Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
Hendrikiver,

Bij een ZX-12 Sport horen normale pluggen. Een turbo plug past er niet in. Diezel heeft een ZX-12 Race die wel turbopluggen gebruikt. Gebruik dus niet de plug met het bestelnummer dat Diezel hierboven suggereert.
Standaard zit er bij de ZX-12 Sport een 6 Medium plug. Als ie daar goed op loopt kan je die gewoon weer bestellen. Bestel er gelijk een paar, die dingen moet je nog wel eens vervangen. Als je wilt experimenteren koop je ook gelijk de 5 en 7.

Hey,

Sorry, ik dacht dat dat niet veel uitmaakte, maar wat jij bedoeld Martijn is denk ik een conische
plug, i.p.v. een turbo plug maargoed, je moet dus een medium plug hebben :)

Greatz,

Diezel

Een turbo plug is conisch, een gewone plug niet.
Normale plug:
normalplug.jpg

Turbo plug:
turboplug.jpg

bron: http://www.macdebaanbrekers.nl/motor/motor.htm
(stukje wat Roelof ooit in elkaar heeft zitten flansen... :wink:)

Okay bedankt voor de reacties!!

Ik dacht dat ze misschien een gewone hadde meegeleverd omdat dat goedkoper was fzo
Ik heb gewoon een 5 hot besteld.... Dan kan ik deze gebruiken als het kouder is... ja toch? :)

grtz hendrikiver

WVK Performance zei:
damn wat een phoeha over de levensduur van een motor zeg...

Dat zegt dan iemand die nog nooit één motor zelf heeft gekocht. :lying:

Elke motor kan lang meegaan, hangt er vanaf hoe je hem gebruikt!

Was jij niet diegene die twee 500+ euro motoren in een middag had gesloopt. :yes:

Zo kwam tersteeg met zijn 35 PLUS 21 niet boven de honderd uit en haalde hij net krap de 4 minuten op de mach....
tja als je hem zo rijk hebt staan gaat ie wel eeuwig mee!

Tja...als ie nog niet helemaal los is....krijg je dat soort dingen. Ons benzunig. :turn-l:

(dat was voordat ik hem een keer goed afstelde, hangt ie hem prompt in het hek... "oh hij is toch eigenlijk wel te snel voor mij")

Yep! :mrgreen:

Hoe is het in Italia??

Zo kwam tersteeg met zijn 35 PLUS 21 niet boven de honderd uit en haalde hij net krap de 4 minuten op de mach....
tja als je hem zo rijk hebt staan gaat ie wel eeuwig mee!
dat was voordat ik hem een keer goed afstelde, hangt ie hem prompt in het hek...
Tja...als ie nog niet helemaal los is....krijg je dat soort dingen. Ons benzunig. :turn-l:

Nah, je rijdt gewoon als een oud vrouwtje...... :mrgreen:
Oh, met navigatie systeem
"ga hier na links" (het hek in......) :wink:

Hey jongens ff on-topic he! Het nieuwe seizoen is nog niet begonnen! Volgend jaar kunnen we zien wie er als een "oud vrouwtje" rijdt. :)

Hey,

ik heb vandaag mijn Serpent zijn eerste 3 tankjes laten lopen, met 3 slagen Hoofdsproeier Rijker
en daarmee gereden, alleen houd ik hem never nooit niet bij, als ik hem Wide Open Throttle ga rijden!

check even het filmpje!

[/media]

Graag zoveel mogelijk reacties! :D

Greatz,

Diezel

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat wil je horen..? Je bent gewoon een motor aan het inlopen hoor... Ik vind dit allemaal vrij nutteloos. Stel gewoon een vraag als je die hebt. Het heeft geen zin om zomaar filmpjes te posten als ze verder geen doel hebben.

kyoshodriver-->Bartje zei:
Wat wil je horen..? Je bent gewoon een motor aan het inlopen hoor... Ik vind dit allemaal vrij nutteloos. Stel gewoon een vraag als je die hebt. Het heeft geen zin om zomaar filmpjes te posten als ze verder geen doel hebben.

Wat hebben jullie tegen deze jongen? :nooo:

Het is toch logisch dat hij het spannend vind en dat hij deze fantastische hobby met ons wil delen.
Als je het niks vind, reageer dan niet. Sorry....maar dat wilde ik even kwijt. :agrue:

kyoshodriver-->Bartje zei:
Wat wil je horen..?

Als hij het nu compleet aan het verknoeien was, had je'm kunnen zeggen dat het zo niet hoort...
Ik snap z'n enthousiasme wel hoor, alleen is dat voor de serieuzere rijders (club/competitie) niet zo interessant wrs.
Hij zou natuurlijk ook alles in een eigen topic kunnen zetten, want vragen worden hier niet echt gesteld.

Maar goed, ik hou wel van wat filmmateriaal...
Zo kan DiezeL nu al zeggen dat hij voor de rest van de tankjes best ergens anders kan gaan rijden.
Ideaal zou zijn mocht je'm op een rustige dag op circuit kunnen inrijden, genoeg plaats en je doet wat rijervaring op.

Veel plezier ermee nog!

Groeten,
JaZz.

Hey,

goed, ik hoor dus niet dat hij eigenlijk niet rijk genoeg loopt, want ik dacht dat ik hem te arm had
staan voor de WOT methode, omdat ik hem maar 50 % gas geef op de rechte stukken en hij eigenlijk dan nauwelijks
renned bij is te houden, ik heb hem op dat filmpje 3 slagen rijker dan fabrieksafstelling zoals gezegt in de WOT methode..

en indd:

1. Altijd je kap gebruiken als je gaat rijden. Ter bescherming en wegligging.
2. Je koppeling slipt een beetje zo te horen.

de kap hoort volgens mij bij het inrijden van de WOT methode er niet op, en idd hij trekt niet
echt fijn op, hoe kan ik dit verhelpen door de koppeling te veranderen?

Greatz,

Diezel

P.s. Bartje ga huilen!

DiezeL zei:
de kap hoort volgens mij bij het inrijden van de WOT methode er niet op

De kap zorgt er ook voor dat de motor beter op temperatuur blijft bij het inrijden. Je kan zelfs beter ook nog een stuk ducktape om de koelkop plakken om zo de temperatuur erin te houden.

, en idd hij trekt niet
echt fijn op, hoe kan ik dit verhelpen door de koppeling te veranderen?

Volgens mij moet je de moer van koppeling iets losser zetten of kijken of de afstand tussen klok en schoen wel juist is. Zeker als alles nieuw is moet je deze afstand nog een keer nameten als je gereden hebt omdat de onderdelen iets meer op elkaar zijn ingesleten.

Hey,

Ok, dat moet ik dus nog ff een keer na gaan meten, en welke moer bedoel je, het schroefje die je het allerlaatste
in je clutch draait, en dat dan alles klaar en vast zit?

ook denk ik toch, dat ik hem gewoon zonder kap inrijd omdat dat ook aan word gegeven in de WOT methode...
maar toch bedankt voor je reactie :P

Greatz,

Diezel

DiezeL zei:
Hey,

Ok, dat moet ik dus nog even een keer na gaan meten, en welke moer bedoel je, het schroefje die je het allerlaatste
in je clutch draait, en dat dan alles klaar en vast zit?

Nee, dat is een bout(je).

Ik bedoel de moer waar je de veer mee kan afstellen.

Heb je het nou over de 2-bak of over de Clutch?

want in de clutch zit geen 'veer' als ik het me kan herrineren...

Greatz,

Diezel

Back