Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik heb zoiets ook wel eens gehad. Toen heb ik even de slangaansluiting los gedraaid en dat onderdeeltje doorgeblaast. Er zat een klein propje in het aludeeltje, was er zo uit.

Dat kun je ook even proberen.

Savage Twinner bashen in vathorst nog geen tankje leeg gereden of de piniongears gaven het op in de diffs.
Gearing stock S-25 diffs 17/52 2bak en standaard picco,s standaard Hongnor X2 CRT uitlaatjes.
[URL="
- Twinzilla bashing[/URL]
En bashbuddy met zijn gemodde picco op twinzilla chassis midtank en 17/49 gearing 3bak highspeedgear en ofna 086 uitlaat.
[URL="
- Bashbuddy bashing picco .28[/URL]
[URL="
- Bashbuddy bashing picco .28 vathorst[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er even over nagedacht en ga voor de tsais M32 en niet de picco efra 2046.
De picco efra is speciaal bedoeld voor omega picco p3 .26.

De tsais kan ik voor meerdere blokjes gebruiken.

PS leuke fillempies, maar ehh echt bashen is dit natuurlijk niet hè ;)

Laatst bewerkt:
Tevens is de picco uitlaat erg dun en zeker op een savage wil je wel een sterk uitlaatje denk ik.. de hongnor 086 is ook zeer goed en redelijk betaalbaar.
En echt bashen was het niet nee meer een kleine test of alles heel en vast bleef zitten, ook heb ik een tankdruk probleem zoals te horen wanneer de diffs het opgeven.
Ook een upgrade naar een betere drijflijn zo ook niet gek zijn zit er al zwaar aan te denken om mijn flux als donor te gebruiken aangezien die het brushless geweld aan moet kunnen het ook wel heel blijft met 2 picco,s erop.
To be continued....( en maar wat ruwer terrein opzoeken )

Ff hier maar vragen..weet er iemand een adresje voor een sterke stuurservo voor mijn Savage?
Ik zoek een goedkope servo dus,geen 1-tje van boven de €50,00,en die wel 10 kilo sterk is ( of hoe je dat ook zegt), de sf-2 die er nu inlogt vind ik een beetje te slapjes
Gr. Mike

Hey Jongens,
Ik ben nieuw op het forum dus hoop dat ik mijn vraag in het juiste topic stel.

Ik rij nu een jaar of 2-3 met een Savage X en ben zojuist begonnen om hem om te bouwen naar een XL.
Dit doe ik met de ombouw set van HPI (orginele XL platen dus)
Ook wil ik de GPM armen grijs maken, de zelfde kleur als de chassis platen.
Maar hoe kan ik dit het beste doen, spuiten of anodiseren?
Of zijn er grijze armen te krijgen voor een Savage?

Als je iemand kent die kan anodiseren is dat mooier dan spuiten.

Let wel op dat de GPM armen niet echt heel erg sterk zijn als je ergens tegenaan knalt..

Alu draagarmen worden nooit aangeraden omdat ze buigen en dan zo blijven staan.
En als ze recht blijven is de kans groot dat je bulkheads kapot getrokken worden..

Ik heb er ook aan gedacht om ze te verkopen en RPM armen te kopen.
Weet iemand misschien een manier om die grijs te krijgen??

RPM armen zijn dacht ik dyable.
dus met dylon erin koken zou je ze grijs kunnen krijgen. Als je ze in het wit kunt kopen tenminste. Zwarte krijg je denk ik niet lichter van kleur.
Maar zeker weten doe ik het niet.

Ik heb de sterkere servo gemonteerd,kan iemand mij zeggen hoe je de servosaver strakker kan zetten?de nieuwe sterke servo druk hem er zo doorheen,en dan heeft de nieuwe servo ook geen zin..
Ik hen het geprobeerd met een tang,maar draai alleen de tanden van de ring,en je draait de veer in,inplaats dat de ring omhoog gaat.
Rpm plastiek is helemaal tegek,heb er ook wat van op de Baja staan,maar erg taai spul!!,komt ook op de Savage waar/wanneer nodig.

De ring zou dan omhoog moeten komen wat de veer indrukt. Vaag. Slipt je tang niet over de ring heen, anders kan je de radiobox eraf halen, dan kan je er goed bij.

Ik deed het zelf altijd met een punttang op de ring van buitenaf.
alleen even je wiel eraf halen aan die kant..

Wel stevig knijpen, anders glijdt je er inderdaad alleen maar overheen..

Weer helemaal uit elkaar,monteerde toch een dubbele schijf erop,en in de bankschroef wou die eindelijk draaien..zat erg vast??,maar nu stuurd die gelukkig wel stilstaand op het laminaat :p
Dat de auto op hol sloeg dit weekeind snap ik nog niet?,komt dat door de nieuwe servo dat die storing geeft?,failsafe heeft mooi gefaild,en de Savage ging er hard vandoor..thuis weer getest,en als ik de I zender uitzet,gaat die wel netjes op de rem.( en de stuurservo gaat zenuwachtig van links naar rechts?)
Iemand ervaring met dit vage gedoe?

Wat voor stroomvoorziening gebruik je?

Als je een rekje hebt met 4 penlites kan het daaraan liggen..

Als je geen stroom krijgt kan je failsafe ook niets doen.., die werkt ook alleen als ie stroom krijgt.

Ik had op mijn savage altijd een accupack van 6 volt. 2400 mah. Deze past trouwens niet in de radiobox maar ik had hem er boven op.
Deze heb ik nog over trouwens.

Niet oplaadbare penlites geven idd 6volt maar er zijn 8 contactpunten die mis kunnen gaan. Als je 4 oplaadbare penlites hebt krijg je maar 4.8volt..

Als je een humppack monteert ben je daar vanaf..Daar heb je veel meer aan dan aan die penlites..

Daar geloof ik niet in,30 jaar geleden met de Tamiya ging het ook goed,en toen bestond er ook geen Hump pack
En hij stond stil toen die wegschoot,op hol?
En dat de stuur heen en weer gaat als de afstandbediening uit wordt gezet en hij op de fail safe gaat,is dat te verklaren?

Back