Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
Hey,

even wat anders, ik wilde mijn auto even gaan berijden vandaag, en ben nog in de inloop-procedure.
maar toen ik hem wilde starten op m'n starterbox, leek het net alsof de accu van de starterbox leeg was,
maar wat dus helemaal niet zo was, hij krijgt de zuiger dus niet door zijn compressie heen, en kreeg de auto
ook niet aan de gang!

ik heb geprobeerd om de gloeiplug een kwart slag los te draaien, wat ook niet lukt, en om wat
brandstof in het gloeiplug gat te gooien, wat ook niet lukte, gloeiplug ook nagekeken, deed allemaal prima!

iemand een suggestie? misschien het motorblokje opwarmen ofzo, d.m.v. een fohn om zo de compressie te
verminderen??

Greatz,

Diezel

Ja sowieso het blokje even voorverwarmen, en dan zal die nog wel een paar keer vastslaan, maar dan duw je hem gewoon weer los, desnoods duw hem door totdat hij weer net wat begint te klemmen, als je hem dan op de startbox duwt dan trekt die hem uit de klemming en dan kan die driekwart slag lang snelheid maken om hem vervolgens door de klemming heen te drukken en dan zal die na een paar keer proberen wel aanslaan.
Het is wel belangrijk dat je startbox goed op toeren komt en dat de accu's dus ook goed vol zitten.

Greetz.

Bartje.

DiezeL zei:
Hey,

even wat anders, ik wilde mijn auto even gaan berijden vandaag, en ben nog in de inloop-procedure.
maar toen ik hem wilde starten op m'n starterbox, leek het net alsof de accu van de starterbox leeg was,
maar wat dus helemaal niet zo was, hij krijgt de zuiger dus niet door zijn compressie heen, en kreeg de auto
ook niet aan de gang!

ik heb geprobeerd om de gloeiplug een kwart slag los te draaien, wat ook niet lukt, en om wat
brandstof in het gloeiplug gat te gooien, wat ook niet lukte, gloeiplug ook nagekeken, deed allemaal prima!

iemand een suggestie? misschien het motorblokje opwarmen ofzo, d.m.v. een fohn om zo de compressie te
verminderen??

Greatz,

Diezel

Als je geen haardroger bij de hand hebt kan je ook het volgende doen:
Draai de gloeiplug volledig uit de motor. Laat de motor even rond draaien op de startbox. Gloeiplug er terug in en hupsake...
Met deze lage omgevingstemperatuur zal er nog meer klemming op je blokje zitten en zeker wanneer hij nieuw is.

Ok, maar dan kan er wel wat vuil in je motor komen....
maargoed, bij die methode moet ik dan ook de haardroger
gebruiken? want als dat zo zou zijn, zou je op een gegeven moment
gewoon lucht in je motortje blazen, die niet gefilterd is door je lucht filter...;)

Greatz,

Diezel

DiezeL zei:
gewoon lucht in je motortje blazen, die niet gefilterd is door je lucht filter...;)

Greatz,

Diezel

Ja maar die lucht uit de haardroger is wel schoon tenzij jij in een één of andere kolenmijn je motor probeert te starten.

DiezeL zei:

Greatz,

Diezel

Nee, die methode is wanneer je GEEN haardroger hebt hé.

Ik heb zojuist mijn koppeling opnieuw gebouwd volgens de tutorial.
Ik merkte dat ik een veer van 3 omwentelingen gebruikte ipv 4 die veel stugger is.
De veer die ik er nu op heb is volgens mij ook origineel dus dat schept hoop!

De startbox is nu aan het opladen... :lol:

Helaas... hij deed het nog niet...

De motor deed het gelukkig nog prima! Loopt erg betrouwbaar....

Ik had de gap op 0.7 gedaan... ik ga nu de veer iets losser draaien en een gap van 0.5 en end-play van 0.1 proberen!

[edit]Gedaan, op 0.5 en de veer losser maar helaas zonder succes.... ik heb de indruk dat de centax enorm slipt... hij is helemaal gebouwd zoals de afbeeldingen in de tutorial.... wie kan mij helpen? :?[/edit]

Ik zeg nu mss iets heel stom en doms maar kan het mss dat je eenrichtingslager er verkeerd is opgemonteerd en dat je zo geen aandrijving hebt... Ik weet nog van een tijdje gelede toen ik nog een trekstartje had dat ik die ook eens verkeerd had gemonteerd...

Wie weet! :)

grtz hendrikiver

@hendrikiver, nee dat is het ook niet... als ik met de hand de koppelingsklok tegen de klok in draai (vanaf dat clutchbell kan gezien) draait die zoals het hoort de wielen aan.
De startbox draait ook de goede kant op en een gap van 0.5 werkt niet... wat moet ik doen?? :?

Ik word een beetje hopeloos

Ik zou zeggen...Bel een maat van het circuit op of iemand die je kent die een goed werkende centax heeft....

Test hem op de jouwe... Normaal moet die dan ook toch functionere!!

Dan analyseer je wat de instellingen van zijn centax zijn en die maak je dan precies na... :D

zo zou ik het toch doen!!

toch raar dat het allemaal ni werkt hoewel je handleiding hebt geraadpleegd

grtz hendrikiver

masterwebber zei:
@hendrikiver, nee dat is het ook niet... als ik met de hand de koppelingsklok tegen de klok in draai (vanaf dat clutchbell kan gezien) draait die zoals het hoort de wielen aan.
De startbox draait ook de goede kant op en een gap van 0.5 werkt niet... wat moet ik doen?? :?

Ik word een beetje hopeloos

'Pakt' hij ook niet als je echt volle gas geeft?

Ik was ook al naar het circuit ermee geweest en meerdere mensen hadden er naar gekeken maar het niet kunnen verholpen...

Maar.... er is nu goed nieuws... HIJ WERKT!!!

Na lang naar plaatjes kijken begon ik het door te hebben.... die zilvere ring die je om de "schoentjes" heen doet zat verkeerd om.
Daardoor zag mijn koppeling er niet uit zoals:
Afbeelding146.jpg
...

Maar je zag die zilvere ring bijna niet.... ik heb hem net getest *met veel overlast voor slapende kinderen* en hij schoot steeds vooruit als ik gas gaf, dat deed die eerst nooit :p

Aha, ja en dan worden de gewichtjes tegengehouden en komt je koppeling niet ver genoeg naar voren om aan te grijpen........

Ik had hiervoor een CD3 met een Ofna Centax koppeling waar ik hem wel altijd zo monteerde (stond ook in de beschrijving) vandaar dat ik het hier vanzelfsprekend ook deed...

Maar er is dus wel ruim verschil tussen verschillende merken koppelingen merk ik dus!

Hey,

wat Henkidriver zei, dat zou ook best wel eens een probleem voor mij kunnen zijn...
als ik mijn koppelingsklok tegen de klok in draai, als ik er gewoon van de zijkant tegen aan kijk
dan draaien de wielen naar voren, dus rijd de auto als ware naar voren...

maar mijn starterbox, draait de andere kant op...

heb ik dan ook een fout met mijn 1 richtings lager, of ligt dat weer aan mijn
gearbox...?

Greatz,

Diezel

DiezeL zei:
Hey,

wat Henkidriver zei, dat zou ook best wel eens een probleem voor mij kunnen zijn...
als ik mijn koppelingsklok tegen de klok in draai, als ik er gewoon van de zijkant tegen aan kijk
dan draaien de wielen naar voren, dus rijd de auto als ware naar voren...

maar mijn starterbox, draait de andere kant op...

heb ik dan ook een fout met mijn 1 richtings lager, of ligt dat weer aan mijn
gearbox...?

Greatz,

Diezel

De centax klok moet tegen de klok indraaien en je startbox moet met de klok mee draaien.
Ik heb het je al eens gezegd ... gebruik even je gezond verstand en probeer de logica te begrijpen. Een wereld zal voor je open gaan. :roll:

Volgens mij kan je de one-way lager niet verkeerd monteren dus daar zal het ook wel niet aan liggen. Welke olie heb je gebruikt? Als deze te dik is kan de one-way lager eventueel niet goed functioneren.

Back