Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
heej ik heb zaterdag wedstrijd gereden bij bmc
savage x ss
maar ik vloog soms door de bocht omdat de mijn savage snel omvalt..

kan ik hier wat tegen doen want ik wil een beetje sneller door de bochten :wink:

ik dachts zelf om de auto te verlagen of is er ook nog een andere manier??

mvg : mike

In actie
[/media]
18.jpg

25.jpg

28.jpg

Het rijden was super cool maar nu het proper maken. Ik heb al in de manual gekeken hoe hij in elkaar zit maar ben bang voor de gashendel (stangskes op de servo voor de gashendel aan te sturen) los te maken omdat ik denk dat ik die ga ontregelen. Die moeten er als eerste vanaf voor bv. de motor van het chassis af te krijgen. Iemand enige tips voor het schoon maken of moet ik die dingen gewoon beginnen los schroeven ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik in zo'n geval doe is gewoon de tuinslang pakken en een zakje om het luchtfilter doen. Dan voorzichtig afspuiten en laten drogen. Met wat doekjes waarmee babybilletjes proper worden gemaakt kan je de auto verder kuizen :)

Uit elkaar schroeven is ook een optie, meer werk en de volgende keer is hij weer net zo snel vies :mrgreen:

Ja dat heb ik ook gedaan maar verder dan de banden durf ik niet te gaan. Water op de servos ?

Servo's en andere elctronica niet nat maken natuurlijk. Overigens kan je de voorzijde van de auto ook gerust schoonspoelen.

Blokje kan gerust tegen wat water hoor. filter middels een boterhamzakje oid afsluiten en de tuinslang niet te hard laten spuiten. Werkt heel goed. Verder zoals ik hierboven al neergezet heb.

Als je echt je best wil doen, verwijder dan je hele radiobox. Servohevels los maken, paar schroefjes en je hele bakje eruit lichten. Dan kan je echt goed los gaan met de tuinslang :mrgreen:

ik zie dit uitlaatje wel aker op andere savage auto‘s dus het zou er heus wel op kunnen

ja hoor, past zonder problemen :mrgreen:

Foto-YOFROZTX.jpg

Foto-GYYXDITK.jpg

Foto-PLGW3EZ4.jpg

Foto-S3KN36HW.jpg

Zie hier mijn zelfbouw X SS. Zorg wel dat je gehoorbescherming hebt, uitlaatje is niet voor gevoelige oortjes, vraag maar aan de Hoogtij rijders :mrgreen:

Burp zei:
Zie hier mijn zelfbouw X SS. Zorg wel dat je gehoorbescherming hebt, uitlaatje is niet voor gevoelige oortjes, vraag maar aan de Hoogtij rijders :mrgreen:

Hier uit afteleiden dat ie het dus ook goed doet :lol:
Of is zo'n ribbed tuned pipe beter?

Rienk Jan zei:
Burp zei:

Van een ribbed tuned pipe wordt je in ieder geval minder doof. Je wilt niet weten wat voor <enge>-herrie dat pijpje maakt.

rcmike zei:
heej ik heb zaterdag wedstrijd gereden bij bmc
savage x ss
maar ik vloog soms door de bocht omdat de mijn savage snel omvalt..

kan ik hier wat tegen doen want ik wil een beetje sneller door de bochten :wink:

ik dachts zelf om de auto te verlagen of is er ook nog een andere manier??

mvg : mike
Ja, heel eenvoudig te verlagen door een stukje van 1,5cm brandstofslang IN de schokbrekers te monteren. Dan staan je draagarmen horizontaal, net als bij een truggy. En als dat niet genoeg is, dan neem je velgen met een offset.

Links de verlaagde schokbrekers, rechts de standaard. De velgen zijn met een 2cm. offset (kijk maar waar de c-hubs zitten, die zitten normaal in de velg 8O).
ravage_low_high_difference.jpg

"Inkorten" van de schokbrekers doe je zo...
ravage_shortened_shocks.jpg

Met Dirt Bonz bandjes (zonder offset, de standaard X-banden dus) en verlaagd chassis (Innovative-RC) ziet het er zo uit:
ravage_looping1.jpg

Rienk Jan zei:
Burp zei:

Hij maakt zeker een apart geluidje :mrgreen: Laat ik het zo zeggen, niet geschikt om in de buurt rondjes te rijden. :rolling:

Door het geluid dat hij maakt lijkt het of hij ook sneller is. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt met een andere uitlaat, misschien is een ribbed of een SS uitlaat zelfs sneller.

Voordeel met deze uitlaat is wel dat je auto een heel stuk schoner blijft doordat de uitlaatgassen achter de auto uitkomen.

Ja, inderdaad. Dat had ik al gelezen/ontdekt dat de uitlaatgassen mooi erachter uit komen. Alleen vind ik het wel een prijzige uitlaatje waarvan de prestaties niet beter misschien niet beter van worden, maar hij is wel mooi :P (Ik wil die blauwe :lol: )

Met zo'n speciaal siliconen rubbertje in 45 graden, onder aan de uitlaat, heb je daar ook geen last meer van dat je wagen versmeerd...

Stuk goedkoper, en minder herrie.

Back