij ontzettend veel keus (heb je niet ook speciale race uitlaten enzo?)

PS Ik heb hier al iets gelezen over 2 goede opties: Vantage carbon uitlaatset en Jammin JP2.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsais heeft ook een goede savage uitlaat.

loet wel op dat als je een standaard lengte savage hebt je wel een beetje moet vogelen om er een andere bocht op te zetten..

De savage heeft een iets andere bocht als anders die langs je schokbrekers loopt. Een normale bocht zit vaak tegen je shock aan..

Maar dit hoeft geen probleem te zijn..
 
Als je een stille savage wilt hebben moet je de standaard composiet uitlaat van de 25 erop zetten..

Dan ben je alleen een hele hoop power kwijt ook..


En de JP4 schijnt ook een stukje stiller te zijn..
 
Ik heb nog even research gedaan, de volgende uitlaten schijnen volgens deze bron
goed te zijn:
- ofna 053
- ofna 086
- jammin JP-3
- vantage carbon ST180C-03
- picco efra 2046

daar komt de tsais en de JP4 van caretaker nog bij. De picco efra wordt aanbevolen door ofna zelf!

ik heb nog een leuke DIY gezien::yes::rolleyes:
p7191616742626.jpg


img0003742629.jpg
 
En als je echt een superpijp willen..
ERCM endbleed... (liefst in combinatie met een ERCM P3.28 ) Dan weet je echt niet meer wat je meemaakt op een savage..



En op dit filmpje vanaf 40seconden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is idd een prachtige uitlaat en tunable met inzetstukken heb ik zo snel even gelezen. maar de prijs van $130 wordt me wel een beetje te gortig, Tis niet zo dat ik er niets aan wil uitgeven hoor, maar dan vind ik zo'n JP3 of JP4 of die efra 2046 voor zo'n $80 een stuk beter geprijsd.;)

Op dit moment neig ik naar de JP4 te gaan, een beetje stiller is ook niet verkeerd.
 
Eerste savage heb ik een Tsais M25 gehad, en daarvoor een of andere GM tuned uitlaat.
De tsais was echt een perfecte uitlaat. En die is nu opgevolgd door de M32..

De 2e savage heb ik een gewone HPI tuned pijp gebruikt en die viel me niet tegen..
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Nadat mijn Savage X meer als een jaar heeft stil gestaan zocht ik hem weer op in de kast en wilde hem weer eens kijken als hij ook daadwerkelijk werkte.
Maar is zit al gelijk met het probleem dat de brandstof niet mijn cilinder bereikt dus de auto niet blijft lopen. Als ik de brandstof rechtstreeks in de cilinder doe start hij in enkele seconden maar zodra die brandstof weer op is valt hij weer uit. Dus nu is mijn vraag wat doe ik verkeerd?
Na mijn wete ook geen valse lucht want heb carb gecheckt en ik houd ook mijn vinger op de uitlaat voor een vacuum te creëren.
Help me.

en als je het slangetje van de uitlaat af haalt, erin blaast en tevens de gasklep vol open zet, zie je dan wel brandstof? zo niet, dan is er wat verstopt en zul je even de carburateur moeten schoonmaken o.i.d.
 
Back
Top