Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Leo, je kunt je bericht editten zodat je niet ene nieuwe post hoeft te doen.

Het verschil zit hem in de prijs.....
120,00 tegen 200 voor de lrp.

Tevens neem je de fabrieks opgave,s met tenminste 496e korreltjes zout.

hey

ik hen een standaard savage x met een F4.1
Ik wil deze savie graag wheelies laten trekken!:P
Ik heb een spur 47 van en een clutchbell van 15
verder rijd ik op 25%
nou zijn er verschillende opties:

1. kleinere clutchbell, van 13

2. groter spur, van 53 (ik heb er ook een kunstoffen van 49)

3. 3-bak

welke is volgens jullie de beste optie?

Hoi,

ik heb mijn motor ongeveer uit elkaar gehaald, om eens te kijken of ie er nog goed uitziet. Lijkt allemaal in orde, maar ik krijg de cilinderbus er niet uit, en die wou ik er toch ook eens uithebben. En weet er soms iemand hoe je het vliegwiel eraf krijgt zonder de hele boel de vernieling in te helpen?

Groeten, Ruben

poelie trekker

ik heb ook een vraag

ik heb op mijn savage X een stalen spur origineel hpi.
Ik wilde deze veranderen naar een standaat plastiken.
het probleem is dat de plastike met dual slipper pad 2 mm meer links zit. :?
daardoor dan kan de motor niet boven de gaatjes staan :?

hoe kun je dit verhelpen?

Vraagje over de Clutch Shoe set in een Savage 3.5.
Bestaat er zoiets als een gemiddelde levensduur voor zo'n setje? (in liters brandstof) of is er geen pijl op te trekken en geheel afhankelijk van de rijstijl

In dat geval zal ik waarschijnlijk met enige regelmaat de boel uit elkaar moeten schroeven en kijken hoe de zaak ervoor staat? :roll:

Vraag me trouwens zowieso af wat verstandig is met betrekking tot het onderhoud. Is het gewoon afwachten tot iest kapot gaat of juist verstandig om de kar om de zoveel tijd helemaal na te lopen.
(Je merkt het al ... een newbie :wink: )

Jan

Nog een vraagje...

Heeft iemand ervaring met dit pijpje : RDLogics TYPE-X 1Pc Twin Exhaust Pipe for HPI Savage

Ik vind 'm prachtig maar heb horen zeggen dat het geluid vreselijk (hard) is

Jan

Ik heb deze op mijn Sav zitten. Ziet er erg leuk uit, auto blijft veel beter schoon dan met de zij-uitlaten maar......maakt een behoorlijke takken herrie. Als je niet tussen de huizen en dergelijke rijdt is het niet zo erg maar anders een afrader.

De looks zijn echter geweldig (of had ik dat al gezegd :mrgreen:)

Geeft die uitlaat nog beter prestaties aan de auto ? trekkracht ofzo ?
Kheb ooit ergens eens gelezen dat die uitlaatbuisjes snel buigen als je springt ? dat hij tegen d eonderkant van de achterbumper aan komt :? klopt dat :evil:

En is deze eigenlijk een beetje te vergelijken met de Thais Ch5 , daar hoor ik veel goede dingen over .
c5H2ms.jpg

Ding is pokkeluid, echt waar, als je vertrekt en je staat achter je auto, doet het pijn aan je oren... Ik heb m gekocht omdat ik m leuk vind, en omdat het veel minder vuil wordt. En echt springen doe ik niet, en als ik het mss van plan zou zijn --> standaard plastieken uitlaat voor een keer erop.

Van die Tsais, volgens mij is dat een 3 kamer uitlaat, wat dus al een stuk zou moeten schelen in geluid.

Wat prestaties betreft, reken er niet op dat die beter worden... De vorm van de uitlaat is niet bepaald de optimale voor een 2 takt motor.

Ik heb een wheelie bar op de auto zitten zodat je met springen geen probleem hebt. Bij goede montage komt hij ook niet tegen de bumper aan. De prestaties in geluid zijn beduidend beter (of slechter zo je wilt) maar kwa snelheid en trekkracht valt het wat tegen. Met een 4,6 motor wel voldoende vermogen.

De looks zijn echter geweldig (of had ik dat al eerder gezegd :mrgreen:)

ik heb de tsais op mijn savage en als je er een wheely bar op zet krijgt je uitlaat geen klappen te verduren ik spring er ook mee en geen problemen tot nu toe daarnaast valt het geluid idd mee maar de performance licht cker wel hoger als met de alu polished pijp van hpi de vorm niet optimaal? uitlaat gassen worden niet afgeremd door een bochtje maar gaan rechtstreeks de demper in dus klinkt mij juist wel als optimaal in iedergeval doet hij het bij mij heel goed

ja idd, de uitlaatgassen gaan zonder bocht de demper in, wat op zich goed is, want je hebt minder weerstand. Maar neem je uitlaat er eens af, dan heb je geen weerstand (goed toch?) nee dus... Een uitlaat zit er niet alleen op om de vuiligheid weg te voeren van je backplate, of de looks :wink:

Normaal gezien werkt een 2takt motor het best met een uitlaat die het eerste stuk verwijdt, en dan terug versmalt, waarom? Als de uitlaatpoort zich opent loopt er een overdrukpuls door je uitlaat. Door eerst te verwijden creëer je een tweede puls (onderdruk) naar je uitlaatpoort, waardoor de verbrande gassen zich sneller verwijderen uit de cilinder. Ondertussen loopt de overdrukpuls verder en komt bij het stuk dat terug versmalt, zo loopt er een overdrukpuls terug naar de uitlaatpoort, en dat zorgt ervoor dat het verse mengsel terug de cilinder ingeduwd wordt, juist voor de uitlaatpoort sluit. De vorm (lengte, coniciteit en diameter) van de uitlaat bepaalt bij welk toerengebied dat gebeurt. Door de conische stukken te gebruiken kan je dus een optimaal toerenGEBIED krijgen. Moest je alleen plotse overgangen gebruiken (smalle diameter-->brede diameter--> smalle diameter) kan je eigenlijk alleen een optimaal toerenTAL (lees: heel klein toerengebied) krijgen door met de lengte van die drie gebieden te spelen.

Het verlies dat je met de bocht maakt, weegt normaal gezien niet op tegen de betere vorm van de zij uitlaat tov de achteruitlaat.
Want bij de achteruitlaat (vooral bij de RDLogics) heb je een plotse overgang waar het verlengde van de uitlaatpoort in de demper komt, en de twee eindjes van de demper zijn ook weer plots. Bij de Tsais zijn die eindjes beter gevormd, maar toch heb je nog altijd die plotse ingang.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, zo zonder figuren.

Dat die Tsais beter presteert, kan volgens mij ook liggen aan dat 3 kamer systeem, de RDLogics is gewoon hol. Die inwendige kegels (die de kamers van elkaar scheiden, hoewel er wel lucht door kan) Nemen daar de functie van de conische versmalling over, en blijkbaar werkt dit goed op jouw motor.

Ook moet ik erbij zeggen dat ikzelf ook geen prestatieverschil zie tussen mijn plastiek pijpje, of die RDLogics. De plastic pijp is ook niet super, dus wordt het mogelijk verschil ook al kleiner.

Heren,
Dank voor deze uitermate interessante respons :D
Zit een beetje met het spring en sloop effect. Maar eens kijken of we daar iets op kunnen verzinnen.

bvand zei:
Ik spring nogal veel dus voor mij is het niets. Ik ben wel benieuwd of je er 1 hebt in Houten Jan!

Denk ut niet. Maar deze (of de Tsais) staat wel op m'n verlanglijstje. vind 'm zooo mooi :yes:

Net ff op de site van tsais gekeken... ze hebben wel heeeeele mooie pijpjes. Ook voor de zijkant btw. neem deze bijvoorbeeld:

Alleen die prijzen :cry:

Die zwarte is minder...
wat dacht je van deze: TSAV02C Chrome Dual Rear Exhaust Pipe - "c5H" Limited Edition

Helemaal het einde toch ?? :thumbsup:

Zjeraar zei:
Hoi,

ik heb mijn motor ongeveer uit elkaar gehaald, om eens te kijken of ie er nog goed uitziet. Lijkt allemaal in orde, maar ik krijg de cilinderbus er niet uit, en die wou ik er toch ook eens uithebben. Groeten, Ruben

Door een tywrap tussen de zuiger en cilinder te doen, dan aan de krukas/vliegwiel draaien en de zuiger wipt hem eruit.

patrick dettmers zei:
hey

ik hen een standaard savage x met een F4.1
Ik wil deze savie graag wheelies laten trekken!:P
Ik heb een spur 47 van en een clutchbell van 15
verder rijd ik op 25%
nou zijn er verschillende opties:

Volgens mij moet het hier al mee lukken hoor :wink: Pyscho (Emil) rijdt hier ook mee, en trekt makkelijk wheelies na zeggen.

Back