Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Zwabberende achterbanden!

Ja, een hele tijd geleden zag ik dat mijn achterband wat heen en weer ging (gewoon motor uit en effe draaien aan wielen). Ik had ze toen net gelijmd dus dacht dat het daar aan lag. Had wel effe geprobeerd om de band (en velg) er af te schroeven en hem er weer opnieuw op te zetten. Maar hij bleef heen en weer gaan. Maar nu zag ik ook dat mijn andere achterband gek begint te doen. Kan dit kwaad en waar kan het aan liggen. Oja, ik heb gekeken of de velg verbogen was, maar volgens mij niet.

Ze zullen nooit helemaal strak zijn, dit is gewoon niet mogelijk.....
Na loop van tijd gaan ze wat wobbelen.....

Echter een beetje mag wel, en herstelt zich vanzelf bij het rijden,maar goed, als je er last van hebt tijdens het rijden is het niet goed natuurlijk....

het moeten geen bananen wielen worden natuurlijk :P

Grote kans dat er zand in je band is gekomen. Bij hard rijden kunnen ze dan enorm zwabberen. Niet echt lekker rijden en ook niet zo goed voor je aandrijflijn. Proberen los te halen (stukje) en zand verwijderen.

nou na 8 tankjes op de Wot methode te hebben gereden ben ik gaan afstellen. Alles verliep prima vandaag! Ik had een mooi stukje asvalt gevonden geen auto gezien de hele dag! :)
Na een paar slagen aan de HSN kreeg ik zelfs mijn eerste wheely voor elkaar! Wat een pracht ding is die Savage! Enige minpuntje is de zender. Er pas geen accu in dus zit ik vast aan 8 GP 2300 penlites die 1 oplader delen en ik dus weer 8 uur moet wachten tot ik weer kan rijden :(. Is er een manier om toch een accu in die zender te krijgen en het liefst 1 die ik op kan laden als hij nog in de zender zit (dit had ik vroeger met mijn kyocho pure ten ook)?

Groet,

Bas

Je kan toch gewoon laadkabel in de zender doen? Of heb ik dat verkeerd?
Heb zelf 8 penlites ik me zender zitten, en laad die gewoon op met me lader.

jorrit14 zei:
Je kan toch gewoon laadkabel in de zender doen? Of heb ik dat verkeerd?
Heb zelf 8 penlites ik me zender zitten, en laad die gewoon op met me lader.

In de standaard zender voor een Savage zit geen aansluiting voor een laadstekker.
Je kan een laadplug in de zender maken.
Hier zijn bij bv pkracing speciale laadpluggen te verkrijgen (PK100321)
Je kan natuurlijk ook zelf een plug bij de electronicawinkel kopen.

Wat je natuurlijk ook kan doen is 8 extra batterijen meenemen.

Met welke tandwielen verhouding rijden jullie,
- on-road
- off-road

Kunnen jullie ook vertellen met welke verhouding ik off-road kan gaan rijden, maar dan met max snelheid.
Dus dat ik mijn tandwielen niet kapot draai! 8)

leon

Jellefcu zei:
Klinkt misschien heel dom, maar waar zit mijn linkage??

Jelle

Dat is zijn bijmekaar je gas/rem stangen. Je kunt ook dat kabeltje/stokje die van je cab naar dat hoekje loopt verkorten, door het simpelweg in te draaien.

Leonduin zei:
Met welke tandwielen verhouding rijden jullie,
- on-road
- off-road

Kunnen jullie ook vertellen met welke verhouding ik off-road kan gaan rijden, maar dan met max snelheid.
Dus dat ik mijn tandwielen niet kapot draai! 8)

leon
Hangt van het soort motor af. Met een 4.1cc (S-25 of F4.1) is 17/49 een goede keuze tussen snelheid en nog genoeg trekkracht (geen wheelies!). Wil je iets meer vermogen (en wheelies) dan 15/49. Deze beiden koppelingshuisjes worden bij de Savage 25/X geleverd. Heb je een .28/4.6cc motor, dan kun je 17/47 gaan rijden (standaard voor SS/X SS) en kun je goed uit de voeten. Heb je iets meer enorm veel vermogen onderin waardoor je makkelijker op kunt trekken, bijvoorbeeld een Force .28 of een nog heviger blok als een .32/5.25cc, dan kun je 18/47 of 19/47 gaan rijden. Ik heb zelfs 20/47 gereden met mijn Force.28 bij koud weer. Nu het wat warmer is geworden ben ik weer terug gegaan naar 18/47 omdat de motor wat rijker moest om hem koel te houden.

Off-road zul je geen snelheden boven de 60km/u halen. Al diverse malen hebben we overal gemeten met radar, maar de grens is echt 60km/u. Zelfs helling af, wind mee, met schoepenbanden (paddles) of mega-noppen. 8O

Rienk Jan zei:
Ik bedoel hoe doe je zoiets, met wat voor onderdelen aanpassingen, instellingen :wink:
Zorgen dat je je studie afmaakt, een leuke baan hebt, in het bezit komt van een credit card en dan het internet afstruint naar "andere" onderdelen dan die van HPI.

Kun je hem verlagen met een ander chassis (*1) en ingekorte schokbrekers (*2), verbreden (*3), hippe banden eronder (*4), snellere motor etc. etc. Keuze genoeg. Met wat creativiteit past ook vanalles van andere merken erop.

*1 (Innovative-RC LCG Extended TVP)
ravage_tvp_new2.jpg

*2 (ingekorte schokbrekers d.m.v. siliconenbuis in de demper)
ravage_shortened_shocks.jpg

*3 (verschil tussen ingekorte (rechts) en normale (links) schokbrekers, Imex Romulin velgen met 2cm offset)
ravage_low_high_difference.jpg

*4 (voorop Proline Mashers, achterop Proline Maxx Paddles voor in het zand)
ravage_rebuild_done_tires2.jpg

Ach, en verder: 17mm hex hubs, rondom HD cups en HD dog bones, alu diff cases in GPM gearboxes, HotBodies Spiral Gears op pinions en bevels bij het diff, 47T hard stalen spur en 18T racing clutch bell, Nova RC alu koppelingsschoentjes, Blue Bird630MG stuurservo (13kg), standaard remschijf op Futaba S3055 servo, Force.28 motor en alles wat er zo afgevalen of gebroken is en weer vervangen is. Alles wat ik anders heb dan standaard is functioneel. Geen flauwekul aluminium en glimmerdingen.

Ik zou graag willen weten wat ik precies moet doen in het volgende geval:
Als ik hem start en ik ga rijden pruttelt die echt heel veel ik heb hem proberen aftestellen maar niks hielp hij wordt oook heel warm, wat moet ik nu doen??

Jelle

Back