Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
weet je iedereen heeft een eigen manier van inlopen de een rijd 10 liter de ander 20 laat het lekker lopen ieder weet zelf het toch het beste hoe die het doet toch????? :lol:

Nou, 20 liter Arie?...... :wink:
Maar, nee zeker niet iedereen weet hoe hij een motor moet in laten lopen, zeker niet de nieuwelingen onder ons, en die zijn er zat.....

Jij en ik weten het wel en hebben elk onze eigen manier denk ik dan maar, althans als jij je motoren in laat lopen zoals Rick Vrielijnck voorschrijft, dan niet, want die heeft het van mij... :wink:

qwerty zei:
weet je iedereen heeft een eigen manier van inlopen de een rijd 10 liter de ander 20 laat het lekker lopen ieder weet zelf het toch het beste hoe die het doet toch????? :lol:

Daar ben ik het voluit mee eens! Ik probeerde enkel een nieuweling te helpen en hem een gemakkelijk en vrij goede methode te geven. :-)
Ik denk dat we er nooit uit zullen komen welke methode het beste is. Dat elke motorfabrikant er onduidelijk over blijft zegt genoeg. Het is en blijft een grijze zone hé.
Je mag trouwens je motor nog op de beste en meest optimale manier inlopen, als dat al zou bestaan, dan nog kan je onverwacht stukken hebben zoals een defecte lager, gebroken conrod,... je hebt het niet altijd in de hand.

Je moet jezelf er gewoon bij neerleggen dat je per seizoen het meestal niet kan doen met 1 motor. Dat lijkt een utopie. :D

ik heb die ninja . ik heb en daar lieg ik niet over 19 liter met mijn eerste drijfstang. met de 3 uurs een nieuwe er in gezet nou martin en op de 3 uurs ook nog lopen knallen. en ik weet zeker dat ik er nog 3 of 4 wedstrijden mee kan rijden als maar goed onderhoud pleeg.maar iedereen weet toch wel dat je na het rijden niet zomaar weg kan zetten ONDERHOUD :lol: :lol:

Hey,

Ja natuurlijk is het een saai filmpje maargoed, kijk daar even doorheen en word niet zo zeurderig...
het gaat er gewoon om, om ff te laten zien waar ik nu mee bezig ben, vooral voor de mensen die misschien ook
een eigenlijk circuit auto willen aanschaffen, en er net zo weinig als mij vanaf weten, jullie denken natuurlijk
eitje zon autotje inrijden, maar ik vond het nog wel een hele prestatie om dat ding eindelijk is aan te krijgen! :D

dus jullie 'ervaren' rijders, kijk er even doorheen... ;)

Greatz,

Diezel

Atarikid zei:
qwerty zei:

Daar ben ik het voluit mee eens! Ik probeerde enkel een nieuweling te helpen en hem een gemakkelijk en vrij goede methode te geven. :-)
Ik denk dat we er nooit uit zullen komen welke methode het beste is. Dat elke motorfabrikant er onduidelijk over blijft zegt genoeg. Het is en blijft een grijze zone hé.
Je mag trouwens je motor nog op de beste en meest optimale manier inlopen, als dat al zou bestaan, dan nog kan je onverwacht stukken hebben zoals een defecte lager, gebroken conrod,... je hebt het niet altijd in de hand.

Je moet jezelf er gewoon bij neerleggen dat je per seizoen het meestal niet kan doen met 1 motor. Dat lijkt een utopie. :D

Een heel seizoen met 1 blokje kan makkelijk.
Heb et heel jaar met 1 JP stock motor gereden, heeft zo'n 20-25 liter gehad, laatste wedstrijd alsnog topsnelheden van over de 100.
En dat voor een motortje van 225 euro, drijfstangen doe je ook zo 8 liter mee, zit nog nergens speling, alleen een voorlager vervangen omdat ik een scheef ringetje achter het vliegwiel had gezet.

qwerty zei:
ik heb die ninja . ik heb en daar lieg ik niet over 19 liter met mijn eerste drijfstang. met de 3 uurs een nieuwe er in gezet nou martin en op de 3 uurs ook nog lopen knallen. en ik weet zeker dat ik er nog 3 of 4 wedstrijden mee kan rijden als maar goed onderhoud pleeg.maar iedereen weet toch wel dat je na het rijden niet zomaar weg kan zetten ONDERHOUD :lol: :lol:

Sorry Arie, maar ik las toch echt ff dat je het over 10 tot 20 liter INLOPEN had, vandaar......

19 Liter met een drijfstang is niet verkeerd (understatement), maar wel link dat je zover gegaan bent, wat dacht je "ik zie het wel" :razz:
Eigenlijk heb je gelijk, maar ik heb ook Ninja's iets te vroeg stuk zien gaan......
kijk maar: http://www.rctech.net/forum/attachment.php?attachmentid=184442
Net als Mega's overigens, en 35+21's, Vega's, dus wat dat betreft, wordt niemand gediscrimineerd.. :wink:

R3an!m@ted zei:
Heb et heel jaar met 1 JP stock motor gereden, heeft zo'n 20-25 liter gehad, laatste wedstrijd alsnog topsnelheden van over de 100.
En dat voor een motortje van 225 euro, drijfstangen doe je ook zo 8 liter mee, zit nog nergens speling, alleen een voorlager vervangen omdat ik een scheef ringetje achter het vliegwiel had gezet.

Sjees, 20-25 liter in één jaar???? Komen wij aan met 10 liter in twee maanden, 60 liter in totaal dus en dat zijn dan ehhhhh.... +/- 20 drijfstangen. Maar dat zijn dan wel "andere" JP's.

Nismo zei:
R3an!m@ted zei:

Sjees, 20-25 liter in één jaar???? Komen wij aan met 10 liter in twee maanden, 60 liter in totaal dus en dat zijn dan ehhhhh.... +/- 20 drijfstangen. Maar dat zijn dan wel "andere" JP's.

Een 1:8 zuipt ook bijna 2 keer zoveel als een 1:10, daar zit een groot verschil in liters. En hoe vaak je je drijfstang vervangt dat is maar net hoe kritisch je op die dingen bent. Bij de 2.11cc JP's kan je zowel bij de stock als de tuned inderdaad 8 liter doen met een drijfstang zonder problemen. Als dat bij een 3.5cc JP om de 3 liter is... So be it... Ik blijf lekker 1:10 rijden! :P:D

Nismo zei:

Stelletje asfalt vreters.... :wink:
Ik heb dit jaar 15 liter verbruikt.......

kyoshodriver-->Bartje zei:
Een 1:8 zuipt ook bijna 2 keer zoveel als een 1:10, daar zit een groot verschil in liters. En hoe vaak je je drijfstang vervangt dat is maar net hoe kritisch je op die dingen bent. Bij de 2.11cc JP's kan je zowel bij de stock als de tuned inderdaad 8 liter doen met een drijfstang zonder problemen. Als dat bij een 3.5cc JP om de 3 liter is... So be it...

De nieuwe R6 drijfstang lijkt iets langer mee te gaan overigens, +/- 5 liter.

Hey,

als jullie het nu toch over 'drijfstangen' hebben, ik moet mijn drijfstang van m'n Mega
Zx-12 Ms Race ook nog naar een paar liter gaan vervangen...

is dit moeilijk, heeft iemand een voorbeeld van iemand die dat al eens gedaan heeft
en dit op het internet heeft gezet?

Greatz,

Diezel

Bij www.rbproducts.com staat bij de FAQ een mooi stukkie uitleg hoe de drijfstang te vervangen.

Wanneer die bij een Mega moet.... daar is nog niemand over uit....

Bij een Novarossi (based) motor is zeker de eerste drijfstang bij 5 liter aan te bevelen, de volgende daarop kan wel bij 6 of 7 liter.

Roelof zei:
Bij een Novarossi (based) motor is zeker de eerste drijfstang bij 5 liter aan te bevelen, de volgende daarop kan wel bij 6 of 7 liter.

Ehhhhhh ehhhhhh.... JP is toch Novarossi based? Uit ervaring kan ik je vertellen dat de R5 al na 3 liter knallen (NK-race) al aardig wat speling krijgt. Zoals ik al aangaf blijkt dit met de R6 minder te zijn en de R5-jes uit het eigen zakje van Jean Paul ;)

Maar goed wij vallen niet onder de groep hobby rijders.

Roelof zei:
Wanneer die bij een Mega moet.... daar is nog niemand over uit....

Mwa, staat vrij duidelijk in het boekje wat bij de motor zit....
Tussen de 5 en 8 uur rijtijd.....
Bij een EVO5 stond tussen de 12 en 15 uur.........

Ik vervangen de Mega drijfstang om de 5 liter (makkelijker bij te houden dan rijtijd......)
dit komt overeen met ongeveer 5 uur........

Wat kan ik het beste kopen als plug voor een zx-12 sport?? en waarom?

5 HOT

6 MEDIUM

Of moet ik me een turbo plug aanschaffen? dewelke?

Hartelijk bedankt :D

grtz hendrikiver

Hey,

Wat kan ik het beste kopen als plug voor een zx-12 sport?? en waarom?

volgens mij kreeg je een plug van Mega bij je motor bij geleverd, die zou ik dan weer
aanschaffen, weetje niet meer welke het was dan kan ik je wel vertellen welke ik bij mijn
Zx-12 Race kreeg en dat was een: 6 COLD, productnummer van Mega: #200161

ik hoop je hiermee geholpen te hebben :D

Greatz,

Diezel

damn wat een phoeha over de levensduur van een motor zeg...
Elke motor kan lang meegaan, hangt er vanaf hoe je hem gebruikt!

Zo kwam tersteeg met zijn 35 PLUS 21 niet boven de honderd uit en haalde hij net krap de 4 minuten op de mach....
tja als je hem zo rijk hebt staan gaat ie wel eeuwig mee!

(dat was voordat ik hem een keer goed afstelde, hangt ie hem prompt in het hek... "oh hij is toch eigenlijk wel te snel voor mij")

Back