Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Heb je een foto van je nieuwe daniel?

Nee, hij is nog niet helemaal klaar. Als die van jouw 3 kilo was dus 200 gram zwaarder als die van mij dat moet die toch wel kunnen hebben. Mijn nieuwe gaat ook 3 kilo wegen met A123 dus als dat niet kan ga ik dat nog wel merken.

@Daniel: welke servo's gebruikte je? Het is op zich raar dat iets 40 vluchten lang functioneert en dan ineens doorbrand..

Ja idd maar het moet haast wel. Ik wou een flatspin inzetten en had totaal geen besturing meer en na de crash was alles nog aangesloten. Het waren digitale servo's van Hyperion.

Mvg,

Als ik je 1 tip mag geven; doe jezelf een lol, haal draadeind of een draadsnijsetje en knikker die 'tonnetjes' die je nu oa. op je aileronservo's hebt zitten, zo ver mogelijk het huis uit. Zet daar ballinkjes op (zaten die ook niet al bij de kit?!)

Voor de rest ziet het er netjes uit.

Idd. Ik moet eerst de staafjes inkorten, vervolgens schroefdraad er op tappen.
Daarna kan ik aan die kant ook ballinks bevestigen die overigens niet bij de kit zaten.
Maargoed. Ik heb het net Sukhoi invlogen. Deze vliegt veel lichter. Maar ik moet er nog wel even aan wennen.

Grt.

't is weer zover hoor... teller staat op 2 kisten en 16 vluchten totaal.
Deze is wel te repareren. Vleugelbuis heeft de ribben in 1 vleugel meegenomen en de romp heeft wat deukjes, en het landingsgestel eronderuit.
Het was een simpele inschattingsfout 1 slag minder tipspin of 10m hoger beginnen en het was niet gebeurt.

Maar wat hij ervoor liet zien was zeer goed.

't is weer zover hoor... teller staat op 2 kisten en 16 vluchten totaal.
Deze is wel te repareren. Vleugelbuis heeft de ribben in 1 vleugel meegenomen en de romp heeft wat deukjes, en het landingsgestel eronderuit.
Het was een simpele inschattingsfout 1 slag minder tipspin of 10m hoger beginnen en het was niet gebeurt.

Maar wat hij ervoor liet zien was zeer goed.

Ai das jammer,
Zou wordt het wel een dure hobby :(

Succes met de reparatie!

Groeten,
Jeroen

Misschien iets minder van die kistjes gaan vragen.. Hobbyin kan ze zo niet snel genoeg inkopen..

@hezik: straks zijn de balsabomen op :lol:

het lijkt wel of er een vloek rust op jou sukhoi's, misschien door naar de Yak's?
Jammer dat ik niet mee naar spaarnwoude kan, had m graag zien vliegen, maar je gaat m toch wel reparen, toch?

Heeft weinig met een vloek te maken als ik het zo hoor.. de eerste was totaal verkeerd gemotoriseerd en de 2e is door een inschattingsfout kapot gegaan.

Als ie er nu een koopt en daar de juiste motorisering opzet, en vervolgens altijd minimaal 1 fout hoog blijft vliegen, zul je zien dat er van een vloek geen sprake is.

Maar ja.. 3D he.. dan wil je je vriendjes verbazen door alles zo laag mogelijk te doen.. en dan gaat het dus kapot, als je tenminste nog niet echt zo ver bent dat je dat allemaal kunt..

(sorry dat klinkt misschien wat zuur, zo is het niet bedoeld, ik gun niemand crashes)

Als het weer het toelaat ga ik morgen mijn Sukhoi de luchtdoop geven. Eens kijken hoe lang deze heel blijft :)

Mvg,

Nou, peter weet echt wel dat het zijn schuld is, daar hoefde ik het hem niet voor te vertellen (wat ik wel deed :oops:).

Wat mijn inschatting is, is dat de kist zo erg vliegt als een shockflyer dat peter vergeet dat het er niet 1 is, als je verticaal naar beneden gaat dan kun je (omdat het zoon goed ontworpen kist is) veel up geven met nauwelijks snappende eigenschappen, maar dat betekend nog niet dat hij de vliegrichting in 1 keer 90 graden verandert zoals je bij een vierkante loop met een shock wel hebt.
Dus je moet inschatten hoeveel ruimte je nodig hebt (niet veel), wat je na 100 vluchten met je ogen dicht nog kan dan (als je zo vliegt als peter) maar niet na 8.

Er was niet 1 iemand op het veld minder onder de indruk geweest als hij het 2 of 3 slagen eerder had beëindigd.

De tipspin werd de 1e keer slecht gevlogen, vond ie zelf ook, Robin en ik zeiden het tegen elkaar ook en om ons heen zag echt niemand het.
2e keer was beter, de laatste was echt mooi, alleen eindigde hij in de grond.

Wat me vooral opviel in de vlucht was dat alles wel heel erg van figuur naar figuur ging, zonder echt klaarzetten, was gewoon een erg mooie vlucht.
Zeker voor de 1e op dat veld, je kon niet makkelijk laag komen vanwege de bosranden en toch lukte hem dat bij een paar figuren.
Ik had 3 vluchten nodig voor ik eindelijk de grond kon zien...

Tsja, die discussie hoort hier niet thuis, maar het is mijn mening dat je, wil je een echt goede 3D piloot worden, eerst moet zorgen dat je basis goed is. Je ziet ook dat alle echt goede 3D piloten zo'n beetje allemaal een basis in de F3A gelegd hebben. Dat is ook wat jij beschrijft; het is van figuur naar figuur springen zo, dat komt omdat de basis ontbreekt. Het wordt dan al heel snel stickbangen en truukjes met je knuppels doen, ipv echt zien en begrijpend sturen.

Neemt niet weg dat ik het knap vind hoor.. en hij had die kistjes ook daarvoor gekocht dus ach..

It's all about the risk you are willing to take. Zo gaat dat bij 3d vliegen.
Je kan een torque roll wel op 100m hoogte gaan oefenen, maar dan zie je je fouten niet, dus zal je misschien 100 vluchten nodig hebben om dat een beetje te beheersen.
Doe je dit op 10m zal je het veel sneller leren, en dan kan je het steeds lager proberen.
Het risico van dit is natuurlijk wel hoger. dus: Do try this at home!!! (on the sim, before you take the real plane)
Naarmate je beter word wordt dat risico ook steeds kleiner.

Dit is teminste mijn zicht op het 3D vliegen, ik doe het toch liever op 10m dan op 10cm, ik heb geen zin om te plakken, en al helemaal geen budget voor een nieuwe.

grt

Tsja, die discussie hoort hier niet thuis, maar
Eens, Maar...
het is mijn mening dat je, wil je een echt goede 3D piloot worden, eerst moet zorgen dat je basis goed is. Je ziet ook dat alle echt goede 3D piloten zo'n beetje allemaal een basis in de F3A gelegd hebben.
100% mee eens, en de hoofd reden dat ik nu F3A vlieg, buiten dat ik het leuk vind, 3D is de drijfveer.
Indoor heeft hij die basis, outdoor nog niet.
Dat is ook wat jij beschrijft; het is van figuur naar figuur springen zo
Dit beschreef ik mss verkeerd, maar ik bedoelde het op een positiefe manier. En dat komt niet omdat ik 3D smaak heb ontwikkeld.
Als je in een elevator omlaag komt en je zit bij de grond, begint daar de rolling harrier wat na een halve circel een rolling loop komt, dan maak je de circel af en voor je stopt het rollen om in een hoover te gaan, die trek je vertikaal naar boven eruit en dan ga je in een tipspin, enz. Dan knoop je de bewegingen in een kloppende volgorde op een mooie manier aan elkaar, zonder hem weer vlak te leggen, een circuit te vliegen en weer op nieuw te beginnen, een f3a programma is ook figuur na figuur (zeker de hogere klasen) dat kan er toch best gecontroleerd uitzien.
En dan word bij 3D de nadruk gelegd op een zo klein mogelijke rollende looping dat je hem goed kunt zien (dichtbij, laag) met een passende, hoge rolrate, en niet gekeken word of de hoogte in en uit 100% gelijk blijft, of dat het een echte circel is, dat zie je als piloot toch niet, en dat is het verschil.
, dat komt omdat de basis ontbreekt. Het wordt dan al heel snel stickbangen en truukjes met je knuppels doen, ipv echt zien en begrijpend sturen.
Hoe sommige stickbangen wind ik ook niet mooi, dit vond ik een mooie vlucht, beetje risicovol (en das niet altijd even mooi, een redding is altijd lelijk, maar wel spectaculair), en ook niet foutloos, maar toch zeker niet gehak, een mooie vlucht.
En als hij ook maar 1 sec niet begreep wat hij stuurde dan had hij al eerder in de grond gezeten.

Laatst bewerkt:
Hou me niet langer in spanning!
De schade aan de Sukhoi... :? Was toch een rare klapper in Spaarnwoude. Voor zover ik me nog herinner kwam je naar beneden met de motor uit zoals wel vaker gezien. Op zo'n 5 meter hoog gaf je gas, de prop ging even draaien en stopte weer. Toen viel je uit de lucht. 8O :(

Back