Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Was alleen niet zijn vraag.

De dubbele pijp (RD Logic) heeft wel iets minder vermogen dan de pijp die Emiel noemt. Groot voordeel is dat de troep achter de auto wordt geblazen zodat er weinig brandstof en olieresten aan de auto blijven plakken. Optisch is het helemaal gaaf. Lastig afstellen heb ik nooit iets van gemerkt. Het geluid is ook iets dieper en wat harder maar niet heel extreem.

Wil je meer vermogen dan de alu tuned pijp, wil je een mooie dan de RD Logic.

Vermogen zit ook met de RD-logics wel goed , heb er zelf 1 op m'n Traxxas T-Maxx (zelfde princiepe) en heb er nog geen problemen mee gehad met afstellen of iets dergelijks.

Hij maakt alleen wel iets meer "herrie" , is ook niet gek natuurlijk als je de Quad (4 uitgangen) versie hebt :yes:

En het uiterlijk is natuurlijk SUPER :!: :D

Die uitlaat lijkt zeker wel mooi! Maar verder weet ik er n eits van;)

Ehmm, zijn dat lagers van goud die in de servo saver moeten?
4stuks, 22euro bij pk-racing.........

RJ

Heb ook die RDlogics zitten. Mooi pijpje, lekker schoner blijvende auto, maar ik vind m (bijna te) luid, en tamelijk schel, maar dat scheelt van ondergrond tot ondergrond. Op asfalt ofzo is hij dus luid en schel, op gras al een stuk beter.

Geen merkbare verandering in prestaties in vgl met de kunststof pijp, wel je motor opnieuw afstellen als je er een andere uitlaat opsteekt.

Als je op de achterkant van je kap terechtkomt (bijvoorbeeld bij een koprol) dan steken de ophangdraden wel makkelijk door je kap heen, heb zo dus al wat gaatjes zitten. Maar ach, is geen ramp vind ik.

Niet met die 32. van je;)

Het heeft qua snelheid volgens mij wel nut op 3.5-4.1 maar met meer cc's scheelt het niet zoveel.

RJ

Laatst bewerkt:
Dag mensen,
ik ben van plan om misschien al morgen (ivm korting) een savage xss met toebehoren te kopen van towerhobbies.com. weet een van jullie hoe ik de invoerbelasting kan berekenen, en gaat de belasting ook over de verzendskosten? het zou fijn zijn als iemand dit eens haarfijn zou kunnen uitleggen want op internet valt weinig te vinden hierover. hierbij mijn verlanglijstje, ik zou het ook fijn vinden als mensen me tips gaven over bepaalde onderdelen die ik beter wel al dan niet kan nemen.

DuraTrax Kwik-Pit 500cc Fuel Bottle 6.99
Venom 5-Cell 6V 1200mAh Receiver NiMH Hump 17.99
Tower Hobbies TOWER Power Glo-Starter Standard w/Meter 19.99
Tower Hobbies 2TXP 2-Channel AM/1 TS-53 Servo A6 27255 42.99
Tower Hobbies TS-70MG Super-Torque 2BB Servo U 34.99
HPI Safety Engine Stop System 4.79
HPI 1/8 Savage X SS K4.6 Kit 369.99
HPI Truck Pntd Body Gry/Slvr/Bl Nitro GT-1 Savage/T-Max 33.99

Dit kost in totaal: $531.72
Verzendkosten: $108.80
als ik het goed hem komt hier ongeveer 20% bij aan btw en invoerrechten
640.52 x 1.20 = 768.62 / 1.5 = 512.40 euro
verbeter me aub als ik ergens een fout maak wat vast het geval zal zijn

bvd
-edit- besteld!

Laatst bewerkt:
Hey ik heb net mn savage besteld uit amerika, en wilde even vragen of er iemand toevallig een plek in de buurt van breda weet waar ze brandstof verkopen. en als iemand een nederlandse site weet waar ze dit verkopen voor een niet te hoge prijs zou het ook fijn zijn.

Zoek ff via Google coolpower sidewinder op ;)

Is te krijgen bij Modelbouwbloemendaal (coolpower.info is van hun en ze verzenden) , heb zelf de 25% en ben er zeeeer tevreden over.

Het is ook nog eens goed te betalen brandstof , beter als Tornado ;)

bedankt! het is trouwens toch ook mogelijk om zelf te mixen? ben je dan goedkoper uit of heb je dan alleen maar het risico dat je op het verkeerde mengsel rijdt?

Als je weet waar je mee bezig bent is het helemaal geen probleem om zelf te mixen. Als je heel veel verstookt dan loont het de moeite. Wedstrijdrijders mengen dus vaak zelf.

Voor de recreatieve rijder zou ik zeggen; "lekker kopen, veel makkelijker" :mrgreen:

en probeer je nu eens in te leven in een student van 15 die geen bijbaantje (meer) heeft en best wel een beetje moeite wil doen om een paar euro's te besparen :P

Oke, neem dan ook in overweging dat als er iets mis gaat met het mixen en je het niet kunt gebruiken...

Je hebt wel gelijk, het is een stuk goedkoper om zelf te mixen maar je moet de spullen wel allemaal kunnen krijgen.

En een baantje zoeken zou ik eerst gaan doen voor ik zou gaan rijden. :mrgreen:

Back