Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
ok maare het beste is dan gewoon vinger op de uitlaat houden en paar keer rondstarten tot die aanzuigt

Ik heb een nieuwe pakking voor mijn uitlaat nodig. Het is dat ringetje 'in' de uitlaat.
Bestelnummer is 86110 'c'. Dus ik kijken op pk (staan alle onderdelen op nummer). En wat blijkt 86110 bestaat wel maar, dat is de uitlaat (29.95).
Weet iemand wat ik wel moet hebben.
Het onderdeel staat op pagina 25 van de handleiding van de savage x.

Hallo,

Ik had zo is een vraagje over de Savage.
Ik zit namelijk te denken om een savage te kopen van de zomer ofzo maar waar kan ik hem kopen en hoeveel gaat me dat ongeveer kosten.

Liefste kopen in zeeland anders rond zeeland.

MvG Erik

Erikd zei:
Hallo,

Ik zit namelijk te denken om een savage te kopen van de zomer ofzo maar waar kan ik hem kopen en hoeveel gaat me dat ongeveer kosten.

MvG Erik
nieuw of 2hands?

2hands zit je rond de €350/€400 dacht ik
weet het niet zekker
nieuwe denk ik wel rond de €500

mvg mike

mike-modelbouw14 zei:
Erikd zei:
Hallo,

MvG Erik
nieuw of 2hands?

2hands zit je rond de €350/€400 dacht ik
weet het niet zekker
nieuwe denk ik wel rond de €500

mvg mike

dat weet ik nog niet maar zit gewoon te kijken hoeveel ze nieuw kosten en of ik ze in zeeland kan kopen

2de hands heb je ze al iets goedkoper, zo rond de 250 à 300 euro's, maar dan heb je wel een 4.1 of minder.
Persoonlijk zou ik toch meer voor een 4.6 gaan en dan een SS of X-SS, maar deze zijn dan wel duurder :? maar dan heb je ook wat :thumbsup:

Het is dan wel niet in zeeland, maar je kan voor een euro of 20 verzenden, de Savage X voor 350 euro.

Bij RCFUN verkopen ze deze.

ward.walks.on.nitro zei:
Het is dan wel niet in zeeland, maar je kan voor een euro of 20 verzenden, de Savage X voor 350 euro.

Heb je dat wel goed??
Bij Rcfun kost de Savage 3.5 namelijk al € 399,- ik kan me niet voorstellen dat de X dan € 350,- kost.
Als dit wel zo is graag even een linkje.

ward.walks.on.nitro zei:

Lijkt mij nogal sterk als de HPI Savage 3,5 Classic al €399,00 is.
Link hier

hallo, ik heb een vraagje, ik heb een savage 3.5 en nou heb ik een paar keer een savage gezien met een header tank of dual tank . als je nou de aanvoer slang bv.twee slagen om je achterbrug draait krijg je dan niet het zelfde effect ?

Rienk Jan zei:
Ik heb een nieuwe pakking voor mijn uitlaat nodig. Het is dat ringetje 'in' de uitlaat.
Bestelnummer is 86110 'c'. Dus ik kijken op pk (staan alle onderdelen op nummer). En wat blijkt 86110 bestaat wel maar, dat is de uitlaat (29.95).
Weet iemand wat ik wel moet hebben.
Het onderdeel staat op pagina 25 van de handleiding van de savage x.
Deze of deze?

-edit-
Lezen is soms moeilijk :oops:. 86110c is onderdeel van de gehele uitlaat 86110. Dus die ring kun je niet direct los krijgen. Als je hem los hebt, kun je hem opmeten en dan bij een speciaalzaak voor knelkoppelingen en/of afdichtingen informeren (hier hebben we een zaak die allerhande koppelingen en afdichtringen levert voor hydrauliek).

Hey, effe een vraagje...
Heeft er hier iemand ervaring met de LRP Z.28 spec2?
Ik heb onlangs een savage gekocht met deze motor, heeft er een paar tankjes op zitten en is dus netjes ingereden, maar ik krijg hem niet helemaal goed ingesteld.
De opgegeven fabrieksafstelling lijkt nergens naar, na wat geklungel heb ik hem min of meer goed gekregen (een naftbakje uitgereden zonder stil te vallen :lol: ) maar volgens mij klopt er nog een en ander niet.
De motor gaat over zijn toeren, maar dat komt denk ik omdat er nu 17/52 verhouding op zit, ik weet nog niet goed wat ik er aan ga veranderen...
Ik denk 17/49, ik heb ook nog een 18 liggen maar dat gaat niet samen denk ik (18/52).
Kortom, hij loopt niet zoals het moet, graag had ik dan ook iemand zijn mening geweten voor ik nieuwe tandwieltjes ga kopen...
Er nog effe bij vermelden dat ik met 25% rijd.
Heb wat aan't googlen geweest en deze motor zou toch goede prestaties moeten leveren, maar nergens staat een goede uitleg over hat afstellen en gearratio...
Had gehoopt op wheelietjes en toch een deftige topsnelheid :P

halve zool zei:
Hey, effe een vraagje...
Heeft er hier iemand ervaring met de LRP Z.28 spec2?
Ik heb onlangs een savage gekocht met deze motor, heeft er een paar tankjes op zitten en is dus netjes ingereden, maar ik krijg hem niet helemaal goed ingesteld.
De opgegeven fabrieksafstelling lijkt nergens naar, na wat geklungel heb ik hem min of meer goed gekregen (een naftbakje uitgereden zonder stil te vallen :lol: ) maar volgens mij klopt er nog een en ander niet.
De motor gaat over zijn toeren, maar dat komt denk ik omdat er nu 17/52 verhouding op zit, ik weet nog niet goed wat ik er aan ga veranderen...
Ik denk 17/49, ik heb ook nog een 18 liggen maar dat gaat niet samen denk ik (18/52).
Kortom, hij loopt niet zoals het moet, graag had ik dan ook iemand zijn mening geweten voor ik nieuwe tandwieltjes ga kopen...
Er nog effe bij vermelden dat ik met 25% rijd.
Heb wat aan't googlen geweest en deze motor zou toch goede prestaties moeten leveren, maar nergens staat een goede uitleg over hat afstellen en gearratio...
Had gehoopt op wheelietjes en toch een deftige topsnelheid :P

Zeker net in aanraking gekomen met de hobby :D bij deze welkom in de wereld van het Nitro-rijden. De standaard afstelling die wordt opgegeven is de zogenoemde flush-afstelling, vanuit deze basis werk je naar de ideale afstelling. Deze verschilt per uur dus eigenlijk blijf je afstellen :roll: de hele dag door. Je moet steeds je high-speed sproeier iets indraaien tot hij goed begint te rijden. Hou wel goed je temperatuur in de gaten, deze moet ongeveer tussen de 100 en 120 graden liggen. Rijdt je door mul zand dan zal de temperatuur zelfs nog wat hoger liggen, zo rond de 140 graden, dit kan geen kwaad. Als je dat eenmaal onder controle hebt dan kun je gaan vogelen met de low-speed sproeier zodat hij lekker vlot oppakt wat resulteert in :lol: wheelies :lol: Als je er niet uitkomt adviseer ik je om de bijgeleverde dvd te bekijken of even naar een meeting te gaan, of de modelbouwwinkel natuurlijk. Die LRP is echt een goed motortje, dus daar zal het niet aan liggen. Dat hij over zijn nek gaat kan wel kloppen want de combinatie met 25% is echt heftig, zo'n blokje maakt rustig op zijn gemak tussen de 20.000 of 25.000 toeren (sommige zelfs nog meer :?) Ook moet je even kijken of je spurgear misschien niet te veel slipt. Over de tandwielverhouding gesproken, het is wel een eigenaardige verhouding, zie onderstaand :wink:

gearratio.jpg

Als je uit de buurt van zaandam komt moet je eens langskomen op Hoogtij, dan kunnen we je eens helpen.
Kortom, geef de moed niet op (het afstellen), over een tijdje lach je ook om het afstellen :thumbsup:

Rienk Jan zei:
Waar is die zaak dan :roll:
Nomag in Beverwijk (of Zaandam) en anders Eriks in Alkmaar. Moet je wel precies weten wat je moet hebben en niet gaan "zeuren" over een duister ringetje van ongeveer "zo groot". Van dat soort ingetjes hebben ze namelijk honderden varianten en weten ze nog niet wat je moet hebben. :wink: Lief vragen anders zit je aan een minimum orderbedrag vast of moet je een doosje nemen (heb je voorlopig wel genoeg :lol:).

Maar in principe elke speciaalzaak (lees industriële handel) die doet in hydrauliek of dergelijke. Anders neem je gewoon vloeibare pakking en smeer je dat ertussen (wel eerst ontvetten).

philliams zei:
Die LRP is echt een goed motortje, dus daar zal het niet aan liggen. Dat hij over zijn nek gaat kan wel kloppen want de combinatie met 25% is echt heftig, zo'n blokje maakt rustig op zijn gemak tussen de 20.000 of 25.000 toeren (sommige zelfs nog meer :?) Ook moet je even kijken of je spurgear misschien niet te veel slipt. Over de tandwielverhouding gesproken, het is wel een eigenaardige verhouding, zie onderstaand :wink:
Zeker dat de LRP een goed motortje is maar in het begin lastig is af te stellen. Waar normaal de hoge snelheidsnaald zeker anderhalf tot twee slagen ingedraaid moet worden, blijkt de LRP nagenoeg vlak te moeten (kop van de stelschroef gelijk met de rand). Bij ons op Hoogtij rijdt nog een LRP in het rond en die had ook problemen met afstellen totdat hij de sproeier twee volle slagen terugdraaide. Ging toen als de brandweer. :wink:

En 25.000 toeren is niets voor een 4.6/.28. Giet daar maar gerust nog 10.000 bovenop (of leef je nog in het MT2/18SS tijdperk? :lol:). Een verhouding van 52/17 is garantie voor meer op z'n kop liggen dan normaal kunnen rijden. Ik had 47/17 op een Force.28 en daarmee kon ik niet verder mee dan 1/3 gas omdat de Savage dan achterover sloeg. Ik rij nu 47/20 en ben eindelijk van de wheelies af. Topsnelheid ligt vreselijk hoog, ik kan de meeste 4.6 Savages nu gewoon bijhouden terwijl ik nog in de eerste versnelling rij (schakelen wil niet zo bij zoveel vermogen).

Maximaal aantal toeren voor de LRP is 33.000 en dat is dan hoog in de lucht of wind mee on-road :D maar dan is je Savage niet meer te besturen, dan moet je hem al flink verlagen, neem een voorbeeld aan Sleurhutje :thumbsup: en binnenkort die van mij ook :yes: maar dat na Houten :wink:

Maar idd, ik zat nog een beetje in mijn 18ss tijd :lol:

philliams zei:
Maximaal aantal toeren voor de LRP is 33.000 en dat is dan hoog in de lucht of wind mee on-road :D maar dan is je Savage niet meer te besturen, dan moet je hem al flink verlagen, neem een voorbeeld aan Sleurhutje :thumbsup: en binnenkort die van mij ook :yes: maar dat na Houten :wink:

Maar idd, ik zat nog een beetje in mijn 18ss tijd :lol:
"Vroeger", *diepe zucht*, "Toen was de lucht schoon en seks vies..." :wink:

Ja, mijn Savage is een beetje verlaagd. Ik heb zo'n 3,5 cm bodemspeling (schokbrekers ingekort en verlaagde TVP) en ben zo'n 4 cm breder dan standaard (velgen met 2cm offset). Maar ik kan nu wel snoeihard door de bchten zonder om te rollen en maak iets minder wheelies. Zoek de verschillen, rechts standaard Savage, links...

ravage_low_high_difference.jpg

Back