Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Idd bvand ik denk dat hij weinig kans maakt... er zijn weinig mensen die van off-road naar on-road willen :lol:

Hee,

Ik wil de achteruit uit mijn savage halen maar ik heb hem opengehad de evrsnellingsbak( je ) maar daar boven zit een tandwiel, als ik die achteruit eruit wil halen hoe moet ik dat dan doen?
Wie kan mij da goed uitleggen?
Bedankt,

Jelle

snelle jelle zei:
Hee,

Ik wil de achteruit uit mijn savage halen maar ik heb hem opengehad de evrsnellingsbak( je ) maar daar boven zit een tandwiel, als ik die achteruit eruit wil halen hoe moet ik dat dan doen?
Wie kan mij da goed uitleggen?
Bedankt,

Jelle
Kan iemand mij helpen?

He Snelle Jelle,

Het is belangrijk dat je de oude onderdelen nog hebt, anders kun je niet je achteruit verwijderen.

Wat je nog ergens op zolder moet hebben liggen van voor de achteruit ,
-Gear shaft (86081)
-Lagerhouder (85044)
-2x Schroefje Z567

*Haal je versnellingsbak uit de auto
*Verwijder de schijfrem en de Cup joint's
*Verwijder de bovenkant
*Splits de bak in tweeen
*Nu kun je de achteruit module er zo uit halen.
*Op de as van de module zit een tandwiel, lager en C-clip verwijder deze alle drie.
*Nu moet je de lagerhouder (85044) aan de binnenkant van je versnellingsbakje zetten met het vierkantje naar buiten en met de twee schroefjes aan de buitenkant vast draaien. Het is misschien makkelijker om het lager er eerst in te drukken.
*Schuif het tandwiel over de Gear shaft (86081) en zet deze vast met de C-clip
*Plaats de as terug in het bakje en je kunt de bak weer samenvoegen.
*En de rest kun je wel..

Met deze opmerking dat de Savage SS 4.6 nog het oude type versnellingsbak heeft, waar je dus geen bovenkant kan afhalen, niet super belangrijk, maar mss toch even verwarrend :-)

succes alleszins

Is het niet wat laat om dat nu te vragen? 8) Normaal bevraag je je eerst om vervolgens iets te kopen.

Ach geluk, want mega haalt het bij picco, en das piccoBELLO!

Ik heb de zx26, en das een beest.
De .28 moet wel minder toeren maken, maar wat meer kracht hebben...
Kracht had de .26 al genoeg!

Suc6 der mee!

heey mensen :)

Ik heb een beetje een probleem met mijn savage x ss
Ik krijg de rem maar niet goed afgesteld. dan heb ik hem eindelijk zover ingesteld dat als ik hem op de rem hou en wil duwen dat die niet vooruit gaat, en als ik dan ga rijden en ik wil remmen rolt die gewoon rustig door.
en de banden draaien ook gewoon al heel snel als die stationair loopt maarja dat is wel op te lossen

Dus wie kan miij helpe (A)
alvast bedankt :D

He Whoei,

Leuke avatar heb je, is dat wat ik denk dat het is of ligt dat aan mijn zieke geest?
Je rem afstellen is niet zo moeilijk.
Begin met op je zender de trim van je gas zo in te stellen dat de gasklep net dicht is.
Draai nu aan schroef A zodat je auto net niet remt, je moet hem dus nog gemakkelijk vooruit kunnen duwen.
Hij mag niet gaan rijden op je motor, dan staat je stationair te hoog afgesteld. Het is belangrijk dat je stationair niet te hoog staat, aangezien je auto dan vanzelf gaat rijden maar ook slijten je koppelings schoenen snel.
En dan ga je een proef rondje maken, remt je auto slecht dan moet stelschroef B een stukje indraaien. Let erop dat dit stangetje 5mm uit de as steekt (C).
En dan weer een proefrondje maken, eventueel B verder indraaien.
Zelf ben ik te lui om B in te draaien aangezien je er niet zo gemakkelijk bij kan, ik maak van C dan gewoon 7mm en dan remt hij ook toppie.

Ja dat probeer ik ook al een tijdje maar ik krijg hem alleen zo gesteld dat die als ik hem duw niet rem maar asl ik achteruit rol hij wel remt

Back