Algemeen Serpent Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door DiezeL, 6 nov 2006.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dat zet me meteen aan het denken.
    Novarossi wilde toch alle submerken afketsen?....
    Alleen hun eigen lijn, dus Rex en Top behouden?.....

    Picco maakt overigens ook de omega motoren dacht ik.....
     
  2. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    dat gerucht heb ik ook gehoord.

    maar voorlopig maken ze nog steeds motoren voor andere hoor.
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    For Sure.


    Beetje offtopic misschien, maar vergeet de fabriek van Serio niet, die maken ondertussen ook redelijk veel geloof ik...
     
  4. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    sirio?
    nope...alleen nog voor hun team rijders.
    althans das het gerucht dat ik een tijdje geleden heb gehoord.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk dat Novarossi goede zaken doet met JP en R&B en kan het niet helemaal veroorloven om die merken te schrappen in de hoop dat deze merken wel motoren blijven verkopen met Novarossi op het blok.
    R&B speelt al met Sirio (voor wat dat volgens enkele geruchten dat nog een tijd kent) maar R&B hecht waarde aan zijn naam gezien die al heel lang op de markt is.

    Sirio heb ik ook al het nodige over gelezen maar ook al dingen gezien dat er blijkbaar niets ernstigs gaat gebeuren.

    We kunnen mogelijk met de 3.5cc wel Team Orion verwachten met een Wasp CRF versie maar ik wil STS toch ook niet uitsluiten dat hun enige onroad een betere toekomst gaat krijgen.
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tsssss..... 95. Als M7H dat met hard bedoeld?
    Het beging pas een beetje te tellen rond de 110 lijkt me met rondetijden onder de 15.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Met 95km/u op het rechte stuk zijn ook nog steeds snelle rondetijden tot onder de 15 sec mogelijk.....
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Met heel strak sturen en zeer veel ervaring ja misschien net.
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    110 is niet nodig, dit gaat te veel ten koste van snelheid op het binnenstuk.....
    Maar ff niet tot in de details treden, het gaat om het idee......
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Rondetijden worden op een circuit als de MACH niet gewonnen met een topsnelheid maar met het gecontroleerd snel accelereren van bocht naar bocht. Als je de topsnelheid inlevert voor een snellere acceleratie win je meer.
     
  11. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Mja, 'k hoorde Julius op het EK zeggen dat als je met 'n 1:10 harder dan 104 over de speedtrap heen ging je de bocht niet haalt en je je ronden dus verprutst....

    'k ben 't wel met jullie eens, 't binnenstuk is bij de MACH veel belangrijker dan de topsnelheid.
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    In de mickeys kan je al snel tot 0.5 seconden winnen....
    Ook de omega strak nemen levert dit op....

    Dit zijn de enige 2 plekken waarvan ik wel durf te zeggen dat ik daar de aansluiting mis met de echte "top"....
    Ben ook hard bezig ze anders te nemen, maar vergt training..... weet wel hoe het "moet", maar nu nog ff doen......
     
  13. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Dat zijn de plaatsen waar je het meest duidelijk ziet dat je de aansluiting mist omdat je het duidelijk door hebt als je van de ideale lijn afwijkt.
    Bij een heleboel rijders valt er ook erg veel tijd aan het einde van het rechte stuk te winnen. Het overgrote deel remt teveel af en zit teveel aan de binnenkant waardoor de uiteindelijke bochtensnelheid dus ook veel te laag is. Dit zie je zelfs bij hele goede rijders, volgens mij komt dat omdat die bocht toch het verst weg is en je dus ook niet goed ziet dat het sneller kan of dat het anders moet.
    Maar de mickey blijft de plaats waar je het meest kan winnen, het rechte stuk de plaats waar je het meest kan verliezen... :wink:
     
  14. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein

    De motor die laatst de geest gaf was een ander experiment.

    Die motor met enorme klemming leeft nog steeds en gaat inmiddels al voorbij de 107 op de MACH. Nadat ik deze motor van verschillende motoren had samengesteld (waaronder een zuiger van 33 liter :yes: oud) heeft hij al ruim 17 liter gelopen en komt nu langzaam los, maar nog steeds meer klemming dan elke nieuwe dan ook. Alleen het starten is rampzalig. :bad-words:

    Let wel: deze motor is niet bedoeld om wedstrijden mee te rijden, maar puur om meer rijervaring op te doen. Dan bespaar ik dus rijtijd met mijn wedstrijdmotoren.

    Leeft dus nog steeds :banana:
     
  15. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Interessant allemaal, maar niet echt per se Serpent gerelateerd. Misschien een idee om een 'algemeen circuit race topic' o.i.d. te openen?!
     
  16. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    das wel een goed idee, weer neemt de eer?
    mss ook wel handing om een paar regels te hanteren voor dat topic om te voorkomen dat het volgepost word met auto vragen...waar dit topic eigenlijk voor bedoelt was :lol:
     
  17. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ja eens ff terug naar Serpent, een goed idee....
    Zeg Peter, post eens wat van je nieuwe Serpent 966, hebben we weer even wat te bepraten.
    Heeft misschien al iemand een foto van de nieuwe auto die op punt staat van presentatie?
     
  18. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Ik zat weer eens even op dit forum te bladeren en ik kwam dit bericht tegen:

    Nieuwe auto? ow vertel... 8O :D
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Sjees, John, hebben ze je dat nog niet verteld dan?..... oh, mag jij je niet mee bezig houden, jij bent van de afdeling brandstof...... hahahaha....
     
  20. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Iets er nog iets anders dan brandstof autootjes dan??? :D
     

Deel Deze Pagina