Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Hij was van Winfried. Maar volgens mij was het niet echt zijn schuld, midair.
Ik heb het er niet lang over gehad, vooral over de schade gepraat.

En als je het goed bekijkt zie je het nog wel hoor. En dan nog 2 folie foutjes, best jammer. Maar het gaat me toch om het vliegen.

Ben ermee bezig, rudder en hoogteroer werken al ( hoogteroer heeft nog niet alle mogenlijke uitslag, mss als ik wat tijd over heb komt dat nog). Motor en regelaar zitten erop.
Ik heb wat robart 1/8" pen scharnieren gekocht en die gaan er nu in. Achteraf waren de grotere mss wel beter geweest, de schrnierlijstis dik genoeg en niet heel erg diep. Maar dit zal ook wel werken.
Tijdelijk nog met de hs85, en dan niet de volle uitslag. Ging bij de extra ook prima.

Morgen en overmorgen ben ik in almere, zaterdag zal daar mijn 1e vlucht met de Sukhoi zijn. :D

Mooi dat die suk weer kan gaan vliegen!
Voor de mensen die een sukhoi aanschaffen en er redelijk ruig mee willen vliegen met veel uitslag (voor langere tijd) adviseer ik zeker penschanieren of de simpele kavan schanieren!!
Na zowat een jaar van veel vliegen zijn 2 van de 4 CA schanieren van het hoogteroer plots gebroken! Al eerder was het richtingroer helemaal afgebroken door een ruglanding door motorstoring. Dus ik zou bij nieuwe kisten geen CA schanieren meer gebruiken, maar da's mijn mening.

Mijn suk vliegt nog heerlijk ondanks dat ie al heel wat mee heeft gemaakt, laatst brak de motor spontaan van de romp af toen ik gas bij gaf bij landing. De houten motorsteun bleek afgescheurd te zijn.

Dus check dit ook even als je vaak vol gas gekke dingen doet etc, een gewaarschuwd man telt voor (meer dan) 2!

Grt Ron

Het motordoosje is bij mij van de extra overgezet, winfried was hem vergeten. Denk wel dat hij anders is want nu is hij boven en onder het stevigst ipv aan de zijkanten, en ik dacht dat dat andersom moest zijn. Zal het voor mijn doen in het begin wel rusig aan proberen te doen. ;)

Heb je mss een foto van hoe hij kapot ging?

En de reden dat ik niet voor ca ga is niet vanwegen stevigheid. Ik heb nog nooit een die ik zelf heb gedaan en geborgd kapot gevlogen. Laatst ging er wel 1 bij het hooteroer van de extra los.
De aileron die ik af heb loopt mooi, en geen weerstand bij de uiteinde. De ander ligt te drogen. Bijna af :D.

Die CA schanieren werken prima zolang je niet al te veel uitslag hebt denk ik. Bij mij zijn ze (vooral hoogte) al heel wat voorbij de 45 graden heen en weer gegaan. het vilt schaniertje scheurt gewoon, dus borgen heeft geen zin. Ik heb wel het idee dat hoe krapper je ze inlijmt hoe eerder ze kunnen scheuren. Ik heb het trouwens ook bij andere mensen zien gebeuren.

De motorsteun zag er trouwens ~10 vluchten voor de fatale vlucht nog normaal uit. misschien dat er haarscheurtjes in de lijm/hout zaten, maar daar heb ik dan ook niet op gelet. nu zit ie weer prima vast met constructielijm.

Ah, scheuren nee dat heb ik nog niet meegemaakt of gezien. Uitslag zal vast van invloed zijn. Misschien dat ik de rest op enig moment nog vervang als ik er zin in heb.

Hij is klaar, en spullen gepakt voor morgen.
Uitslag op rol valt een beetje tegen met de 19mm standaart hevels, kan niet wachten tot de des komen.

Maiden is gedaan, vliegt geweldig. Veel wind en toch kon ik ongelovelijk veel gelijk de 1e vlucht al, de kist geeft je heel veel verouwen. mis wel wat uitslag en merk ook dat de accu minder word en ook met meer uitslag zal hij denk ik minder 'extreme' zijn dan de extreme flight extra. Maar hij straalt wel rust uit en is meer vergevingsgezind.

Een uitgebrijder verslag komt nog wel als ik weer thuis ben.

Heel mooi Nando! Toen ik 'm zag in Son dacht ik dat ie totall loss was. Je hebt 'm top opgeknapt.
Zodra ik Willy weer spreek gaat je vleugelbuis op transport.
Voor nu: succes vandaag in de Quicky klasse.

Nou... Hij is stuk.

15e vlucht.

Mijn meest belachelijk crash tot nu toe, was niet laag aan het vliegen, niks moeilijks, dualrate op niet al te veel uitslag. Gewoon verkeer gestuurd. ik kan blijkbaar absoluut niet praten tijden het vliegen.

Foto's en uitgebreidere uitleg volgen nog.

Een trui met dit weer... Daar kan het vliegen niet beter van worden.

En ik was de gene die begon te praten :oops:.

De foto's

Het is best veel schade, maar hij gaat gerepareerd worden. Dit zal je wel blijven zien, en zal ook wel invloed hebben op het gewicht.
Liever koop ik ern nieuwe maar daar is gewoon geen budget voor. Als iemand nog een motorkap over heeft zou ik wel geintereseerd zijn.

Voor hoe hij neer kwam vind ik de schade best meevallen. Zoals ik al zei was ik niet laag aan het vliegen en geen rare dingen aan het doen.
Het was de 4e vlucht van die avond, eerst 3D gevlogen, voor het eerst met de nieuwe am rate's ingesteld. Daarna de AM gevlogen, ging goed, wel een keer de veerkeerde uitslag geschakeld maar ik was er wel blij mee, ook de 1e keer dat ik voor een publiek deed. Daarna Robin ermee laten vliegen, vond het erg dichtbij zijn sukohoi s140 zitten kwa vliegeigenschappen. Toen wat am figuren gevlogen en een deel waar ik niet blij mee was iets nieuws voor verzonnen, Robin merkte dat een vleugel zich iets makkelijker liet vallen dan de ander bij waterfalls, dus ik was aan het kijken welke.
Op enig moment vloog ik een stalturn, aan de zijkant met de cockpit naar me toe, (omhoog gaand begon ik met praten) en neergaand vroeg ik me af waarom hij van mij af ging, ik gaf blijkbaar down (weet niet zeker waarom, denk dat het als correctie begon) maar het grootste probleem was dat ik er over na dacht, en hij ging met een behoorlijke snelheid omlaag. Ik gaf te laat vol up en pas op het allerlaatste moment ging het gas er af. Met grote uitslagen maakt hij gewoon een hoek van 90 graden, maar op zoon moment schakelen lukt niet.

Ah,
Ja dat is een optie. Maar er moet ook een motorkap bij, en voor hij mooi is ook een cockpit. En dan zit je denk ik best dicht bij een nieuwprijs.
Ik repareer liever deze, en dan kijken of met wat sparen een nieuwe of goede 2e handse erbij kan nemen. 2 de zelfde is iets wat ik al lang wil. Maar dat is wat voor de toekomst.
Eerst deze weer vliegend krijgen. En daar heb ik best wel vertouwen in.

Dezelfde, hij is al bijna vliegklaar. Was de bedoeling voor vorige zondag al zover te zijn maar ik was redelijk ziek.
En met dit weer bouwen op zolder gaat toch al niet lekker.

Morgen vliegt hij niet denk ik, zondag maar ff wild uit proberen.

Back