Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Hoeveel brandstof heeft hij op dit moment verbruikt?

Het is zo dat een motortje pas echt los komt na 1,5 liter. De auto in dit filmpje staat duidelijk te rijk afgesteld om al te kunnen schakelen. Als er minder dan een liter verbruikt is dan is het heel normaal dat er nog niet wordt geschakeld.

Als volgens de instructies de auto een tankje of 6-7 heeft gereden dan kan je beginnen om hem steeds wat armer te zetten op de HSN. Dat betekent dat hij telkens een kwart tot een halve slag naar binnen gedraaid kan worden. Je zal merken dat de auto een heel stuk feller wordt en veel hoger in toeren komt en dan pas gaat schakelen. Dan gaat hij pas echt hard :mrgreen:

En vergis je niet, de auto haalt hier niet meer dan een kilometer of 25.

ok , mn maat heeft er 1 sinds gister [nieuw] , die heeft er geen , of hij schakeld niet over , kwestie van afstellen zoals in de video ?? hoe hard gaan ze dan in de eerste versnelling ? hij ging zeker 45 km ofzo .check en vertel aub [media=youtube]imOOtNODFZU[/media]
Hij trekt hem geen 1 keer helemaal open, is dus niet te horen of hij schakelt.
Maar je kunt hem vrij makkelijk afstellen zoals in de handleiding staat. Elke keer de schroef een halve slag uitdraaien todat je het schakelpunt hebt gevonden en dan fijn afstellen door hem een kwart slag vast of losser te draaien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet aan de bak gaan rommelen voor de auto goed is afgesteld! Vrijwel elke Savage schakelt prima als de toeren maar hoog genoeg zijn. Bij een nieuwe motor worden de hoge toeren nog niet gehaald omdat het inloopproces nog niet voltooid is.

Dus de bak lekker dicht laten en eerst de motor inrijden en daarna steeds armer zetten. Zorg wel dat er een klein pluimpje uit de uitlaat blijft komen en hou de temperatuur op of onder de 120 graden. Koop hiervoor een temp metertje, essentieel bij het afstellen.

als je m langer volgas houd dan op t filmpje , toert ie niet verder op.
staat ie in t filmpje te rijk op hoge snelheid sproeier ? rookte wel maar niet heel erg .
ik denk dat dit het 6de of 7de tankje was . komt ie als je m magerder laat lopen dan nog hoger in toeren ?? ik vond t nogal een beest

Ik heb het filmpje bekeken en dit is inderdaad niet de "max" van het blokje.

De toeren blijven zoals al aan werd gegeven nog vrij laag , verder inrijden en langzaam aan beter afstellen zal het "beest" pas echt doen loskomen ;)

ok , en bij lage snelheden [draaien ed ] lijkt ie ook wat rijk te staan ?? rookt zon motor die goed is afgesteld en op tornado 25 % loopt veel ?? of is dat geen indicatie

Afstellen aan de hand van de rook is nogal moeilijk op het moment.

Je hebt door de kou ook te maken met condens die ontstaat door de warme uitlaatgassen. Die vermengen zich waardoor een vertekend beeld ontstaat.

Het is normaal dat een motor rookt , de hoeveelheid kan echter per motor verschillen en is vooral afhankelijk van de temp en prestaties van de motor.

Een motor die te warm loopt en slecht presteert kan nog heel veel roken en andersom kan ook nog. Ik heb bv. een motor gehad die super liep op 150 graden en nauwelijks rook.

Het is nu beslist nog geen beest :mrgreen:, dat komt zodra je de Hoge snelheids naald verder indraait. Dan komt hij pas echt op toeren. Roken is een indicatie, wat ik nu zie is rook van een erg rijk afgestelde motor.

Als dit het 7e tankje was dan zou ik hem eens een halve slag verdere indraaien. Hij moet in de toeren klimmen zonder te sputteren zoals hij nu nog wel doet.

nou , dat was dus een succes , ging met maat mee naar winkel , hij heeft wat ie nodig heeft [oplaadbare aa] en ik een doos van pak em beet 60 cm bij 50 cm !!!!
met blauwe kap . . de rtr 4.6 . kon me niet inhouden na het aanschouwd te hebben.
ik ga denk ik gelijk een andere accupack erin zetten en een stuurservo , ik had gister bij hem wel gezien dat die stuurservo onderbemeten was , maar mijne heeft t zelfde . de winkelier probeerde me nog een 6volt pack te verkopen met een stuurservo van 9 kg voor 45 euro . ik dacht , effe hier checke hoe jullie dat hebben , is 6 volt een goed idee ?? en welke servo voor t stuur ? en een failsafe nodig ?? en waar bestellen ?? aub u mening
mvg ferry

6 volt accu pack is nooit verkeerd, je moe tiig die 4 losse cellen houder zo snelmogelijk wegdoen.

Een failsafe is best belangrijk, schaf deze ook aan, stel hem goed in, en test het ook!

Wbt stuurservo, een 9 kilo, en meer is prima.

ok , dacht ik al . . en welke online shop uit nl heeft alles wat je nodig hebt [en meer] voor savage ?? is een failsafe een failsafe ? of zijn er verschillende uitvoeringen ofzo?

Als ik het goed begrijp wilde de verkoper je het ontvangerpackje + de servo verkopen voor 45,-.

Dan zet ik heel eerlijk gezegd m'n vraagtekens bij de servo .....

Een beetje mg servo kost toch al gauw 40,- a 50,- ...

Ik ben bang dat er voor die prijs dan ook de bekende 995mg servo zit waar een hele hoop mensen hier problemen mee hebben/hebben gehad .......

Een 6volt packje is in ieder geval goed en veeeel beter als de standaard 4 cellen AA .

Voor failsafe en accupack kun je wel gewoon naar je lmbs gaan, en kijk andes even bij www.pkracing.nl

Oja, een failsafe die aanslaat bij een te lage voltage is wel zo hanig (schijnt dat niet allen het doen).

RJ

ik zit op rcplace te kijken , bij servos zie ik een integy c22435mg lg servo met 13.7 kg stelkracht , is dat goed voor het stuur ?
ik heb zelf nog een heliservo liggen met 4. kg trekkracht , is die beter dan de huidige gasservo ?ook snap ik niet zo goed welke accupacks gaan passen in de box , is niet veel meer ruimte over , nu er dat 4 aa ding inzit , iemand sugesties welk merk type ?

hoeveel kracht hebben de standaard stuur en gasservo dan ?
mvg ferry

Laatst bewerkt:
Voor het ontvangerpackje heb je een 5 cellen humppackje nodig die bestaat uit 5 x 2/3a cellen. Die zijn van verschillende merken te koop , beste is om te kijken welke je LHS kan leveren.

Het bakje met 4 aa's maakt plaats voor het humppackje dus ruimte is geen probleem , het humppackje is namelijk van hetzelfde formaat.

4 kilo op de gas/rem is niet zoveel , tis een flinke truck die wel de nodige remkracht kan gebruiken.

Of de Integy een goede keus is weet ik niet , kans is dat het een goedkope servo betreft voorzien van een eigen stickertje. Een voorbeeld van een goedkope is de bekende Tower pro 995mg servo , erg goedkoop maar helaas ook niet echt betrouwbaar en onnauwkeurig.

Mijn advies is dan ook om bij de wat bekendere merken te blijven , Hitec , Robbe/Futaba etc. etc.
Kosten wel wat meer maar daar is de kwaliteit ook naar.

Laatst bewerkt:
idd t was zon 995mg servo. ik zit nu op pk modelracing te kijken , die hebben servo keus zat , ik ga voor een sterke stuurservo , een failsafe en een 6volt pack , doe dan denk ik [omdat ik dat hier gelezen heb] de huidige stuurservo op t gas . die is dan toch sterk zat om hard te remmen neem ik aan ? weet iemand hoe sterk de standaard servos zijn ??
mvg ferry

De huidige stuurservo zal sterk genoeg zijn voor gas/rem gebruik.

Voor de nieuwe stuurservo zou ik kijken naar een Ace ds(1015 bv.)serie , die zijn bij veel forummers in gebruik naar volle tevredenheid.

Ze zijn erg snel (0.1sec.) en sterk (+/- 14kilo).

mooi , geregeld , heb een 1400mah 6 volt nimh pakketje failsafe en een hitec 645mg stuurservo [9.6 kg] besteld bij pk modelracing dusszz , dan kan ik gaaaaaan met die banaan . bedankt voor jullie input mensen !!
mvg ferry

Laatst bewerkt:
Back