Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Bart, ja, in de originele Savage X kleur.

Deze body
7768_01.jpg

Zoals gezegd, ik weet niet of ik bijtijds aanwezig kan zijn. Anders even komen ophalen voor 11.00, daarna ben ik weg. Even via pb telefoonnummer uitwisselen. Ik woon in westerwatering.

Rienk Jan zei:
Even een verzoekje :lol:

Kan misschien even een foto posten/opsturen. Van een aan-uit schakelaar van de Savage X.
Ik heb nu namelijk geen aan-uit schakelaar. Ik heb dat lipje links voor in de radiobox verwijdert. En er een stekkertje van de accu en van de ontvanger door heengedaan, zodat ik ze zo inmekaar kan drukken. Nadeel er komt wat zand in :cry: (logisch). Via dat gat, en van het gat waar volgens mij altijd de aan-uit schakelaar heeft gezeten.

:!: P.S ik hem 2dehands gekocht dus daarom weet ik dit niet :!:

Dit is zo'n schakelaar.
Bij pkracing te bestellen voor 4 euro maar natuurlijk ook bij elke hobbyshop te krijgen.

schakelaarfutjm3.jpg

schakelaarfutxz7.jpg

Als het goed is zit er bij het pijltje een plaatje waarmee je hem vast kan klemmen aan de houder voor de ontvanger.

Oke, bedankt!
Ik heb het net even gefixt. Alleen de aan/uit schakelaar had een andere accu stekker :evil: . Maar daar plak je zo een anderer aan! :wink:

Ik ben net terug van het rijden met mijn savage. Het ging niet echt lekker!

Hij schakeld nu niet naar de tweede versnelling, had hiervoor de verhouding 47/18 hier trok die helemaal door en toen schakelde hij!
Maar nu bij een verhouding van 49/15 schakeld die helemaal niet! Wat moet ik doen?

Ook staat hij nu stil, als ik aan mijn koppelingsklok draai, kan hij maar een kant op. Maar volgens mij hoort hij gewoon vrij te draaien. Hoe kan dit?

Alvast bedankt :|

ik volg dit onderwerp al een tijd en staat altijd wel een oplossing in maar nu kom ik echt even niet verder. De motor loopt gewoon maar zodra ik gas geef om weg te rijden komt hij maar heel langzaam vooruit. Wat zou dit kunnen zijn?

Pruttelt hij? Zo ja dan staat hij waarschijnlijk veel te rijk. Is hij nieuw? Heeft hij al goed gereden? Rem staat wellicht wat vast?

Beetje meer informatie om een goede diagnose te stellen.

hij draait gewoon zoals altijd. Hij is niet nieuw ik rijd er al een jaartje mee en heeft dus goed gereden. Rem staat niet vast daar heb ik gelijk al naar gekeken

Oke. Ik neem aan dat "zoals altijd" niet is zoals hij nu is (aannames zijn niet goed hier hoor :D)

Heb je je plugje al nagekeken? Doe er anders even een nieuwe in en probeer dan weer even.

Maakt hij nog een bijzonder geluid bij het wegrijden en blijft hij wel gewoon stationair lopen als je het gas weer los laat?

Burp je zei dat als hij pruttelt dat die dan te rijk staat maar die van mij pruttelt, maar word ook heel warm en ze zeiden als die warm word ''te" warm dan moet die rijker??????? willen jullie uitleggen hoe het nou zit en of die rijker of armer meot als die pruttelt??

Groeten,

Jelle

Jelle, wat is "te" warm. Als hij meer dan 140 graden wordt is het wel wat te warm, alles daaronder is goed zolang er ook een mooi rookpluimpje uit de uitlaat komt. Dus eerst meten voor je weet hoe of wat. Een verkeerd plugje kan ook zorgen dat hij veel te warm wordt met deze temperaturen zonder dat hij presteerd.

Een plugje wat je nu moet gebruiken is zeker een 4. Als je het niet zeker weet, vervang het plugje voor een 4. Ik rijd zelf met een OS 5. Deze plug kan je gebruiken bij warmer of wat koeler weer.

Burp ik rij met een ''r4'' en ik ga morgen of dinsdag rijden dan zal ik even kijken hoe warm die wordt.
Even iets wat eigelijk in een ander topic hoort maar binnekort wil ik een keer naar zaandam komen(1 uur rijden) maar als het mij dan nog niet is gelukt met dat afstellen en het probleem met schakelen zou u mij dan wille helpen??

Groeten,

Jelle

Uiteraard, en als ik er niet ben dan zijn er voldoende andere aanwezig die willen helpen. Kijk wel even in het topic bij meetings of er mensen komen en spreek dan desnoods wat af. Komt wel goed dan.

Een R4 of R5 hoop ik?
En een antwoord op mijn andere vragen? (zie boven)
Burp zei:
Oke. Ik neem aan dat "zoals altijd" niet is zoals hij nu is (aannames zijn niet goed hier hoor :D)

Heb je je plugje al nagekeken? Doe er anders even een nieuwe in en probeer dan weer even.

Maakt hij nog een bijzonder geluid bij het wegrijden en blijft hij wel gewoon stationair lopen als je het gas weer los laat?

Welke brandstof merk en nitro percentage (en hoe oud is die brandstof??)
Hoeveel brandstof heb je met het motortje gereden?
Is er nog voldoende compressie?
Draait je versnellingsbak nog soepel? Test dit door je auto met de motor uit gewoon even naar voren en achteren te duwen. Rolt hij soepel of zwaar?
Maakt de motor wel veel toeren als je gas geeft? Zo ja, check je slipper. Slipperpad kan helemaal versleten zijn.

Back