Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Ironisch; de ene dag verzint hij dat ik een kist hebt gecrashed, de volgende dag crasht hij zelf echt.........;)

Apart hoor.. ik heb in mijn korte carriere een kist of 4~5 gezien met een half stabilo, die nog gewoon vliegend te landen waren.. ik heb er zelf eentje op zolder hangen waar ik een half stabilo bij kwijtraakte tijdens het vliegen, ben toen geland, maar het vloog zo goed, dat ik, als experiment en omdat het kistje verder toch al afgeschreven had, nog een paar vluchtjes heb gemaakt.. zag er wel apart uit :P

Nu ja, das dan pech hebben.. volgende kist beter!

Laatst bewerkt door een moderator:
Apart hoor.. ik heb in mijn korte carriere een kist of 4~5 gezien met een half stabilo, die nog gewoon vliegend te landen waren.. ik heb er zelf eentje op zolder hangen waar ik een half stabilo bij kwijtraakte tijdens het vliegen, ben toen geland, maar het vloog zo goed, dat ik, als experiment en omdat het kistje verder toch al afgeschreven had, nog een paar vluchtjes heb gemaakt.. zag er wel apart uit :P

Nu ja, das dan pech hebben.. volgende kist beter!

Idd, landen was een optie geweest als de stabilo aan de anderen kant uitbrak. Deze brak uit aan de kant van de servo. Ik had dus geen hoog/laag meer, en dan word het snel minder.

Ah, ok, ik dacht dat deze kistjes ook een servo per kant hadden.. ja dan is er inderdaad verdomd weinig meer aan te sturen.. je zou 'm nog meskant kunnen rollen en zo wat proberen, maar goed, dat is ook een onzinopmerking, zonder hoogteroeren zouden de meeste piloten hun kist wel crashen idd.

Zonde maar gelukkig heb je 'een verse' :)

Ironisch; de ene dag verzint hij dat ik een kist hebt gecrashed, de volgende dag crasht hij zelf echt.........;)

Ik heb toch soms mijn twijfels bij jou alex, maar peter is er gelukkig eerlijk over. Echt lullig, tis niet nix wat zo in een hoop tandenstokers wordt veranderd.

Mijn Katana is ook al de 2e, al was de crash door een foutive (nieuwe) ontvanger accu.

Maar het mooie van electro is toch juist dat je maar een klein beetje gas kan geven, in tegenstelling tot een brandstofmotor die altijd een minimum toerental moet hebben.
dus dan maakt het toch niet meer uit of je op 5 of 50 cellen vliegt? (behalve gewicht)

grt

Join the group..........
sukhoi6.jpg

sukhoi7.jpg

Bij mij was het waarschijnlijk het geval dat ik met mijn digitale servo's de BEC van mijn ontvanger opgeblazen heb. Vlieg nu dus met een ontvangeraccu. Ps: hij kon ook zwemmen :-)

Mvg,

dus dan maakt het toch niet meer uit of je op 5 of 50 cellen vliegt? (behalve gewicht)

Dat maakt dus wel degelijk uit , dat zie aan dit resultaat .

De belasting voor dit model was duidelijk te groot door de 10S .

Afhaken als leergeld en de volgende gewoon op 5S of 6S houden met passende motor .

Mvg Johan

Dit is niet de motor die op de Edge zat. Ik had wat problemen met de ophaning van de Axi motor. dus had er zolang deze in zitten. Maar zoals bas al zij was het met de oude cellen goed te doen. Maar met de verse cellen was het teveel. dus ik vloog half gas naar beneden om een Low Pas te maken, breek mijn stabilo finaal doormidden naast de romp. Ik kon dus niks meer sturen. En toen de kist vanaf 150M rech naar beneden dook werd ik toeschouwer van mijn eigen toestel.

De volgende sukhoi licht op de bouwtafel. Ik ben bezig met een bouwverslag dat je hier kan volgen. Peter van de Riet - Bouwverslagen

Grt.

Jammer maar gelukkig kan je weer vooruit kijken naar een nieuwe en maar snel vergeten.
Maar was het nu het teveel aan power of het extra gewicht van de 10S waardoor hij brak?

@ daniel Gebruikte je die turnigy esc met ingebouwde bec waarvan veel gezegd wordt dat deze wel 6 cell kan hebben op de ingebouwde bec?
Dat van die 6 cell zal wel maar kan me voorstellen dat het altijd een mindere bec is dan een goede losse bec op 6 cell.

Die van jou lijkt nog wel enigzins te repareren voor de echte klusser of heb je afscheid genomen?

Ik denk gewicht, door power duikt ie niet sneller, gewicht wel, en dat belast het airframe ook meer.
Tenzij hij volgas vloog (wat niet zo was) kan het niet aan het vermogen liggen.

@ daniel Gebruikte je die turnigy esc met ingebouwde bec waarvan veel gezegd wordt dat deze wel 6 cell kan hebben op de ingebouwde bec?
Dat van die 6 cell zal wel maar kan me voorstellen dat het altijd een mindere bec is dan een goede losse bec op 6 cell.

Die van jou lijkt nog wel enigzins te repareren voor de echte klusser of heb je afscheid genomen?

Ik gebruikte een Kontronik regelaar 80 Amp met ingebouwde BEC die 3 Amp kon doen.
Nee heb hem niet herbouwd heb een nieuwe gekocht.

Mvg,

Ik denk gewicht, door power duikt ie niet sneller, gewicht wel, en dat belast het airframe ook meer.
Tenzij hij volgas vloog (wat niet zo was) kan het niet aan het vermogen liggen.

Hmmm, ik vloog die van mij origineel dus iets van 2800 gram zo te zien was die van shockiefly net zo zwaar of lichter. Ik heb er in totaal 40 vluchten mee gemaakt en er behoorlijk veel van gevraagd. Het moet haast wel een verzwakte constructie zijn of zo.

Mvg,

Hmmm, ik vloog die van mij origineel dus iets van 2800 gram zo te zien was die van shockiefly net zo zwaar of lichter. Ik heb er in totaal 40 vluchten mee gemaakt en er behoorlijk veel van gevraagd. Het moet haast wel een verzwakte constructie zijn of zo.

Mvg,

Ik denk dat de mijne toch wel ruim over de 3 kilo zat. Er zat alleen al 1300 gram lipo in...

Heb je een foto van je nieuwe daniel?

Foei, Nando. In een vacuum valt een kilo lood even snel als 1 veertje.

Wat de valsnelheid kan beinvloeden is de luchtweerstand maar aangezien de buitenkant van het toestel gelijk was, zal hij niet sneller of langzamer gevallen zijn.

@Daniel: welke servo's gebruikte je? Het is op zich raar dat iets 40 vluchten lang functioneert en dan ineens doorbrand..

Sebart geeft in de hanleiding al aan dat deze toestellen niet geschikt zijn voor vol gas duiken. Ik kan mij voorstellen dat met een 10S setup met nieuwe lipo's, halfgas duiken al gelijk staat aan vol gas duiken met een 5s setup. Dat het teveel belasting was voor het airframe is iig. wel helder, dingen breken niet zo maar af..

het gaat niet om de valsnelheid, maar de snelheid van het vliegtuig tov de lucht omzich heen, tenzij hij perfect verticaal gaat is daar verschil tussen en heeft gewicht wel invloed.
En je kruissnelheid is hoger, en als je dan gaat aanduiken,,.

Die eerste zou je moeten uitleggen als het niet buiten het bestek van dit topic viel. Die 2e ben ik met je eens.

dus ik vloog half gas naar beneden om een Low Pas te maken, breek mijn stabilo finaal doormidden naast de romp.
Voor zover ik het begreep, binnen dit topic en erbuiten, was dit niet verticaal.

Maar 100% zeker ben ik er nu niet meer van, mss heb ik die conclusie getrokken omdat ik zelf nooit met een 3d toestel verticaal neergaant half gas geef.

Ik vloog verticaal naar beneden. en vloog iets meer dan half gas naar beneden om een lekker snelheid op te bouwen. Met de oude pakketen was dit goed te doen hoor.

Grt.

Back