Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Jazeker. Stiekem ben ik er al een beetje mee bezig. Zojuist de vleugelhus terug gelijmd in de vleugel en nieuwe beplanking er op. De vleugels zijn op nieuw folie na weer klaar.

heb ook wel een jongen bezig gezien met lektro heli , waarbij je echt zoiets had van goed , bij 3 seconden terug was ik hem al kwijt geweest.
maar nu is het wel zo dat de computer en gamer generatie het 3d veel beter kunnen beheersen ,doordat die een veel snellere reflex hebben in oog hand coordinatie . vind het mooi om te zien ,al heeft het geen vleugelslag met vliegen te maken .(just my 2cents)

maar succes met de reperatie , uiteindelijk wil je vliegen en geen vliegtuigen in de grond planten;)

Tsja, dan zal ik wel een lul zijn, ik weet dat Peter kan vliegen, dat staat wat mij betreft niet ter discussie, maar als je in zo'n korte tijd een kist 3 keer aan barrels vliegt, dan wil je misschien iets teveel. Je zou dan waarschijnlijk beter eerst nog wat meer op wat grotere hoogte kunnen trainen totdat je e.e.a. echt in de vingers hebt.

Ben ik niet helemaal met je eens.
Dan even terzijde, het was 2X niet 3X.

De reden waarom de kist de eerste keer neerging leek me duidelijk. En ik ga daar verder ook niet over in discusie. Het was puur een slag spin teveel.

De rest van de vlucht was inderdaad ook erg risicovol. Maar daar ligt bij mij de grens.
Ik koop een Sebart Sukhoi om alles er uit te halen ( lees helemaal uitmelken).
Als dat niet mag of de kist het niet aan kan hoef ik z'n Sukhoi niet. Want het moet tot de
grens kunnen. En dat er dan af en toe een neerkomt is dan mijn pakkie aan. Ik wist wat ik fout deed. Maar als ik 3 slagen eerder gestopt was gaf mijzelf dat geen voldoening.

Het is nou eenmaal gebeurd en heb er niet een nacht wakker over gelegen.
En ik geef er ook niks om wat julie er van denken als ik 1 kist per jaar crash of 20 per jaar.

Kortom als z'n kist niet maximaal kan hoef ik hem niet... Kan hij het wel. Zal ik er alles aan doen om hem helemaal uit te melken.

Grt.

Maar was het wel jouw fout dat je zo hard plat op de grond ging? Zoals gezegd kwam je met een grote lus naar beneden. Zoals elke keer met de motor uit (energiebewust bezig zijn ;)) en vervolgens gas er op. Zonder rare manoeuvres, gewoon recht aanvliegend op het veld. Maar net toen de prop begon te draaien stopte die weer en deed je nog wat verwoede pogingen om hem aan de grond te zetten maar door tekort snelheid resulteerde het in een harde landing nagenoeg plat op de grond. Leek meer op een regelaar die braaf dienst weigerde... :? :(

Maar was het wel jouw fout dat je zo hard plat op de grond ging? Zoals gezegd kwam je met een grote lus naar beneden. Zoals elke keer met de motor uit (energiebewust bezig zijn ;)) en vervolgens gas er op. Zonder rare manoeuvres, gewoon recht aanvliegend op het veld. Maar net toen de prop begon te draaien stopte die weer en deed je nog wat verwoede pogingen om hem aan de grond te zetten maar door tekort snelheid resulteerde het in een harde landing nagenoeg plat op de grond. Leek meer op een regelaar die braaf dienst weigerde... :? :(

Dat klopt, is helemaal waar.

Maar we hadden het over de eerste Crash die donderdag op het veld van Putten was.
Die komende zaterdag daarop was het in Spaanrwoude te doen. En die zal je waarschijnlijk gezien hebben.

Grt.

Tja, het maximale uit je kist en jezelf halen wat betreft vliegprestatie kan je op meerdere manieren interpreteren. Ik wil graag geloven dat ik het ook doe en zo af en toe crash ik ook, maar de risico's liggen bij mij toch lager. Ik wil een rolling harrierer niet simpelweg zo laag mogelijk, maar ga liever zo af en toe van rolrichting veranderen en een echte 8 vliegen en dat dan op 2meter, als dat allemaal goed gaat komt er nog wat muziek bij en moet er gewoon een compleet programma staan.
Hoogte reduceren is makkelijk, hetzelfde op een nettere manier doen niet.

Dat klopt, is helemaal waar.

Maar we hadden het over de eerste Crash die donderdag op het veld van Putten was.
Die komende zaterdag daarop was het in Spaanrwoude te doen. En die zal je waarschijnlijk gezien hebben.

Grt.
Yep , die was het. ;) (of eigenlijk :() Praatten we even langs elkaar heen. :oops:

En heb je hem al weer vliegend Peter? De mijne staat nu klaar om zijn eerste vlucht te gaan maken. Hopen dat het vanavond nog even opklaart.

IMG_0529Small.jpg

Hee Jeroen,

Mooie kist ;-)

Toch nog tijd om te bouwen/vliegen ondanks je nieuwe huis?

Nog wat met de Krill gedaan?

Groet

Het zou vandaag moeten opklaren dus dat moet goedkomen :)

@Peter: het was niet vervelend of afzeikerig bedoeld. Als jij er geen problemen mee hebt dat je af en toe schade vliegt, is het ook geen probleem natuurlijk

Hee Jeroen,

Mooie kist ;-)

Toch nog tijd om te bouwen/vliegen ondanks je nieuwe huis?

Nog wat met de Krill gedaan?

Groet

Hee Wnfried,

Tussen al het klussen door moet er ook wel wat ontspanning zijn toch!
De krill staat te wachten tot die gespoten wordt, dit ga ik deze winter maar doen denk ik. Eerst moet ik mijn kozijnen en de dakgoot schilderen. Ach ja, dat is weer eens iets anders dan een vliegtuig airbrushen;)

Ben je zelf ook nog wat aan het vliegen?

@Peter: het was niet vervelend of afzeikerig bedoeld. Als jij er geen problemen mee hebt dat je af en toe schade vliegt, is het ook geen probleem natuurlijk

Kijk nartuurlijk baal je van binnen een beetje. Maar dat is gewoon het risico wat je neemt.
Ik heb daar verder niet echt problemen mee.

als je dr lol in hebt is 10x betere training dan dat je alles op 50m hoogte gaat oefenen met vrees dat je vliegtuig crasht.
Bij mij rust er een vloek op electro motoren (ál mijn electro toestellen zijn kapot! motoren misfire, breekt af, stroom weg...) Dus dan crash ik liever door mijn eigen fout, daar leer je nog wat van.
Maar wegens budgetaire beperkingen vlieg ik nu toch liever op safe ;)

moet haast wel, volgens mij was het in heel NL wel zonnig vanavond..

nee hoor, pas na 21:00 uur werd het hier onbewolkt. de rest van de vooravond moest de zon knokken met de bewolking om er soms tussendoor te schijnen.

Hij heeft gisteren inderdaad zijn eerste twee vluchten gemaakt. Ondanks dat het zwaartepunt te ver naar voren lag voelde het al goed aan en lijkt het een veel belovend kistje te zijn. Vanavond ga ik verder testen met het gecorrigeerde zwaartepunt.

Back