Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
IPV een veertje heb ik gewoon een stuk brandstofslang erop geschoven, dan gaat tenminste niet een deel van de servokracht verloren in het indrukken van het veertje

Ja ik heb ook een brandstof slang er tussen en daarom lukt het juist niet:p met die veer lukt het nu wel

Dat fantastische plastic stelmoertje draait heel snel lam over dat veel te fijne schroefdraad van de standaard remstang, ik heb op allebei de Savage`s deze erop zitten, perfect instelbaar en verloopt niet meer, met een beetje oefenen in gedoseerd remmen tot stilstand komen met de achterwielen in de lucht.

Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden een paar mailtje geschreven over mijn ''diff probleem''....
Kan het ook zijn dat mijn Slipperclutch TE strak staat? :roll:

Weet iemand een oplossing voor het volgende?

Ik hen een Axial .32 motor die het perfect doet, maar volgens mij kan de slipperclutch het niet aan...
Iedere keer als ik vol gas geef dan maakt de motor veel toeren en komt niet echt vooruit.
Ik heb al een paar keer nieuwe slipperclutch pads vervangen en de schroef ook al eens helemaal vast gedraaid
maar dit wil niet echt helpen.
Geef ik echter maar half gas dan schakelt hij en slipt ook niet door.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Gr. Ron

hey ik heb een vraag.
mijn spur van mijn savage 25 blijft steeds kapot gaan :cry:
ik heb al met de speling bezig gweest maar dit lijkt niet te helpen :cry:
mss kunnen juillie mij helpen :roll:

Zijn de mesh settings goed=De ruimte tussen spur en clutch? Het moet soepel draaien, dat als je de clutch vast houd je de spur een beetje heen en weer kunt bewegen.

hee,

Klopt het dat als ik een STALEN spurgear koop dat ik dan ook een stalen koppeling moet of kan je gewoon een stalen spurgear met de standaard koppeling.

Alvats bedankt,

He Snelle jelle,

Ik zat je foto's te bekijken op je site, maar je hebt je gas hendel van je Savage verkeerd zitten.
Dat zwarte L moet een kwart slag naar rechts en je stangetje naar je servo moet achter de rol beugel langs.

He Evert:-),

Ten eerste leuk dat je ff op mijn site heb gekeken en ja daar kwam ik ook achter en heb het inmiddels al omgedraaid en dat klopt nu gellukig weer gewoon.
Kunt u mij misschien ook uitleggen hoe ik de plastic spurgear goed kan afstellen want in totaal heb ik een half uurtje gereden met deze spurgear en nu is die weer kapot 3e al.
Hij stond goed als ik voelde.
Ik weet wat je dan moet voelen maar ik kan dat niet uitleggen... :) .

Bedankt alvast,

Jelle

He Jelle,

Ik heb een wat goedkoper alternatief gevonden voor een stalen tandwiel dan de tandwielen van HPI.
http://www.rcplace.nl/HPI-Savage-Merk/GMP-Savage/GPM-SSAV1047T-STEEL-MAIN-GEAR-47TSavage/
Er zit alleen geen "slipper clutch pad" bij dus die moet je overzetten, maar verder is het een goed tandwiel ziet er netjes afgewerkt uit.
Ik heb er gisteren mee gereden en het ziet er allemaal nog goed uit.
Op de motor heb ik een Racing clutch bell 20T zitten. Op de Savage X zit standaard al een Heavy duty clucthbell dus kijk even in je handleiding wat jij er op hebt zitten.
Verder moet je dit draadje eens lezen voor nog wat handige tips, http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=62621&highlight=

Ik denk dat snelle jelle van die alu. koppelingsschoentjes bedoeld, juist?

De clutchbell moet inderdaad een heavy duty clutchbell zijn maar de link die Rienk jan geeft is echt materiaal en een betrouwbare man(spreek uit ondervinding).

Gr.

Back