Psygho (Emil)
Forum veteraan
Uhm, das 15 op 49, met 16% nitro, en 13% olie.
En ja, dat gaat makkelijk.....
En ja, dat gaat makkelijk.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
patrick dettmers zei:hey
ik hen een standaard savage x met een F4.1
Ik wil deze savie graag wheelies laten trekken!
Ik heb een spur 47 van en een clutchbell van 15
verder rijd ik op 25%
nou zijn er verschillende opties:
1. kleinere clutchbell, van 13
2. groter spur, van 53 (ik heb er ook een kunstoffen van 49)
3. 3-bak
welke is volgens jullie de beste optie?
Mees zei:Vraagje over de Clutch Shoe set in een Savage 3.5.
Bestaat er zoiets als een gemiddelde levensduur voor zo'n setje? (in liters brandstof) of is er geen pijl op te trekken en geheel afhankelijk van de rijstijl
In dat geval zal ik waarschijnlijk met enige regelmaat de boel uit elkaar moeten schroeven en kijken hoe de zaak ervoor staat? :roll:
Vraag me trouwens zowieso af wat verstandig is met betrekking tot het onderhoud. Is het gewoon afwachten tot iest kapot gaat of juist verstandig om de kar om de zoveel tijd helemaal na te lopen.
(Je merkt het al ... een newbie :wink: )
Jan
Rienk Jan zei:Zjeraar zei:Hoi,
ik heb mijn motor ongeveer uit elkaar gehaald, om eens te kijken of ie er nog goed uitziet. Lijkt allemaal in orde, maar ik krijg de cilinderbus er niet uit, en die wou ik er toch ook eens uithebben. Groeten, Ruben
Door een tywrap tussen de zuiger en cilinder te doen, dan aan de krukas/vliegwiel draaien en de zuiger wipt hem eruit.
Mees zei:Vraagje over de Clutch Shoe set in een Savage 3.5.
Bestaat er zoiets als een gemiddelde levensduur voor zo'n setje? (in liters brandstof) of is er geen pijl op te trekken en geheel afhankelijk van de rijstijl
In dat geval zal ik waarschijnlijk met enige regelmaat de boel uit elkaar moeten schroeven en kijken hoe de zaak ervoor staat? :roll:
Vraag me trouwens zowieso af wat verstandig is met betrekking tot het onderhoud. Is het gewoon afwachten tot iest kapot gaat of juist verstandig om de kar om de zoveel tijd helemaal na te lopen.
(Je merkt het al ... een newbie :wink: )
Jan
Da's dan gelukkig nog niet aan de orde. Ik heb pas 6 liter verreden :roll:Burp zei:Gemiddeld kan je met een setje toch een hoop liters wegrijden. Ik heb de originele 3 schoens koppeling (volgens mij op de 3,5 een twee punts) al een liter of 20-25 en ze zijn nog prima. Af en toe controleren dus.
Burp zei:Ik maak hem af en toe een beetje schoon en check wel of ik slijtage of defecten kan vinden. Meestal merk ik dat wel tijdens het rijden. Echt groot onderhoud doe ik eigenlijk niet, als er wat stuk gaat dan vervang ik het onderdeel en check meteen de andere delen waar ik op dat moment mee bezig ben.
Burp zei:Het meeste wat defect gaat zullen je diffs zijn, bij een 3,5 moet je daar toch een deel van je auto voor uit elkaar halen, kan je meteen alles checken en schoonmaken/beetje siliconenspray gebruiken.
Da's ook een goeie! :idea: Bedankt voor de tips.Burp zei:Trouwens wel verstandig om af en toe eens te controleren of je schroeven nog allemaal vast zitten. Deze kunnen na verloop van tijd wel eens wat los komen.
rc gaastra-leo zei:Dat is nog niks vergelijken met dit :
![]()
Evert:-) zei:Wat is een Aluminium anti-roll bar voor/achter?
Wat kan ik hiermee doen of juist niet doen :lol:
Linkie : http://www.rcdiscounter.nl/product_info.php?cPath=75_76&products_id=842
rc gaastra-leo zei:Dat is nog niks vergelijken met dit :
![]()
![]()
![]()
Alleen deze rol bar is ietjes duurder als die andere :lol:
RC-Solutions Savage X Roll Cage Black[Sol_110] 99.00EUR
maar je kan er wel van alles meedoen
Hier zijn meerde en ook andere kleuren.