Atarikid zei:Agh, het zal wel aan mij liggen... ik ben/word een oude zeurpiet... :lol:
Ja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Atarikid zei:Agh, het zal wel aan mij liggen... ik ben/word een oude zeurpiet... :lol:
qwerty zei:weet je iedereen heeft een eigen manier van inlopen de een rijd 10 liter de ander 20 laat het lekker lopen ieder weet zelf het toch het beste hoe die het doet toch????? :lol:
Atarikid zei:qwerty zei:weet je iedereen heeft een eigen manier van inlopen de een rijd 10 liter de ander 20 laat het lekker lopen ieder weet zelf het toch het beste hoe die het doet toch????? :lol:
Daar ben ik het voluit mee eens! Ik probeerde enkel een nieuweling te helpen en hem een gemakkelijk en vrij goede methode te geven.
Ik denk dat we er nooit uit zullen komen welke methode het beste is. Dat elke motorfabrikant er onduidelijk over blijft zegt genoeg. Het is en blijft een grijze zone hé.
Je mag trouwens je motor nog op de beste en meest optimale manier inlopen, als dat al zou bestaan, dan nog kan je onverwacht stukken hebben zoals een defecte lager, gebroken conrod,... je hebt het niet altijd in de hand.
Je moet jezelf er gewoon bij neerleggen dat je per seizoen het meestal niet kan doen met 1 motor. Dat lijkt een utopie.![]()
qwerty zei:ik heb die ninja . ik heb en daar lieg ik niet over 19 liter met mijn eerste drijfstang. met de 3 uurs een nieuwe er in gezet nou martin en op de 3 uurs ook nog lopen knallen. en ik weet zeker dat ik er nog 3 of 4 wedstrijden mee kan rijden als maar goed onderhoud pleeg.maar iedereen weet toch wel dat je na het rijden niet zomaar weg kan zetten ONDERHOUD :lol: :lol:
R3an!m@ted zei:Een heel seizoen met 1 blokje kan makkelijk.
Heb et heel jaar met 1 JP stock motor gereden, heeft zo'n 20-25 liter gehad, laatste wedstrijd alsnog topsnelheden van over de 100.
En dat voor een motortje van 225 euro, drijfstangen doe je ook zo 8 liter mee, zit nog nergens speling, alleen een voorlager vervangen omdat ik een scheef ringetje achter het vliegwiel had gezet.
Nismo zei:R3an!m@ted zei:Een heel seizoen met 1 blokje kan makkelijk.
Heb et heel jaar met 1 JP stock motor gereden, heeft zo'n 20-25 liter gehad, laatste wedstrijd alsnog topsnelheden van over de 100.
En dat voor een motortje van 225 euro, drijfstangen doe je ook zo 8 liter mee, zit nog nergens speling, alleen een voorlager vervangen omdat ik een scheef ringetje achter het vliegwiel had gezet.
Sjees, 20-25 liter in één jaar???? Komen wij aan met 10 liter in twee maanden, 60 liter in totaal dus en dat zijn dan ehhhhh.... +/- 20 drijfstangen. Maar dat zijn dan wel "andere" JP's.
Nismo zei:Sjees, 20-25 liter in één jaar???? Komen wij aan met 10 liter in twee maanden, 60 liter in totaal dus en dat zijn dan ehhhhh.... +/- 20 drijfstangen. Maar dat zijn dan wel "andere" JP's.
kyoshodriver-->Bartje zei:Een 1:8 zuipt ook bijna 2 keer zoveel als een 1:10, daar zit een groot verschil in liters. En hoe vaak je je drijfstang vervangt dat is maar net hoe kritisch je op die dingen bent. Bij de 2.11cc JP's kan je zowel bij de stock als de tuned inderdaad 8 liter doen met een drijfstang zonder problemen. Als dat bij een 3.5cc JP om de 3 liter is... So be it...
Roelof zei:Bij een Novarossi (based) motor is zeker de eerste drijfstang bij 5 liter aan te bevelen, de volgende daarop kan wel bij 6 of 7 liter.
Roelof zei:Wanneer die bij een Mega moet.... daar is nog niemand over uit....
Wat kan ik het beste kopen als plug voor een zx-12 sport?? en waarom?