Algemeen Serpent Topic

  • Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
Dat zet me meteen aan het denken.
Novarossi wilde toch alle submerken afketsen?....
Alleen hun eigen lijn, dus Rex en Top behouden?.....

Picco maakt overigens ook de omega motoren dacht ik.....
 
M7H zei:
Dat zet me meteen aan het denken.
Novarossi wilde toch alle submerken afketsen?....
Alleen hun eigen lijn, dus Rex en Top behouden?.....

Picco maakt overigens ook de omega motoren dacht ik.....
dat gerucht heb ik ook gehoord.

maar voorlopig maken ze nog steeds motoren voor andere hoor.
 
Ik denk dat Novarossi goede zaken doet met JP en R&B en kan het niet helemaal veroorloven om die merken te schrappen in de hoop dat deze merken wel motoren blijven verkopen met Novarossi op het blok.
R&B speelt al met Sirio (voor wat dat volgens enkele geruchten dat nog een tijd kent) maar R&B hecht waarde aan zijn naam gezien die al heel lang op de markt is.

Sirio heb ik ook al het nodige over gelezen maar ook al dingen gezien dat er blijkbaar niets ernstigs gaat gebeuren.

We kunnen mogelijk met de 3.5cc wel Team Orion verwachten met een Wasp CRF versie maar ik wil STS toch ook niet uitsluiten dat hun enige onroad een betere toekomst gaat krijgen.
 
WVK Performance zei:
Nismo zei:
Ndegeocello zei:
M7H zei:
Tja, dat krijg je met die hybride motoren die Sander in elkaar flanst..... :mrgreen:

Yep! :thumbsup:

Je hebt soms rare lui op de baan :hammer:, als het nu ook eens echt hard ging!
dat ding had zo enorm veel klemming dat ie niet boven de 95km/h op heemstede uitkwam.
Je moest dat ding echt over de 110 graden stoken voordat er wat snelheid in kwam, maar ja....echt lang gaat ie dan ook niet mee.

he sander :wink:


als ie nou eens aan zijn 35+ ging werken, dan ging die echt hard :P

Tsssss..... 95. Als M7H dat met hard bedoeld?
Het beging pas een beetje te tellen rond de 110 lijkt me met rondetijden onder de 15.
 
Met 95km/u op het rechte stuk zijn ook nog steeds snelle rondetijden tot onder de 15 sec mogelijk.....
 
110 is niet nodig, dit gaat te veel ten koste van snelheid op het binnenstuk.....
Maar ff niet tot in de details treden, het gaat om het idee......
 
Nismo zei:
Roelof zei:
Met 95km/u op het rechte stuk zijn ook nog steeds snelle rondetijden tot onder de 15 sec mogelijk.....

Met heel strak sturen en zeer veel ervaring ja misschien net.

Rondetijden worden op een circuit als de MACH niet gewonnen met een topsnelheid maar met het gecontroleerd snel accelereren van bocht naar bocht. Als je de topsnelheid inlevert voor een snellere acceleratie win je meer.
 
Mja, 'k hoorde Julius op het EK zeggen dat als je met 'n 1:10 harder dan 104 over de speedtrap heen ging je de bocht niet haalt en je je ronden dus verprutst....

'k ben 't wel met jullie eens, 't binnenstuk is bij de MACH veel belangrijker dan de topsnelheid.
 
In de mickeys kan je al snel tot 0.5 seconden winnen....
Ook de omega strak nemen levert dit op....

Dit zijn de enige 2 plekken waarvan ik wel durf te zeggen dat ik daar de aansluiting mis met de echte "top"....
Ben ook hard bezig ze anders te nemen, maar vergt training..... weet wel hoe het "moet", maar nu nog ff doen......
 
M7H zei:
In de mickeys kan je al snel tot 0.5 seconden winnen....
Ook de omega strak nemen levert dit op....

Dit zijn de enige 2 plekken waarvan ik wel durf te zeggen dat ik daar de aansluiting mis met de echte "top"....
Ben ook hard bezig ze anders te nemen, maar vergt training..... weet wel hoe het "moet", maar nu nog ff doen......

Dat zijn de plaatsen waar je het meest duidelijk ziet dat je de aansluiting mist omdat je het duidelijk door hebt als je van de ideale lijn afwijkt.
Bij een heleboel rijders valt er ook erg veel tijd aan het einde van het rechte stuk te winnen. Het overgrote deel remt teveel af en zit teveel aan de binnenkant waardoor de uiteindelijke bochtensnelheid dus ook veel te laag is. Dit zie je zelfs bij hele goede rijders, volgens mij komt dat omdat die bocht toch het verst weg is en je dus ook niet goed ziet dat het sneller kan of dat het anders moet.
Maar de mickey blijft de plaats waar je het meest kan winnen, het rechte stuk de plaats waar je het meest kan verliezen... :wink:
 
WVK Performance zei:
dat ding had zo enorm veel klemming dat ie niet boven de 95km/h op heemstede uitkwam.
Je moest dat ding echt over de 110 graden stoken voordat er wat snelheid in kwam, maar ja....


De motor die laatst de geest gaf was een ander experiment.

Die motor met enorme klemming leeft nog steeds en gaat inmiddels al voorbij de 107 op de MACH. Nadat ik deze motor van verschillende motoren had samengesteld (waaronder een zuiger van 33 liter :yes: oud) heeft hij al ruim 17 liter gelopen en komt nu langzaam los, maar nog steeds meer klemming dan elke nieuwe dan ook. Alleen het starten is rampzalig. :bad-words:

Let wel: deze motor is niet bedoeld om wedstrijden mee te rijden, maar puur om meer rijervaring op te doen. Dan bespaar ik dus rijtijd met mijn wedstrijdmotoren.

echt lang gaat ie dan ook niet mee.

Leeft dus nog steeds :banana:
 
Interessant allemaal, maar niet echt per se Serpent gerelateerd. Misschien een idee om een 'algemeen circuit race topic' o.i.d. te openen?!
 
Dirk Jan zei:
Interessant allemaal, maar niet echt per se Serpent gerelateerd. Misschien een idee om een 'algemeen circuit race topic' o.i.d. te openen?!
das wel een goed idee, weer neemt de eer?
mss ook wel handing om een paar regels te hanteren voor dat topic om te voorkomen dat het volgepost word met auto vragen...waar dit topic eigenlijk voor bedoelt was :lol:
 
WVK Performance zei:
Dirk Jan zei:
Interessant allemaal, maar niet echt per se Serpent gerelateerd. Misschien een idee om een 'algemeen circuit race topic' o.i.d. te openen?!
das wel een goed idee, weer neemt de eer?
mss ook wel handing om een paar regels te hanteren voor dat topic om te voorkomen dat het volgepost word met auto vragen...waar dit topic eigenlijk voor bedoelt was :lol:

Ja eens ff terug naar Serpent, een goed idee....
Zeg Peter, post eens wat van je nieuwe Serpent 966, hebben we weer even wat te bepraten.
Heeft misschien al iemand een foto van de nieuwe auto die op punt staat van presentatie?
 
Sjees, John, hebben ze je dat nog niet verteld dan?..... oh, mag jij je niet mee bezig houden, jij bent van de afdeling brandstof...... hahahaha....
 
Back
Top