Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
schumi09 zei:
[
Hoe warm is te warm? Hoe heb je dat gecontroleerd? Als je rijdt, komt er dan nog wit/blauwe rook uit de uitlaat?

ja er komt nog gewoon rook uit
hoe warm is warm gewoon dat je je hand verbrand zeg maar:P
hier voor was dat ook wel zo maar hij koelde snel af en nu niet

we hebben ook een nieuwe gloeiplug geprobeert maar geen verandering
Ik zou eerst zoiets, zoiets of anders zoiets aanschaffen. Dat is een absolute must om te hebben, het gebruik van zo'n temperatuurmeterje zal, in combinatie met het juiste gebruik, de levensduur van je motor aanzienlijk verlengen en je kunt er veel problemen mee voorkomen en/of oplossen. Je kunt je motor tenminste goed afstellen op de maximale werktemperatuur. Mooi weer is ook betrekkelijk, een boer vind 25*C in de schroeiende zon ook niet bepaald mooi weer maar de mensen op het strand vinden het prima. :? :wink:

Nou 2e tankje leeg. Voor het eerst eens langzaam een klein stukje vol gas gereden. Moet zeggen het geluid bevalt me wel maar echte snelheid zit er nog niet in. Ik rij nogsteeds op de standaard instellingen dus daar gaan we bij tankje 3 eens naar kijken.

Wat mij heel erg opviel is dat ik zeker 20 min op 1 tankje rij. Komt dat omdat ik nu nog heel voorzichtig en zuinig op mijn motertje ben?

Als je heel rustig rijdt kan je wel wat halen maar 20 minuten vol gas en goed afgesteld is erg veel. Heb je er soms een tank van 250cc op zitten ofzo? :mrgreen:

Als je vol gas gaat dan is je tankje na een minuut of 12 echt wel leeg. (neem het maar eens op, zal je verbazen :D)

ik heb het de vorrige keer opgenomen.. en ik kom uit op de 19 minuten ;)... maarja niet dat ik er problemen mee heb :P scheelt weer wat brandstof

psygho zei:
Ik haal me teen .25 motor en een buggy met een tank van 120cc net de 5,5 minuten.
Ja, maar wij als ervaren rijders rijden veel te rijk afgesteld en hebben nog ouderwetse minuten (circa 60 seconden). Als je met de nieuwerwetse minuten/uren meet, gaat je scooter ook gelijk 90km/u terwijl dat in ouderwetse maten amper 65km/u blijkt te zijn (al een handje vol van die mannetjes op hun plaats gezet met mijn radar gun :lol:). Ik rij ook hooguit 5 tot 8 minuten non-stop (maar niet volgas) met mijn .28 en 160cc tankje. :wink:

-edit-
Even ter indicatie. Als je een groot aantal factoren buiten beschouwing houdt, dan verstookt een 4.1cc motor zo'n 27cc per minuut (bij 25000rpm, wat redelijk normaal is bij volgas maar zeker niet extreem). Dus als je een tankje van 150cc hebt, dan is de koek echt na 6 minuten op. Als je het voor elkaar krijgt om 20 minuten op zo'n tankje te rijden met dezelfde prestaties, dan ligt er een gouden toekomst voor je... 8)

Ik reed erg rustig en alleen maar rondjes. Ik neem aan dat als ik hem wat langer heb en hij wat beter is afgestelt hij ook wel een stuk minder lang mee gaat :). Maar ik heb toch echt 20 min gereden op 1 tankje...

bvand zei:
Ik reed erg rustig en alleen maar rondjes. Ik neem aan dat als ik hem wat langer heb en hij wat beter is afgestelt hij ook wel een stuk minder lang mee gaat :). Maar ik heb toch echt 20 min gereden op 1 tankje...
Als je hem op de plank zet in huis, gaat een tankje maanden mee en je motor heeft nagenoeg het eeuwige leven. :lol: :wink:

Zorg dat je zo'n temperatuurmetertje krijgt, stel je motor af op 110-120*C en ga eens lekker scheuren. Na zo'n 5 à 6 tankjes stel je je motor af op 120-130*C. Na zo'n 6-10 tankjes kun je beginnen met je versnellingsbak af te stellen. Telkens bij het rijden de temperatuur in de gaten blijven houden (die metertjes op je auto zijn helemaal fris omdat die een geheugen voor de hoogste gemeten temp hebben, dus tijdens het rijden en niet als je stilstaat want dat scheelt al snel een 10*C).

hey,

ik ben een beginner en wil een gs pro kopen.. maar weet er niet echt veel van af dus ik vroeg me af moeten die dingen inge oliet worden ? en hoelang kan je er ongeveer mee rijden achterelkaar met bij tanken zonder oververhit te worden? hoelang gaat een tank mee die vol zit ? alvast bedankt. 8)

remcomuller zei:
hey,

ik ben een beginner en wil een gs pro kopen.. maar weet er niet echt veel van af dus ik vroeg me af moeten die dingen inge oliet worden ? en hoelang kan je er ongeveer mee rijden achterelkaar met bij tanken zonder oververhit te worden? hoelang gaat een tank mee die vol zit ? alvast bedankt. 8)
Geen idee, je zit een beetje in het verkeerde topic denk ik. Hier gaat het over HPi Savages... :?

hey,

tijdje neit meer gepost maar ik zie dat dr al 180 paginas zijn :P En de 1e post is beetje slecht, dus als iemand een leuke begin post wilt schrijve. Met algemene info over de Savage [spur gears etc., een FAQ ofzo dus] moet je me maar ff PM'en dan edit ik m ff

hier een foto van een hendeltje op mijn savage van de versnellingsbak, dit hendeltje vloog er zondag steeds uit ik heb het nu opgelost met een tyrip, maar dit hoort niet, of wel??
Hoe kan ik dit wel oplossen?

hpisavagess46ccxx2.jpg

En nog 1 dingetje, als ik een beetje rustig rijd niet heel hard en ik sta even stil dan heb ik wel wel is(te Vaak) dat die zó'n geluid maakt dat die wil rijden als je dan gas geeft, maar blijft die gewoon stil staan, dan rem ik even, of zet ik hem even in zijn achteruit en dan doet die het weer, wat is hier aan de hand?

Groetjes,

Jelle

P.S. kijk ff in fotoalbum, mijn nieuwe savage :wink: :lol: :D :P

Misschien dat je carberateur dan nog iets te ver openstaat?, dit kan je oplossen door je linkage wat strakker te zetten zodat hij ong 1 mm open staat nog (je carb). :)

Jellefcu zei:
hier een foto van een hendeltje op mijn savage van de versnellingsbak, dit hendeltje vloog er zondag steeds uit ik heb het nu opgelost met een tyrip, maar dit hoort niet, of wel??
Hoe kan ik dit wel oplossen?

Zit je imbusje er nog wel in?
Het kan namelijk zijn dat het boutje eruit getrild is.

Ja dat is ook een beetje het probleem dat weet ik niet want er zit namelijk lock-tijd in(weet niet hoe je dat schrijft), weten jullie iets hoe je dat eruit kan krijgen?

Jelle

Beetje warm maken en met een pincet eruit pielen, of gewoon een nieuw boutje erin draaien. (loctite)

Back