Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

ik reed net zo'n schuin stoepje af en toen vloog dat beugeltje eraf, het beugeltje heb ik nog kunnen vinden maar de schroefen niet, zo'n badkuip kost volgens mij 14.95(adviesprijs) maar zit daar dan ook die beschermingsbak van je tandwielen

Klein tipje voor het vastdraaien van de schroeven: Draai eerst een slag tegen de klok in, tot je voelt dat de schroef iets zakt. Dan valt ie in de oude schroefdraad en valt de schade mee als je je TT01 veel in- en uitelkaar haalt... met het vastdraaien: vast is vast, dus schroeven niet te vast aandraaien.

@Neo, zo'n badkuip kost idd. iets van 10-15 euro, maar die tandwielen beschermer zit bij de A of B parts.

voor 't vast zetten van schroefjes; gebruik een schroevedraaier met een dun handvat, ken je minder kracht zetten, en schroef altijd met gevoel.
als je nog niet zo goed kan sleutelen; draai je schroevedraaier tussen je duim & wijsvinger, niet met de volledige vuist.

9.95 8) das wel een voordeel alle spare-parts zijn lekker goedkoop!

ik heb ook iets langere schroefjes gemonteerd en nu gaat het prima...

mission zei:
daar had ik dus problemen mee afgelopen zondag met de reglementen had ik niet goed naar gekeken en reed met een kogellager in mijn motor terwijl dat een glijlager moest zijn anders had ik in de A finale gestaan. nou dik de B finale geworden. ik vind het een leuk circuit dat ERCE en kom misschien ook 1 mei ligt eraan hoelaat ik 30 april terug ben uit rome.

alleen florian koop toch wat beter packs dan die sanyo 2000 dan zul je toch weer wat harder gaan.( ik dacht te horen dat je een nieuwe wou gaan bestellen)
:oops: ook nog een 2000, en ik blijf bij nicd, die 2000 rijden net zo goed asl 3300 niMH.. en ik weet niet wie er achter me stond, was een beetje gestresst omdat de regels niet klopten met de standaart regels, ik zie je wel de 3 open club( als je komt tenmisnte) want 1 mei ben ik op vakantie jmmr :oops: , nu ff ontopic fotos, nieuwe body hieronder:

afb18814.jpg
[/url]

@TT-01 rcdriver:
mooi body zeg 8O

maar nu even een vraagje: bij de rtr versie zit de regelaar en ontvanger in 1 niet? nu dacht ik is het niet mogelijk om de ontvanger te behouden maar er een andere regelaar op aan te sluiten? Dus als je de regelaar/ontvanger opendraait kan je dan beide niet uit elkaar halen?

en kan een 40mHz ontvanger van bv. protech functioneren met een 40 mHz zender van tamiya?

Alvast bedankt

wooow ziet er mooi uit!! 8)

toch VIND IK die bmw kap van een paar pagina's terug, veeel mooier...... :lol: 8)
maar deze ziet er ook wel toppie uit hoor :wink: :wink:

@Steef_tamiya_freak :
thx..
@elladar/... weet ik niet.. ik denk dat het ineen zit en niet uit elkaar kan

die vrag moetn je maar ff op het elektronicaforum posten, daar weten ze dat vast wel

ik heb ff gecheckt.. de c.p.r unit is een samensmelting van regelaar en ontvanger..
duz, als je je auto wilt aanpassen zul je toch gewoon een andere regelaar + ontvanger moeten kopen

ah oké, is wel spijtig
bedankt om dat even op te zoeken

oja gaat een protech 40 mHz samen met een tamiya 40 mHz zender ?

elladar zei:
ah oké, is wel spijtig
bedankt om dat even op te zoeken

oja gaat een protech 40 mHz samen met een tamiya 40 mHz zender ?
bedoel je kristal? of ontvanger?
kristal kan van elk merk, ze zijn namelijk hetzelfde maar of de ontvanger samenkan? antwoord: ja.. alleen het kristal is van belang.. je moet dan wel een goede zender hebben ervoor :wink:

neem aan dat het om een AM ontvanger en zender gaat.
ik zou dan het kristal uit de cpu-unit nemen en die in de protech ontvanger steken.

ik heb vandaag mijn tt-01 ontvangen en dadelijk getest.
Maar nu was ik aan het kijken naar wat tuning onderdelen.
ik heb al het tuning setje van carson.

dus nu wou ik die allu cardan-as + koelrib voor de motor + andere vering sowiezo (die krijg ik nog)
maar nu was mijn vraag waar die cardan-as te bestellen was?

oja en wat is nog een optie?
ik zou graag rond de €40 blijven (dat is dan buiten de vering)

nu was ik ook aan het kijken naar een Stabiliser Set maar wat is daar eig. het nu van en voel je dit verschil fel want ik vind dit nogal duur.
en is dit niet zelf te maken door het te plooien van bv een kleerhanger?

elladar zei:
ik heb vandaag mijn tt-01 ontvangen en dadelijk getest.
Maar nu was ik aan het kijken naar wat tuning onderdelen.
ik heb al het tuning setje van carson.

dus nu wou ik die allu cardan-as + koelrib voor de motor + andere vering sowiezo (die krijg ik nog)
maar nu was mijn vraag waar die cardan-as te bestellen was?

oja en wat is nog een optie?
ik zou graag rond de €40 blijven (dat is dan buiten de vering)

nu was ik ook aan het kijken naar een Stabiliser Set maar wat is daar eig. het nu van en voel je dit verschil fel want ik vind dit nogal duur.
en is dit niet zelf te maken door het te plooien van bv een kleerhanger?
1. die cardanas is bij elke dealer bijna leverbaar. in geval als je eindhoven kan bereiken kan je bij verspaget wezen.
en je kunt je auto wel zo ver tunen als je wilt. het word nooit zo goed als een standaart x-ray bijvoorbeeld.. deze is meer voor de tuning fun.
hmm. rond de 40 euro? nieuwe motor? haha, nee
-TT01 Front One-Way Unit
-Aluminium Toe-In Rear Uprights
-TT01 Turnbuckle Tie-Rod Set
die zijn het belangrijkste op de kogellagers na.
die motor kooler moet ik nog es kopen. en die bovenstaande 3
groeten florian :wink:

de cardanas ga ik zeker nemen maar in welke webwinkel kan ik deze het beste bestellen?
dan ga ik ook nog 2 paar dish velgen kopen, een body (ik zou graag een supra of ford mustang, focus hebben)
er komt ook nog een heat sink (blauw) een alu battery holder (die ga ik zelf maken) ik ga ook nog een setje blauwe lock nuts nemen.
dit zal wel iets duurder dan €40 zijn meer dan heb ik al wat.

voor de rest komt er een acoms 15t limit regelaar in en een 19t trinity motor.

dus als je weet waar ik dat het beste kan bestellen (best binnen Nederland of België) dan laat je dat maar weten.

Back