Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
rc gaastra-leo zei:
ALs je dat iets aan het tiepen ben , zie je boven wat je tiept wat plaatjes staan , met klien yout tube erop , de G van google , ja

dan moet je er 5 plaatjes naast de G van google gaan en daar op klikken :)

daat staat dan al hppt:// maar dat verwijder je ff en plak je jouw link in , dan druk je op ok , en dan komt er nog een vak en daar zet je op hoe je de naam van de link wil laten noemen :wink:

Mischien een beetje onduidelijk :oops:

Zo dus

En dat ziet er dan zo uit:

Code:
[url=http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/posting.php?mode=reply&t=33940]Zo dus [/url]

Rienk Jan zei:
Oja, die paddle banden lijken me hartstikke gaaf/leuk.

Op rc-fun staat er een paar voor de savage. http://www.rcfun.nl/advanced_search_result.php?keywords=paddle&x=9&y=12

Op ebay staan er ook wel een paar deze bv: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...MEWA:IT&viewitem=&item=250035435880&rd=1&rd=1

Alleen staat er '40' series, zijn die nu veel groter dan de standaard savage banden. Weet iemand ook de standaard grote?
Deze zijn voor de standaard grote.

http://cgi.ebay.nl/PROLINE-Paddle-M...ryZ44028QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Paddlebanden zijn ook leuk, kijk maar OuaYZnkftOc[/media] op de Baja en BR3I1hmYF_E[/media] op de Ravage*. Dat zijn allebei de Proline Maxx Paddles, productcode #1084. Dat zijn dus niet de 40-series. Daarvoor heb je namelijk bredere velgen (ook 40-series) van o.a. Proline nodig. Als je paddles gaat rijden heb ik wel een tip: blijf wat verder van de omstanders/kanten rijden. Je maakt anders niet bepaald vrienden. :wink:

* In dit filmpje had de Ravage wat last van versleten lagers op de diffs waardoor er niet echt veel pit meer in zat. Vanaf 2:27 het mooie visuele effect van de paddles

Laatst bewerkt door een moderator:
Rienk Jan zei:
Dat merk je wel erg zeg, die versleten lagers 8O
Yep, zo'n anderhalve meter hoogte en 40 km/u. Maar ze worden wel lekker warm. Dat doen nieuwe lagers niet. Ten tijde van het filmpje (24 dec.) wel prettig. :wink:

Net weer gereden, spur gear vernielt :lol: :cry: .
Maar waar ik gister ook al last van had is: Als ik de 'eerste' keer de motor start, hij perfect start (zat zeker niet weinig afterrun olie in). Maar slaat in een keer af/of benzine op is hij heel lastig te starten, en dat is niet het probleem compressie verlies bij afkoelen. Als hij dan na veel gedoe is gestart moet ik hem met de trim hoog in toeren zetten wil hij blijven lopen. Ik heb niet aan de low speed gezeten en woensdag liep hij nog perfect. Ligt dat aan de gloeiplug?

Rienk Jan zei:
Net weer gereden, spur gear vernielt :lol: :cry: .
Maar waar ik gister ook al last van had is: Als ik de 'eerste' keer de motor start, hij perfect start (zat zeker niet weinig afterrun olie in). Maar slaat in een keer af/of benzine op is hij heel lastig te starten, en dat is niet het probleem compressie verlies bij afkoelen. Als hij dan na veel gedoe is gestart moet ik hem met de trim hoog in toeren zetten wil hij blijven lopen. Ik heb niet aan de low speed gezeten en woensdag liep hij nog perfect. Ligt dat aan de gloeiplug?

Ik heb precies hetzelfde probleem maar ik ben er nog niet achter gekomen wat het is :? Zelf denk ik dat mijn motortje aan het einde van zijn latijn is :cry: Morgen ga ik verder kijken wat het is.
Verder heb ik alles uitgesloten, carb schoongemaakt, blokje opengehad, andere uitlaatbocht, nieuwe brandstofslangen, nieuw tankje maar niks hielp.

@ Rienkjan:

Denk dat je motor versleten is, de laatste keer dat ik hem gevoeld heb, had hij niet zo heel veel compressie meer....

En je hebt een 2e handse gekocht, dus ja, je hebt geen idee hoe hij hem heeft behandelt.
En nu met deze temps zou het wat eerder naar voren kunnen komen, temps wel in orde ?

Probeer een koudere glowplug, bij twijvel altijd de glowplug vervangen door een nieuwe dan pas verder kijken

Rienk Jan zei:
Ik heb nu zelf 4,5 liter er door gejaagt, vorige eigenaar 3-4 (zegt ie 8) ).

Reken maar minstens op het dubbele, bij het verkopen van blokjes spreekt men niet snel de waarheid (van onbekenden).

Mijn blokje heeft nu een liter of 10 gelopen (reken maar het dubbele :D :wink:). Als ik morgen nog steeds problemen heb bestel ik gelijk een nieuwe uit de verenigde staten van de usa.

Zijn totaal verschillende motoren.
Dus dat zouden vele verschillen gaan worden.

De axial heeft wat meer vermogen, en schijnt van verhalen duurzamer te zijn, persoonlijk geloof ik er niet zoveel van. De force is iig goedkoper!, dat scheelt nogal.

De force is daar integen makkelijker (subjectief)af te stellen, en is niet zo kritisch met wat je er in doet qua brandstof, en welk percentage...

HPI levert niet de F4.6, alleen een K4.6 (standaard voor de SS 4.6 en X SS 4.6) en de K4.6HO (standaard op de Hellfire). De HO-versie staat voor High Output en heeft een hoger top-toerental. De F-motor (F4.1) is een Force FC.25 motor en heeft HPI als opvolger voor de NitroStar S-25 gebruikt.

Het mooie van de Force motoren is dat het eenrichtingslager buiten de motor zit en zo minder snelk slipt t.g.v. van vettigheid. En Force motoren hebben een hoog koppel in het lage toerentalgebied, mooi voor scheuren in ruw terrein waar een motor nauwlijk echt op toeren komt door het gehobbel en gestuiter.

Sleurhutje zei:
HPI levert niet de F4.6, alleen een K4.6 (standaard voor de SS 4.6 en X SS 4.6) en de K4.6HO (standaard op de Hellfire). De HO-versie staat voor High Output en heeft een hoger top-toerental. De F-motor (F4.1) is een Force FC.25 motor en heeft HPI als opvolger voor de NitroStar S-25 gebruikt.

De nitrostar s25 was gewoon een force met ander logo op carter.
Even google'n leer dat hpi wel degelijk de f4.6 levert.(buitenland)
De f4.1 heeft een andere carter behuizing als de standaard force25.

De f4.1 zit een het jasje van de Xrace motoren, welke dan wel weer bij force gemaakt worden, en dus ook in princiepe force motoren zijn, maar goed, das weer een ander verhaal. Tevens zijn hier de poorten, en krukas lichtjes aangepast, (fact. tuned, lees gefreest)

Edit:
1451_1_sbl.JPG

Back