Algemeen Serpent Topic

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
hendrikiver zei:
Trek het je niet aan he diezel (al die commentaar) we geraken er wel uit!! :)

Hola ! Ik en andere bedoelen het goed hoor maar ten eerste zijn er meerdere die ook vinden dat dit niet in een algemene Serpent thread hoort en ten tweede wil hij soms niet luisteren als we zeggen dat hij beter eens iemand vraagt om het in de PRAKTIJK voor te doen.
Hij is niet alleen gefrustreerd aan het geraken, en zoals WillyW al aanbracht dat de auto op een plank in de garage zal terecht komen, maar ook dat hij zijn motor aan het verknoeien is. Den 'bjielle' heeft zeker al meer afgezien dan nodig.

Het is ondertussen duidelijk dat wij hem niet kunnen helpen. Zien is nog altijd gemakkelijker dan lezen.
Hij is nog student dus kan hij verdere teleurstellingen en onnodige kosten best missen. Daarom .... laat iemand anders het eens voor doen.

Is dat zo verkeerd dat we hem dat aanraden?

Atarikid zei:
DiezeL zei:
maargoed maandag/dinsdag dan komt mijn digitale
schuifmaat binnen, en stel ik de centax even helemaal opnieuw af en zie ik wel weer
verder!

DAT moet het zijn. Een digitale schuifmaat! Dat is je probleem.... not! :roll:

Tuurlijk hebben jullie gelijk en ik vind dat ook allemaal.... volledig akkoord!!

Maar deze uitspraak bijvoorbeeld komt net wat hard aan, zo vind ik toch...

grtz hendrikiver

hendrikiver zei:
Atarikid zei:
DiezeL zei:
maargoed maandag/dinsdag dan komt mijn digitale
schuifmaat binnen, en stel ik de centax even helemaal opnieuw af en zie ik wel weer
verder!

DAT moet het zijn. Een digitale schuifmaat! Dat is je probleem.... not! :roll:

Tuurlijk hebben jullie gelijk en ik vind dat ook allemaal.... volledig akkoord!!

Maar deze uitspraak bijvoorbeeld komt net wat hard aan, zo vind ik toch...

grtz hendrikiver

Misschien wel maar het is ook frustrerend voor ons dat hij echt niet wil luisteren. Allez, voor mij moet hij niet luisteren hé maar dan telkens terug komen met dezelfde vragen...

En nu terug on-topic!

Wie heeft er al de nieuwe Serpent F180 zien rijden? 8)

Lol jonges wat een gelul, zeg gewoon wat als je wat nuttigs hebt te vertellen, en
rot anders gewoon op met je 'goeie' bedoelingen...

Greatz,

Diezel

p.s. @ Atarikid, ik kan niemand vinden die in omstreeks verstand heeft van
een Modelbouwauto, mijn buurman heeft een Vliegmodel gehad met nitro motor,
en weet er ook wel wat vanaf, maar heeft eigenlijk niet zo veel verstand van
de nieuwe motoren van nu, dat vliegtuig van hem is 20+ jaar oud...

@ Bartje, hoe moet ik zon accu van een Auto aansluiten op mn starterbox dan?
staat dat in de handleiding, ik gebruik nu 1700 mhA, 2 x 7,2 volt

Ik heb het echt niet tegen jou willy, maar die opmerking van Atarikid...

godsamme mensen, jezus ga niet heletijd lopen zeuren dat ik contact moet
zoeken met mensen bij mij in de buurt want, geloof mij dat doe ik al!
dus nu ff on-topic, ik stel hier gewoon een vraag, vind je dat een domme vraag
of vind je het forum vernaching, dan kom je gewoon toch niet meer kijken, en zeg
je ook gewoon niets meer, ik vind het hartstikke fijn dat er zoveel mensen zijn die mij
gewoon wel proberen te helpen, en dan gaan andere zitten zeiken, dat ik niet zo veel
moet gaan vragen....tss

DiezeL zei:
p.s. @ Atarikid, ik kan niemand vinden die in omstreeks verstand heeft van
een Modelbouwauto, mijn buurman heeft een Vliegmodel gehad met nitro motor,
en weet er ook wel wat vanaf, maar heeft eigenlijk niet zo veel verstand van
de nieuwe motoren van nu, dat vliegtuig van hem is 20+ jaar oud...

Heu? Had jij niet gezegd dat je enkele mensen kende die je kunnen helpen?
Ik citeer:

"Willy Ik heb verschillende Mensen Onder Mijn Arm.. Namelijk:

- Mark Been
- Martijn Aarden aka Quitoxic
- Emiel aka Qixis "

Maargoed... ik zal me niet meer moeien met uw probleem. Ik hoop alsnog dat je een oplossing zal vinden. Voor mij is dit afgesloten.

Dat is waar Atarikid, maar daar mee heb ik Online contact via Msn, om dit
forum praat wat makkelijker te maken, misschien ook handig als ik jou
msn zou hebben...

Greatz,

Diezel

heb even in de database gesnuffeld:
aan jouw om de boten en vliegermannen er uit te filteren, en een compaan te zoeken die je kan wegwijs maken.
pb en maar...

lauterbacher doetinchem
dutchhelipilot Doetinchem
MRMPro Doetinchem
loodgieter20 doetinchem
Sentirager Doetinchem
henkbraam doetinchem
Pascal Waanders Doetinchem
Nico Terhorst Doetinchem
Tommyhawk Doetinchem
chokie Doetinchem
-dg- Doetinchem
MarSee Doetinchem
vliegmachine Doetinchem
rckarelrc doetinchem
Helirulez Doetinchem
vokube Kunststofbewerking doetinchem 30-5-
bertus100 Doetinchem
DiezeL Doetinchem
sjimmy doetinchem

Roelof zei:
Atarikid zei:
Hey! Dat is een goede verbetering. Kan je die nieuwe ring dan al kopen, ik kan die niet terug vinden? Bestelnummer?

Linkje naar de Serpent versie heb je al gekregen, maar deze is Mugen en is er niet, is op maat gemaakt zoals vele andere delen.
http://home.wanadoo.nl/tooms/ftp/jhp/DSCF2657.JPG

Cool. Dus jij hebt een draaibank staan ofzo?
Daar hou ik wel van ... echt hardcore je onderdelen zelf maken en verbeteren. Respect!
Je had er patent moeten opnemen. :-)

Atarikid zei:
Cool. Dus jij hebt een draaibank staan ofzo?
Daar hou ik wel van ... echt hardcore je onderdelen zelf maken en verbeteren. Respect!
Je had er patent moeten opnemen. :-)

Nee, ik heb geen draaibank, wel een boorkolom met wat freesmogelijkheden en wat ander gereedschap. Heb wel een sponsor achter mij met een machinefabriek die met nog meer leuke dingen bezig is en mij ondersteund in materialen welke mogelijk ook in de toekomst commercieel verschijnen maar ligt de prioriteit momenteel even bij een ander RC gadget.

En ik heb een kennis met een draai/freesbank die wat dingetjes vooor mij doet en een maat van mij heeft onlangs een CNC freesmachine aangeschaft, ik heb dus wat mogelijkheden om mij heen.

Maar om op dit topic terug te komen: een grote gap doet wonderen met je koppeling, probleem is dat de schoentjes vrij snel klem komen te zitten omdat ze te ver naar buiten komen, deze schijf (zoals Serpent die nu ook heeft) voorkomt dat waardoor een grotere gap minder kritisch wordt.

Roelof zou ik is mogen weten dan wat je andere Commerciele RC Gadget is,
of ben je dan bang dat meerdere mensen je idee gaan ontnemen :P ?

Greatz,

Diezel

Nee, dat mag je niet en het heeft niets met een nieuw idee te maken maar met een gewoon bestaand iets...

DiezeL zei:
@ Bartje, hoe moet ik zon accu van een Auto aansluiten op mn starterbox dan?
staat dat in de handleiding, ik gebruik nu 1700 mhA, 2 x 7,2 volt

Ja dat is dus wat aan de zwakke kant, en ik denk dus ook dat daar je startprobleem ligt.
Maar om de 12V accu aan te sluiten: De makkelijkste manier is om gewoon het kabeltje daarvoor te kopen. Daar zitten ook gewoon 2 stekkertjes aan die dan alleen in serie gezet zijn.
Je kan ook zelf even een kabel eraan solderen. Gewoon controleren dat de motoren in serie blijven staan, en dan sluit je de + aan op de + van het eerste motortje en de - aan op de - van het laatste motortje en dan kun je de accu op die nieuwe plus en min kabel aansluiten.

Mwah.... 1700mAh voldoet prima om op 1 lading het weekend door te komen, het zal zeker geen problemen geven tenzij je niet tijdig de accu's laadt.

idd Roelof, maargoed in de handleiding staat ook dat je minimaal 1500 mAh nodig hebt, dus dan moet 1700 ook wel lukken..
en verder heb ik me laten vertellen dat, als ik de accu van bijv. de auto minder sterk is dan de 2x7,2 omdat dat 14,4 volt is, en
een auto accu iets van 12 volt is...

Greatz,

Diezel

DiezeL zei:
idd Roelof, maargoed in de handleiding staat ook dat je minimaal 1500 mAh nodig hebt, dus dan moet 1700 ook wel lukken..
en verder heb ik me laten vertellen dat, als ik de accu van bijv. de auto minder sterk is dan de 2x7,2 omdat dat 14,4 volt is, en
een auto accu iets van 12 volt is...

Greatz,

Diezel

Dat is theoretisch juist inderdaad maar in praktijk zakt de spanning van de stickpacks vrij snel weg, en dat gebeurt niet bij een auto accu.
Maar goed doe wat je wilt maar ik denk dat er erg weinig mensen zijn die nog met 1700mAh packs werken in hun startbox en dat is niet voor niets... Als het echt altijd gewoon goed zou werken dan zou iedereen die gewoon gebruiken omdat het het goedkoopst en het makkelijkst is.

Greetz.

Bart.

ik heb er 2700 inzitten en die houden het niet eens een dag vol dus met 1700 haal je dat echt niet.

mvg jarno

Back