Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Hij bedoelt als je meskant vliegt dat het model wel wil, maar dat het niet allemaal even soepel gaat. Waardoor het erg slordig word. Ik ben bezig met een video van mijn Sukhoi. Daar zit meskant in over het veld op 1m hoogte. Als je dat ziet zul je zien wat we bedoelen!.

Ga nu maar eens je Sukhoi afbouwen!

Grt.

Het noodlot heeft vandaag toegeslagen in de eerste 3 minuten van de 10e vlucht.
De motor stopte tijdens een lage inverted harrier.
De schade is redelijk beperkt: de cockpitkap is gescheurd, van de motorkap is de verf af gesprongen, richtingroer schaniertjes gebroken en prop kapot.
Ik zal een nieuwe cockpitkap moeten bestellen maar de motorkap hoeft alleen opnieuw gespoten te worden.

Ik heb nog wel wat foto's kunnen nemen, die kist vliegt echt heerlijk!

full

full

full

Grt Ron

Laatst bewerkt door een moderator:
Laat me raden, een flightpower accu????

Flightpower=geen flightpower................ en ja, 2 van die pakketten en beide geen fut. Mijn 5 jaar oude kokametjes doen het nog steeds vele malen beter. Net zoals de andere merken die ik mishandel.

Flightpower was rommel, inmiddels hebben ze volgens mij dezelfde cellen als de Hyperions (CX/VX) dus zal het mss beter zijn.. maar alles voor de huidige reeks, kun je veilig weggooien (KCA).. is mijn ervaring.

Maar ik vermoed dat dit zippies waren..

Ik gokte ook maar even hoor, omdat het mij ook eens bijna overkomen is, vliegen met een lege accu, gelukkig toen geen brokken gemaakt.

Hij is neer gegaan na 3 minuten, dus als het een volle accu was lijkt het me sterk. Ik ben ook benieuwd naar de oorzaak.

Te lege accu?

Nee, zeker niet! Ik was net 3 minuten aan het vliegen, vers van de lader.

Laat me raden, een flightpower accu????

Het was inderdaad een FlightPower EVO 6s 3700mAh deze heeft al ruim 30 cicli gehad op een heli, dus de echte (flight)Power is er al uit.
Een slecht contactje tussen de cel en kabel is nu hoofdverdachte.

Maar ik vermoed dat dit zippies waren..

Dat was dus niet, maar ik vlieg ook op een nieuwe Turnigy 6s 4000mAh 15C, en deze presteerd werkelijk fenomenaal! Zeker een aanrader!
Dr is nog een 6s 2650 25C Zippy onderweg, dit scheelt bijna 200 gram gewicht vergeleken met de FP en Turnigy.

Tot zover, ik ga morgen proberen om de motorkap op te lappen, en kijken of ik nog ergens CA schanieren heb liggen.
Ik verwacht dat hij as zondag weer het luchtruim gaat kiezen, maar dan zonder FlightPower.

Grt Ron

Een slecht contactje tussen de cel en kabel is nu hoofdverdachte.

Wel prettig dat je een verdachte hebt, niets zo naar als vliegen met een setup waar een 'itch' inzit die niet 1-2-3 aan te wijzen is..

Gebaseerd op de ervaringen op dit forum, zou Sebart standaard 2 cockpitkappen moeten meeleveren :P

Ron toch! dat doe je netjes, je bent niet de eerste. Die van Corne ookal!
Morgen vroeg even je motorkap opnieuw lakken en dan donderdag bij mij even het modelletje helemaal nalopen plus rudder terug lijmen! Komt goed, zondag vliegt ie weer.

Posted by ron's Personal Computer.

We gaan wat expirimenteren met een extra magneet aan de cockpit.
Als je een lichte druk zijwaarts uitoefent met je duim in het midden van de zijkant van de kap druk je hem zo uit de inkeping die hem op z'n plek houd. Daarna komt de kap er zonder moeite zo af!

Over mijn sukhoi gesproken: De autoptie van de FlightPower accu heeft niks opgeleverd.
Ik ga nog wat ''friemel tests'' doen en een load test en met de IR thermometer zoeken voor abnormale temperaturen.
Ik vind die FP toch wat te duur om zomaar weg te knikkeren.

De motorkap is gerepareerd, je ziet het alleen als je erop let, hij kan nog wel wat afgewerkt worden.

Grt.

Mijn Suck Hoi heb ik nu maar eens gewogen(dat is dus al inclusief reparaties aan romp en vleugel:()
setup:

Motor: Turnigy Aerodrive XP 60-65SK
regelaar: Turnigy Flush 80A
ontvanger: Spektrum AR7000
Servo's(4x): HXT-5010
BEC: Megabec 8
ontv.accu: Zippy flightmax 2s1300
vliegaccu's: Zippy flightmax 6s5000
2x Zippy flightmax 3s4000 in serie

met de 4000's weegt ie 3200 gram
met de 5000 weegt ie 3270 gram

Mijn Suck Hoi heb ik nu maar eens gewogen(dat is dus al inclusief reparaties aan romp en vleugel:()
setup:

Motor: Turnigy Aerodrive XP 60-65SK
regelaar: Turnigy Flush 80A
ontvanger: Spektrum AR7000
Servo's(4x): HXT-5010
BEC: Megabec 8
ontv.accu: Zippy flightmax 2s1300
vliegaccu's: Zippy flightmax 6s5000
2x Zippy flightmax 3s4000 in serie

@ Corné: wat voor propellor gebruik je bij deze setup? wat voor rpm draait het daarmee en hoeveel stroom trekt het?

Back