Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
DiezeL zei:
Heb je het nou over de 2-bak of over de Clutch?

want in de clutch zit geen 'veer' als ik het me kan herrineren...

Greatz,

Diezel

In de clutch/koppeling zit wel degelijk een moer. Namelijk artikelnummer 6583. Met deze moer kan je de voorspanning van de koppelingsveer afstellen.
Kijk even in je boekje. Heb je geen boekje kan je deze downloaden via mytsn.

Owja,

ik zie het, excusses! :D

die zit te strak suggereer jij, dus als ik hem ietsjes losser draai, dan pakt hij hem eerder,
als ik gas geef?

Greatz,

Diezel

DiezeL zei:
Owja,

ik zie het, excusses! :D

die zit te strak suggereer jij, dus als ik hem ietsjes losser draai, dan pakt hij hem eerder,
als ik gas geef?

Dat zou het kunnen zijn, moet je even testen. Maar zoals ik al eerder aangaf, kan het ook de ruimte zijn tussen klok en schoen. Even nameten en testen.

Dieseltje, zou jij eens niet naar een circuit gaan ergens in je buurt?
je gaat nog 10.000 vragen hebben, die in een oogwenk opgelost geraken, als je even een ervaren rijder onder de arm neemt.
Ik voorspel anders een topic van 100+ paginas :-)
Zoals je ziet worden je vragen graag beantwoord, maar op de racetrack leer je zooooveel meer!!!

willywuyts zei:
Dieseltje, zou jij eens niet naar een circuit gaan ergens in je buurt?

Hey Willy, ik weet niet hoe het weer bij jouw in Belgie is....maar hier zullen weinig rijders op de circuits aanwezig zijn. :D :D :D

Maar je hebt zeker gelijk dat hij daar zeker veel meer en sneller iets zal leren. :worship:

Hey,

Willy Ik heb verschillende Mensen Onder Mijn Arm.. Namelijk:

- Mark Been
- Martijn Aarden aka Quitoxic
- Emiel aka Qixis

en nog heel wat meer, die mij eigenlijk zoal bijna alles bij hebben gelegd, en tuurlijk
wil ik nog een keer naar het circuit, maargoed ik ben nog geen 18 en heb nog geen auto...
dus moet ik met de trein.. nou zie je me al gaan met al dat spul in een tas en hub! naar Velp!

nee, niet echt dus ik moet me beperken tot dit forum :D
en als jij je eraan ergert dan kom dan gewoon niet meer naar dit topic kijken :D
er zijn genoeg andere mensen die mij wel gewoon willen helpen!

Greatz,

Diezel

DiezeL zei:
Hey,

Willy Ik heb verschillende Mensen Onder Mijn Arm.. Namelijk:

- Mark Been
- Martijn Aarden aka Quitoxic
- Emiel aka Qixis

Waarom vraag je dat dan niet aan deze personen?
Probeer ook eens je gezond verstand te gebruiken eer je een vraag stelt. Veel vragen je die je nu al hebt gesteld kan je door logica perfect beantwoorden. Je hoeft geen ervaren rijder te zijn om even na te denken hoor.

WillyW heeft 100% gelijk dat je beter hulp vraagt ter plekke en er nu niet alleen mee zit te klooien. Want zo ga je gegarandeerd (ik zal dit even benadrukken GEGARANDEERD) met onnodige kosten zitten.

@ Roelof ... je had gelijk hoor met de opmerking 'Moet dit draadje ?'. :-)

nou, nou, geen zere tenen krijgen he....
Ik denk dat ik al MEER dan mijn sporen verdient heb met mensen te helpen, via mail, via fora, maar vooral!!! op de track.
We zijn ooit allemaal begonnen, dus vragen zijn echt wel normaal.
Maar de meeste vragen die jij hier stelt, en nog veel meer antwoorden op vragen die nog gaan komen, zijn op een aangename manier al rijdende op een track op te lossen.
Ik ken hier jongens die 30km met de fiets naar een circuit komen, omdat ze daar iets leren!!!
30km.... pffff
http://www.mytsn.com/products/desc.asp?prid=2342 (krijg het plaatje niet gecopieerd)
Euh Sander, nee echt veel rijders ga je ook hier niet vinden op de piste...
Alhoewel, atarikid daarentegen....
:-)

DiezeL zei:
Die Bag heb ik al :D

Greatz,

Diezel

Nu nog een fiets... :thumbsup:
Je kan moeilijk nog 2-3 jaar wachten tot je 18 bent en eindelijk eens op een circuit kan rijden he...
Er zijn hier veel ervaren mensen die je goede raad geven en je gewoon willen helpen.
Maak gebruik van de informatie en have fun ermee!

Groeten,
JaZz.

willywuyts zei:
Euh Sander, nee echt veel rijders ga je ook hier niet vinden op de piste...
Alhoewel, atarikid daarentegen....

Tja, ik wil dan ook niet voor u onderdoen volgend seizoen hé en probeer zoveel mogelijk te trainen in deze 'koude' winter periode. :-) Begin maar al te bibberen. 8)

@Diezel
Dit zou een algemeen Serpent topic moeten zijn, op zich ging dat best goed maar als iemand dan gaat uitwijden over zijn eigen auto terwijl hij daar al een topic voor had dan lijkt mij dat een soort van vervuiling van dit 'Algemene' topic.
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde met mijn eerdere post.
Bovendien blijkt dan ook nog dat hij wel genoeg ervaren mensen 'kent'. Als dat dan zo is dan zouden die, zoals al eerder gezegd, de meeste vragen toch moeten kunnen beantwoorden voor je...
Ik begrijp ook niet wat er mis om met de trein of met de fiets (afhankelijk van de afstand, die overigens niet af te leiden is omdat je je woonplaats niet aangeeft) naar het circuit te gaan. Ik ken zat mensen (waaronder mijzelf) die zo naar hun circuit gingen.

Maar als het topic verder maar een beetje algemeen blijft dan vind ik het best en als het anders is dan moet een moderator maar over de situatie oordelen...

Greetz.

Bart.

Ndegeocello zei:
WVK Performance zei:
damn wat een phoeha over de levensduur van een motor zeg...

Dat zegt dan iemand die nog nooit één motor zelf heeft gekocht. :lying:

maakt dat uit dan??

WVK Performance zei:
Elke motor kan lang meegaan, hangt er vanaf hoe je hem gebruikt!

Ndegeocello zei:
Was jij niet diegene die twee 500+ euro motoren in een middag had gesloopt. :yes:

Dat was een duidelijk geval van onjuist gebruik dan.... maarre wanneer was dat dan (recent dan), refresh my memory plz

WVK Performance zei:
Zo kwam tersteeg met zijn 35 PLUS 21 niet boven de honderd uit en haalde hij net krap de 4 minuten op de mach....
tja als je hem zo rijk hebt staan gaat ie wel eeuwig mee!

Ndegeocello zei:
Tja...als ie nog niet helemaal los is....krijg je dat soort dingen. Ons benzunig. :turn-l:

WVK Performance zei:
(dat was voordat ik hem een keer goed afstelde, hangt ie hem prompt in het hek... "oh hij is toch eigenlijk wel te snel voor mij")

Ndegeocello zei:

->als je zo zunig bent,waarom hang je hem zo vaak in het hek dan?

Ndegeocello zei:
Hoe is het in Italia??

BENE!!
Volgend weekend racen in Leno...mits ik zondag in staat ben om te gaan racen...die zaterdagavond ervoor ga ik met oa Salemi en Balestri stappen!
ff inburgeren zeg maar 8)

WVK Performance zei:
die zaterdagavond ervoor ga ik met oa Salemi en Balestri stappen!
even inburgeren zeg maar 8)

Heb je in ieder geval een excuus de volgende dag als je rijles krijgt van diezelfde jongens op het circuit...... :wink:

M7H zei:
WVK Performance zei:
die zaterdagavond ervoor ga ik met oa Salemi en Balestri stappen!
even inburgeren zeg maar 8)

Heb je in ieder geval een excuus de volgende dag als je rijles krijgt van diezelfde jongens op het circuit...... :wink:
yep...mits ik een stel wielen heb waarmee ik kan racen want mijn 966 ligt nog als een ontploft zicht bij mijn ouders in Nederland :s

WVK Performance zei:
maakt dat uit dan??

Als je het zelf moet betalen wel, maar in jouw geval maakt het inderdaad niet uit. :celebrate:

WVK Performance zei:
Dat was een duidelijk geval van onjuist gebruik dan.... maarre wanneer was dat dan (recent dan), refresh my memory plz

Jij bent ook kort van geheugen.

WVK Performance zei:
->als je zo zunig bent,waarom hang je hem zo vaak in het hek dan?

Daar heeft u een punt. :teacher:

Ik heb ook al een geruime tijd (30/06/2006) een 710 icm. Mega ZX12 maar nog nooit mee kunnen rijden :cry:

Het probleem zit in de koppeling, ik heb ook al een lange tijd een CD3 gehad met een Centax, en dat werkte altijd!
Maar die van de 710 krijg ik het niet voor elkaar om hem te kunnen laten aangrijpen!

Één tankje stationair heeft die dus al gelopen, en staat nu (als nieuw) ca. 2/3 maanden stof te vangen :mad:
Maar aangezien er hier een mooi topic voor is zal ik hem binnekort weer tevoorschijn toveren en de koppeling opnieuw monteren.

Als het nog niet werkt zal ik hulp vragen! Ik heb het al geprobeerd volgende Serpent handleiding, en volgens een uitgave van de Mauto, maar geen van beide had succes :(

Hebben jullie een goede basishandleiding oid op internet voor me?

Ik heb misschien ook zo'n vermoeden dat de startbox de verkeerde kant op draait... hij draait nu de kant op waarin de motor amper op toeren komt.. dat lijkt mij juist de verkeerde kant op? :wink:

Hieronder de pics:

DSC02289.jpg

DSC02290.jpg

DSC02291.jpg

DSC02292.jpg

dsc001384vp.jpg

Ondertussen is die al wel voorzien van enige tuningparts, als alu diffs (ball) en nog meer maar ben ik al vergeten :P

Btw ik ben ook 16 jaar oud,... en heb het zo geregeld dat mijn pa me bijna elke zondag naar het circuit te Apeldoorn (AMCA) wilt rijden :worship:

Back