Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

ik heb laatst mijn bodyposts doorgebroken
en nu kan ik geen nieuwe krijgen omdat die in het pakketje zitten niet kloppen met die van mij van lengte.. en ik kan niet heel dat pakket kopen want ik heb alleen B5 lange bodyposts nodig! wie heeft nog liggen? stuur me plzz een pb

ik heb nog een lastig probleem, dat jullie vast wel kennen,
bij die demper set van carson: als je die op je auto gemonteerd hebt, zul je merken dat je auto naar een bepaalde bocht toe opeens over z'n spreekwoordelijke "dakje" gaat.
ik heb alles al geprobeerd aan veersinstellingen.. veren omgewisseld,.
resultaat : ik heb hem zover gekregen dat hij nog maar een wiel wil optillen.
dit heeft alsnog een groot nadeel. ik verlies er kostbare seconden door, vooral omdat ons circuit deze optie wel vereist.
ook zijn de carson lagertjes..(tamiya CVA, mini schock cilinder) hoger dan de originele frictie dempers, waardoor mijn auto op die hoogte mee kan doen aan de rallyklasse, 14mm.
kan iemand mij vertellen hoe ik deze kleine ^@&$&*($ :evil: dempertjes
goed kan laten functioneren?, ik zie er namelijk geen heil meer in, omdat ik al 5 maanden er aan bezig ben..
ik ben van plan dan maar zon aluminium setje veren te kopen...

Ik had dit probleem ook... met tamiya dempers,
ik heb uiteindelijk de vulringen tussen de veren er tussen uit gehaald.
maar dan komt ie idd. lager te staan :?
ben ook al een hele tijd bezig hiermee :cry:
ik denk dat ik ook de olie ga veranderen naar ''medium''

klinkt stom maar veren in korten lijkt mij de makkelijkste oplossing, ik heb 't probleem ook, staat gewoon veels tehoog...
wat ook kan is in de demper zelf een extra kokertje om de demperstang, zodat ie in zijn geheel, er gewoon niet verder uit kan, probleem is dan dat bij het monteren van de onderste veerschotel, dat de veer erg onder spanning komt testaan.

en ff nog een vraag aan de TT-01 rijders: en welke "hop-up" zitten die conische ringen die geperst zitten in de voorste (boven en onder) draagarmen ?, bij mij zijn ze versleten n.l., ik ben ze iedergeval nog nooit in de A-, of B-parts tegen gekomen.
ik heb nu om de MEGA speling tegen tegaan, rubberringen er tussen gemonteerd (wat heel goed werkt, 0% speling!) maar de hele voor ophanging word er weg erug stug door!

@ HansGSi, veren inkorten heeft totaal geen nut, want de dempers blijven even hoog, en als je te kleine gaat gebruiken, veert hij absoluut niet in, ik heb het al met kleinere veren geprobeerd, van erik.. zoals ik al zei, deze dempers kun je net zo goed vervangen door de ouwe frictie dempers, die werken nog beter!.

Ik heb ook een TT-01

Mijn ophanging van de wielen is ook erg stug.
Dus als ik mijn wiel omhoog druk blijft hij bijna zo staan zeg maar. De vering werkt dus niet echt lekker. De vering drukt de ophanding wel weer omlaag, maar niet ver genoeg.

Hoe kan je dit op lossen?

TT-01 rcdriver zei:
zoals ik al zei, deze dempers kun je net zo goed vervangen door de ouwe frictie dempers, die werken nog beter!.

die ouwe standaarddempers zijn zo aantepassen, naar verlaging.
ga ik es ff proberen! :D

@sapperdeflap, het kan zijn dat de bovenste, of onderste draagarm verkeerd om zit tenopzichte van elkaar, dan gaat het geheel ook niet soepel!!

(met Tamiya-audi TT kap zitten de achterste ophanging boven + beneden, anders om, omdat de wiel afstand korter is dan 257mm!), zo doende komen de achterste wielen korter op elkaar naar de voorwielen, waardoor de audi TT kap-combinatie, iets beter is in een bochtig circuit.

[quote="HansGSI]
@sapperdeflap, het kan zijn dat de bovenste, of onderste draagarm verkeerd om zit tenopzichte van elkaar, dan gaat het geheel ook niet soepel!!
[/quote]

Die heb ik wel goed om hoor. Maar ik heb het ook bij alle wielen. Het werkt gewoon niet soepel. Ik heb er wel vet tussen zodat het makkelijker kan draaien.

mzzl

hm, dan kan je de ophanging iets op schuren, of de gaatjes in de badkuipchassis iets opboren, maar dan moet het daarin wel zitten.

HansGSI zei:
(met Tamiya-audi TT kap zitten de achterste ophanging boven + beneden, anders om, omdat de wiel afstand korter is dan 257mm!), zo doende komen de achterste wielen korter op elkaar naar de voorwielen, waardoor de audi TT kap-combinatie, iets beter is in een bochtig circuit.
was dat maar bij mij zo, ik heb die met de standaart mercedes CLK DTM 2002, maar ik heb erg bo0chtog circuit terwijl hij erg veel staat afgesteld op lange afstand circuit, wie kan helpen?

ik heb het probleem met de ophaning ook alleen is het bij mij maar aan 1 kant dat ie stugger is en blijft hangen...
ik denk dat ik er maar een andere draagarm op zet want in mn chassisje boren :roll: doe ik toch maar liever niet :lol:

probeer eens teachterhalen WAAROM het stug loopt/inveert, het komt vaker voor dan je denkt..., demonteer alle schokbrekers, en vergelijk voor & achter welke ophanging niet soepel loopt!, het heeft altijd wel een oorzaak, vaak komt het ook dat de draag armen die in het chassis vallen ook vaak net ff tedik zijn (zie voor schade gevalletjes mijn tip onder aan!!)
ik heb die hop-ups er op dat, dat ik de camberhoek & 2 graden too-ine.d. kan instellen, als de wielen vet schuin staan, komen de aandrijf asjes ook klem tezitten, en loopt de hele ophanging gewoon niet goed meer!

nog ff een tip voor alle TT-01'ers onder ons: als je je ophanging afbreekt, dat ronde, scharnierende, draai gedeelte wat in de badkuip valt, en kan bewegen dus, ga dan als volgt tewerk;

demonteer de ophanging geheel, lijm met 2 sec. lijm het gebroken deeltje, op de juiste plek, en zet het 'iets' klem in de bankschroef.
dan, als het droog is, boor het met 2,5mm door en door, kitspuit erop dat het kit erdoorheen, aan de andere kant eruit komt, en druk er vervolgens een passende dikke spijker door (van tevoren ff chekke of het goed past)
dan laten drogen, uitstekende delen v/d. spijker afzagen, vijlen, en klaar weer voor gebruik! (maar dan nu wel steviger dan nieuw, thevens kunnen alle ophangingen zo versterkt worden, als je veel rally rijdt!)

58348.jpg

FF weer iets anders: De TT01R komt er aan!!!

8O ,, SoW!, ...

hey @victor, ik heb googledotcom er op los gelaten, maar ik kom nog nergens foto's tegen...

heb je meer foto's van dit "R''-chassis ???

Het staat voor Racing (uit mijn hoofd, maar dat kun je ook wel zien al er foto's komen), Hij zal wat onderdelen van Carbon en Blau ula hebben. Soort van getunde TT maar dan van Tamiya. Kijk maar naar de ta04 R en de TB02R .....
Ze zullen ook weer niet al te veel dingen er in plaatsen want de TA05 komt er aan. Het model zal ook zeer prijzig worden en volgens mij zelfs limited edition (ja van 10 0000000000000 stuks of zo iets ) . :lol:

146.gif
146.gif
146.gif
146.gif

A-HA :lol: , ik heb em gevonde! :lol:

art. nr.: 58348

BESTELLUHHH!!! :lol:

Er komt ook een Drifters versie:

Tamiya TT01D

Tamiya nummer: 58349

Back