Algemeen Serpent Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door DiezeL, 6 nov 2006.

  1. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Zeker niet dit jaar Roelof. :nooo:

    Rick, Ilia, John, Danny, Rob, Stanley en Jordy gaan daar zeker een stokje voor steken. Je mag blij zijn als je uberhaupt de Main Final haalt.
     
  2. masterwebber

    masterwebber Guest

    Had voor de 710 een Servo lever front long gekocht.

    Maar toen ik hem gemonteerd had kwam ik erachter dat die (ook stuurstangen) bij het sturen mijn "alu diff clamp" raakt van het voordiff.

    Dit komt omdat de nieuwe servo hevel langer is, maar hoe is dit het beste te verhelpen?
     
  3. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Dit is ook het geval (welliswaar miniem) bij het plastieken diff clamp.
    Normaal moet je van één van beide onderdelen (of van alletwee een beetje) wegschuren zodat ze elkaar niet meer raken. Dit hielp bij mij en andere kennissen met dit probleem in ieder geval.
     
  4. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    En dan vergeet je nog:

    Rik, Daniel, Joey ... en dat zijn er dan 10!
     
  5. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    in 2008...als ik weer in de NK klasse zit he :wink:
    Bij de eerste vier kwalificeren voor mij in de NOMAC cup moet geen probleem zijn...mocht dat wel het geval zijn dan vraag ik mij toch echt af waarom ik bij de laatste wedstrijd de rest zo goed kon bijbenen...
     
  6. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    lekker belangrijk!
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Zolang je maar achter mij staat... :wink:
     
  8. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    reactie zie circuit topic :wink: daar is dat topic voor namelijk!
     
  9. DiezeL

    DiezeL Guest

    Even een vraagje, heeft iemand al een keer de F180 zien rijden?

    zou ik graag is willen zien..:D

    Greatz,

    Diezel
     
  10. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ja
     
  11. Atarikid

    Atarikid Guest

    Nee
     
  12. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    :D

    't ding heeft gereden op de MACH, dus je kan het gezien hebben.....
     
  13. DiezeL

    DiezeL Guest

    Hey,

    ik heb even een vraag in verband met de koppeling, ik heb hem nou zo afgesteld dat hij niet echt super snel
    "aangrijpt" dus optrekt, omdat ik dat eigenlijk wel fijn vind om de auto eerst nog een beetje te leren kennen,
    voordat het ding een stoeprand raakt, omdat die te snel optrekt :)

    ik zou graag willen weten of die schadelijk is voor de koppeling..

    hier een filmpje van mn wagen van afgelopen zondag:
    [/media]

    Greatz,

    Diezel
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    heb je nou al een keer volgas gegeven op je filmpje of is je motor gewoon te rijk afgesteld?

    mvg jarno
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Goed is het niet maar je merkt dat het gedurende het filmpje iets bij trekt, dit is echt de grens van afstelling waarbij de auto als een speer er vandoor kan gaan als de motor ook iets armer gezet wordt.

    In jouw geval zal ik de moer van de veer in de koppeling een kwart tot een halve slag losser zetten of bij de druklager nog een shim van +/- 0.2mm leggen.
     
  16. DiezeL

    DiezeL Guest

    Ok, bedankt voor de info, die kwartslag losser, heb ik al gedaan, maar ik doe er nog wel een 0,1 shim
    bij, ook is het idd zo dat hij nog vrij rijk staat afgesteld, eigenlijk heb ik de heletijd zo van, dit gaat
    hard zat zo :p maargoed ik ga hem dan nu wel is ff wat armer zetten bij de volgende rit :D

    Greatz en bedankt voor reply,

    Diezel
     
  17. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Hou de teperatuur ff goed in de gaten. Ik hou maximaal 100 graden aan. Maar hij moet wel warmer worden dan 80 graden.

    M.v.g. Mark
     
  18. DiezeL

    DiezeL Guest

    Hey,

    ja ik heb een thermometer erop zitten, maar deze gaat maar tot 70 graden celsius, en als die daarboven
    komt geeft hij HH,H aan dus, error ofzo

    ik denk dat hij de hele tijd zo rond de 80 - 90 graden heeft gereden

    Greatz,

    Diezel
     
  19. Atarikid

    Atarikid Guest

    ROTFL ... you made my day....

    Robbe heeft een kleine thermometer speciaal voor rc.
     
  20. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    2 speed shaft voor serpent 720:
    Wanneer ik in de refence guides kijk voor de 710 en de 720 dan hebben deze 2 een ander nummer maar bepaalde (web)winkels vermelden "2 speed shaft for use with 710/720". Betekend dit dan dat de 2 speed shaft van de 710 ook op de 720 past?

    centax 3 verschil 710 en 720:
    naast het verschil in de tandwielen en de gele/zwarte schoen zie ik dat de veer ook een ander nummer heeft:
    voor de 720 is dit 6586: centax 2 coilspring 1.8
    voor de 710 is dit 909518: centax 2 coilspring 1.8
    Dus een ander nummer maar dezelfde benaming. Zijn dit nu 2 dezelfde veren? maw. kan de veer uit de 710 koppeling gebruikt worden op een 720.
     

Deel Deze Pagina